SS50 70cc opvoeren, wat is jouw topsnelheid
-
mats1
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50 1974, Puch VZ50 1972, Honda Dylan, Batavus HS50, Nep Dax Skyteam
Re: SS50 70cc opvoeren, wat is jouw topsnelheid
tsja Nix, er zit en een demper in de pijp, en het tuutje van de luchtfilter is keihard en dus met zo een eindring erop.Ik heb een SS kop, en de gewone nokkenas. Ik heb er vandaag weer bijna 100 km mee gereden, en het lijkt wel dat hij op teller meer en meer de 75/80 haalt. Dus circa 70/75 echt km. Wat ik wel merk is dat hij bij hoge toeren inhaalt, en als ik het gas verander blijft hij inhalen. De naald heb ik al een paar keer verschoven. Is die demper in de pijp er gemakkelijk van uit te halen, en maakt hij dan niet een pokkenherrie? En als ik al aan het filtergedeelte ga friemelen, is het dan niet beter om gewoon en andere filter in te zetten, ook al maakt zo een open lucht filter best wat lawaai...
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Ben het niet vaak met Nix oneens, maar het originele luchtfilterhuis (met ring) en de demper in de uitlaat begrenzen niet, zeker niet bij jouw setup. Denk dat het probleem bij jou groter is, heb je wel compressie? welke zuiger gebruik je?
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Die kleine inlaat remt gewoon de mengselstroom af. Je kunt ook met een origineel luchtfilter hard gaan, maar dan wel met een open inlaat. De uitlaat wordt luider zonder demper. Maar juist die demper zorgt ervoor dat het een eeuwigheid duurt voor het ding op toeren is. Ik denk ook dat de motor nog los aan het komen is, maar zolang zowel uitlaat als inlaat zo goed als dicht zitten, zal ieder ander onderdeel vervangen vrijwel zinloos zijn.
Je zou wel een ander soort einddemper kunnen maken die er origineel uitziet en ook aardig dempt, maar veel meer open is. Dan moet je een stuk geperforeerde plaat om een stuk rond ijzer rollen zodat je een pijp krijgt met dezelfde diameter als je huidige einddemper zodat hij net door de schotten in de uitlaat past. Zelf pas ik meestal het hele binnenwerk aan zodat er niets meer tegengehouden wordt, maar zodat het geluid nog wel een beetje binnen de perken blijft.
Bij 70cc remmen de kleine inlaat en demper wel degelijk af is mijn ervaring. Maak je de boel open is je brommer echt sneller op top.
Je zou wel een ander soort einddemper kunnen maken die er origineel uitziet en ook aardig dempt, maar veel meer open is. Dan moet je een stuk geperforeerde plaat om een stuk rond ijzer rollen zodat je een pijp krijgt met dezelfde diameter als je huidige einddemper zodat hij net door de schotten in de uitlaat past. Zelf pas ik meestal het hele binnenwerk aan zodat er niets meer tegengehouden wordt, maar zodat het geluid nog wel een beetje binnen de perken blijft.
Bij 70cc remmen de kleine inlaat en demper wel degelijk af is mijn ervaring. Maak je de boel open is je brommer echt sneller op top.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
mats1
nix, hoe bedoel je met een open inlaat? gewoon de filter aan het voorste tuutje vastmaken en het achterste deel ervan af? Ik ga deze week nog naar Loef, en zal wel zien of hij een andere uitlaat heeft die ik verbouwen kan. Ik vind het zonde om deze te bewerken. dan koop ik gewoon nog een filter erbij voor alle zekerheid.
wat betreft de zuiger en compressie: dit is allemaal nieuw, en door honda monteur erop gezet, ik het het als setje gekocht bij Loef. ik neem aan dat dit niet het probleem is (hoop ik althans).
wat betreft de zuiger en compressie: dit is allemaal nieuw, en door honda monteur erop gezet, ik het het als setje gekocht bij Loef. ik neem aan dat dit niet het probleem is (hoop ik althans).
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Dit was met 70cc, 70 kop, snelle nok, vvv, originele 19mm, compleet luchtfilter en een dempertje in de uitlaat.
De "kleine" inlaat is overigens 19mm klein....
De "kleine" inlaat is overigens 19mm klein....
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
NIX
- chaly addict
Tja, volgens Joeri moet het wel kunnen, dan zou er wat met de kop aan de hand moeten zijn. Ik heb zelf de boel graag meer open, dat loopt een stuk lekkerder door. Een ori SS kop is geen 70cc kop, maar evengoed behoorlijk rap. Aan de andere kant weet ik ook nog steeds niet of je de ontsteking precies op tijd hebt staan of iets vroeger.
-
mats1
Zouu, here we go again. Ik wilde van het weekend de contactpuntjes stellen, maar de schroef brak af. Dus grondplaat eruit, nieuw gat erin draaien (m5), maar nix deed het meer. Vandaag een nieuwe grondplaat gehaald bij Loef, en alsof het een wonder is, de Honda loopt ineens 85. Ik heb het volgende veranderd:
Nu 14/42 tandwiel met nieuwe ketting (ik weet niet of die ketting iets uit maakt) 13 maakte hij teveel toeren, 15 wat hij weer net iets te sloom in de 4e versnelling.
Opening van de contactpuntjes ietsjes voor de F, en op te T staat hij op precies 0.35 mm.
Luchtfilter nieuw, ori Honda, maar ik heb op advies van onder meer jullie maar ook van Loef het achterste gedeelte gewoon ervan af gelaten. Hij maakt nu wel iets meer herrie, maar het is nog te doen.
Het inhalen op top is helemaal weg. De carb was binnen no time weer goed afgesteld.
Het kan dus een combi zijn geweest van onsteking/tandwiel en luchtfilter (alhoewel mijn filter nog vrij nieuw was).
Maar goed, nu nog ff verder inrijden, en af en toe gas open. Nogmaals dank iedereen, ik heb veel geleerd (en weer veel te veel geld uitgegeven...
)
Grz, Mats
Nu 14/42 tandwiel met nieuwe ketting (ik weet niet of die ketting iets uit maakt) 13 maakte hij teveel toeren, 15 wat hij weer net iets te sloom in de 4e versnelling.
Opening van de contactpuntjes ietsjes voor de F, en op te T staat hij op precies 0.35 mm.
Luchtfilter nieuw, ori Honda, maar ik heb op advies van onder meer jullie maar ook van Loef het achterste gedeelte gewoon ervan af gelaten. Hij maakt nu wel iets meer herrie, maar het is nog te doen.
Het inhalen op top is helemaal weg. De carb was binnen no time weer goed afgesteld.
Het kan dus een combi zijn geweest van onsteking/tandwiel en luchtfilter (alhoewel mijn filter nog vrij nieuw was).
Maar goed, nu nog ff verder inrijden, en af en toe gas open. Nogmaals dank iedereen, ik heb veel geleerd (en weer veel te veel geld uitgegeven...
Grz, Mats
-
NIX
- chaly addict
Goedzo knul!
-
mcc
- 4T-MSB regular
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
met alles optimaal, snelle nok, 19mm carb en vv haal je 7.5pk uit een 72cc. Dat betekent met een kleine piloot op de bok liggend dat je 95-100kmh gaat. Vergelijk, S90 = 8pk 100kmh, CB90=10.5pk 105kmh. Deze hebben echter grotere kop met grotere kleppen. S90 heeft een 19mm carb, een CB90 22mm.
Mvg
Mvg