Honda C50 olie aftappen
Re: Honda C50 olie aftappen
Ik wil er gewoon mee aangeven, dat we allemaal wel eens fouten maken, maar dat dit zeker niet betekent dat ik een bepaalde handelswijze ook promoot.
Gisteren dus een nieuwe manier van olie aftappen getest.
Wat heb je nodig : een brommer,een andere weggebruiker(in mijn geval een fietser), optioneel een helm/beschermende kleding, en een dosis pech.
Eerst moet je een plekkie vinden waar je zo'n andere weggebruiker op jouw weg zit of komt.
Dan, ipv uitwijken vol er in
nu komt het moeilijke gedeelte, je moet wel zo op je bek gaan dat je bijvoorbeeld je steppenbalk flink je blok in ramt.
Dan tapt het blokje de olie verder automatisch af.
Of (maar dat heb ik al veel eerder gedaan) je koppelings huis opblazen en een heel stuk door je carter heen lanceren,is het blokje wel een stuk sneller afgetapt.
Al moet ik zeggen dat er dan nog wel at olie achterblijft, bij de manier van gisteren is alles er ,na een nachtje druppelen,wel uitgekomen.
Wat heb je nodig : een brommer,een andere weggebruiker(in mijn geval een fietser), optioneel een helm/beschermende kleding, en een dosis pech.
Eerst moet je een plekkie vinden waar je zo'n andere weggebruiker op jouw weg zit of komt.
Dan, ipv uitwijken vol er in
nu komt het moeilijke gedeelte, je moet wel zo op je bek gaan dat je bijvoorbeeld je steppenbalk flink je blok in ramt.
Dan tapt het blokje de olie verder automatisch af.
Of (maar dat heb ik al veel eerder gedaan) je koppelings huis opblazen en een heel stuk door je carter heen lanceren,is het blokje wel een stuk sneller afgetapt.
Al moet ik zeggen dat er dan nog wel at olie achterblijft, bij de manier van gisteren is alles er ,na een nachtje druppelen,wel uitgekomen.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Heb je nou alweer een koppelingskap gesloopt?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Nee steppenbalk m'n blok in geduwd (aanrijding gehad)

-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Je had toch echt net je blok weer in elkaar zitten? of was dat een ander blokje?
Dit was het net gereviseerde blok, twee dagen er onder en nu al naar de klote

Potver, is die olie toch nog voor een deel zo de grond in gelopen. Gelukkig ben je ongedeerd?
Ja maar het was nieuwe olie, dus wel schoonC50 schreef:Potver, is die olie toch nog voor een deel zo de grond in gelopen.
Nou, mijn ego is er behoorlijk stuk vanC50 schreef:Gelukkig ben je ongedeerd?

Shit Mano! Gelukkig valt het mee.
Moeten we alweer een nieuwe date maken voor blokbouwdag.
''UNOX MAN''
Wat dacht je van morgen?Dennis schreef:Shit Mano! Gelukkig valt het mee.