Wederom valse lucht, advies nodig (pag. 5)
Miss. draadje ergens los. draadje ertegenaan gehouden en tegen frame en nu werkt hij weer gewoon...mattieman schreef:alleen als het de massa/aarde is, waarom deden ze het dan eerst wel?
Maar nu...
M'n valse-lucht-probleem was dus opgelost (allebei de kanten van spruitstuk vlakgeschuurd en kop vlakgeschuurd, veel oude pakking-restanten, en de pakkingen zelf waren ook niet meer goed), maar nu is het deels terug. Hij echoed niet meer, maar als ik gas geeft komt hij heel langzaam weer terug in de stationair-toeren, hij loopt weer een stuk onregelmatiger, en bij WD-40 erop, gaan de toeren omlaag ipv omhoog zoals eerst, en als ik veel van dat erop spuit slaat hij af.
Ik voelde net ook dat de spruitstukbout weer los zat. Blijkbaar is dus de helicoil ook dol, want hij draait niet meer vast. Wie heeft de oplossing?
EDIT: ik heb sinds een tijdje ook een of ander raar piepje, komt van de kant van de kop/ontstekingskant. Upload zo wel ff filmpje, maar misschien dat iemand het nu al weet.
Hier is die sjnoenpiep. Vanaf 8 sec hoor je duidelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=WFZXV44EWzI
Honda SS50 125cc 49cc
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zie voor je helicoilprobleem mijn M6 in M8 topic. Dan is natuurlijk ook je valse lucht probleem weer opgelost, want nu zit je spruitstuk gewoon los.
Dat geruis klinkt als een drooggelopen kogellager. Wat voor kopje is dit? Zou heel misschien je ketting kunnen zijn. Zit er olie in je blokje en pompt je pomp nog? Draai de bovenste klepdop er eens af en geef eens gas. Als nu alles onder de olie zit is je pompje in elk geval goed. Ik zit ook aan je koppelingslagertje te denken.
Dat geruis klinkt als een drooggelopen kogellager. Wat voor kopje is dit? Zou heel misschien je ketting kunnen zijn. Zit er olie in je blokje en pompt je pomp nog? Draai de bovenste klepdop er eens af en geef eens gas. Als nu alles onder de olie zit is je pompje in elk geval goed. Ik zit ook aan je koppelingslagertje te denken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Boele
- 4T-MSB regular
- Bezit: Skyteam Gorilla
wat ik zelf wel eens heb gehad bij valse lucht, was dat mn pakking begon te ''klapperen'' tussen mn spruit en mn kop. het was eenzelfde soort geluid, wellicht dat dit ook bij jou het geval is.
Als ik jou was zou ik eerst je helicoilprobleem oplossen met dem anier van NIX, en vervolgens eens kijken of het geluid er nog is.
Als ik jou was zou ik eerst je helicoilprobleem oplossen met dem anier van NIX, en vervolgens eens kijken of het geluid er nog is.

-
Name of Steel
Ik ben niet zo handig met boren en tappen e.d. Heb ook niet echt een vaste hand. Ik had het topic al eerder gezien, maar ik snap er verder ook niet zo veel van... Ben niet zo technischNIX schreef:Zie voor je helicoilprobleem mijn M6 in M8 topic. Dan is natuurlijk ook je valse lucht probleem weer opgelost, want nu zit je spruitstuk gewoon los.
Mijn kop is trouwens een ori SS50 kop. Olie zit er iig nog wel in, hij verbrand ook wel olie, maar ik vul tijdig bij. Bovenste klepdop kan niet/nooit meer los, 30x krachtvergrotende waterpomptang werkt niet, doppen draai je er kapot op, en slijten de zijkant af, sleutels maken hem rond, net zoals de engelse sleutel. Er zit nu nog een heel klein stukje aan dat recht is, de rest is gewoon weggeslepen.
Honda SS50 125cc 49cc
-
Michiel C
even voor de duidelijkheid hoor, ik weet niet wat jij erin draait.superbock schreef:klinkt misschien raar, maar ik heb eens een piepende bougie gehad,het klonk net zo!
Even een nieuwe Bougie erin proberen!
maar dit is een bougie

en dit is iets wat piept en wat er, met grof geweld, vast wel inpast. maar er n niet in moet.

Hij is net nieuw, zegmaar 250 km max op de teller.
Maybe ff goed aandraaien, m'n bougiesleutel was uitgeleend en heb hem toen met de hand en tang aangedraaid.
Maybe ff goed aandraaien, m'n bougiesleutel was uitgeleend en heb hem toen met de hand en tang aangedraaid.
Dat is dus precies wat er aan de hand is. Die helicoil is al dol.Michiel C schreef:deze piep heb ik ook gehad, gewoon je schoefjes aandraaien en of een dubbele pakking pakking bij je spruit doen. niet dol draaien want dan moet je nieuwe helicoil laten zetten!
Honda SS50 125cc 49cc
-
Michiel C