Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
ralf
4T-MSB regular

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ralf »

goeien dag ik ben weer bezig mijn ssje op de weg te krijgen naar mijn voorvork de prak in gereden te hebben.
nou ben ik bezig het t stuk weer in het frame te krijgen en nu stuit ik op een probleempje: ik leg het kommetje boven en onder HELEMAAL vol ( 1 ring volgens mij iets in de 20 kogeltjes) vervolgens leg ik dat andere magnetische ringetje er boven op en dan de 'bescherm' kop met daarboven de bout. nou draai ik hem vast en vervolgens met de waterpomp tang goed vast en dan draait ie heel vervelend , niet echt soepel ofzo. als ik hem dan 1 klein beetje terug draai , draait hij weer soepel .. moet ik hem dan minder goed vast draaien of doe ik iets verkeerd?
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Je moet hem zover aandraaien dat de balletjes geen speling meer hebben. Maar niet verder dan dat. De balletjes moeten niet geklemd zitten.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

dat gaat dus op gevoel hoe ver je hem aandraait want zien kun je het niet.... maar dan draai ik hem dus te ver denk ik , ik vraag me alleen af hoe ze beknelt kunnen zitten omdat die kop er bovenop niet zo ver komt...
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Niet met de tang vol aandraaien anders help je het lager naar de mallemoer. Die moer die daarna komt wel goed aandraaien.
Flow
4T-MSB beginner

Bericht door Flow »

hallo allemaal,

Ik heb net even mijn olie vervangen van mijn dax. Ik had 1 liter flesje. Ik lees overal dat er 0,7 liter in gaat normaal. Ik had 1 scheutje op de grond laten vallen (maar lang geen 0,3 liter), verder alles er in gedaan en hij zit zeker nog niet vol. Kan dit kloppen?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Met de brommer rechtop, anders lijkt het of er te weinig olie in zit.

Van de (opgerolde) kaft van een tijdschrift maak je makkelijk even een trechter. ;)
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Ik heb toendertijd het groene formulier en de factuur gehouden. :+
Overige papierstukken opgestuurd, nooit meer wat van gehoord.
René
Admin

Bericht door René »

Ik heb een SS naaf in m'n SL brug achterbrug gezet. Om te testen of dat zou passen. Zonder aan te draaien hou ik dan een speling over van 4mm. Betekent dat, dat het past en dat ik hem gewoon vast kan draaien? Of is dat niet goed voor je brug?
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Denk niet dat het veel kwaad kan, maar misschien draai je dan wel de moer op het einde van het schroefdraad van de achteras. Een extra busje van 4mm er tussen zou het mooiste zijn. Of een dikke ring.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
René
Admin

Bericht door René »

jep
Plaats reactie