Gooi maar dicht.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
irmin
4T-MSB addict

Re: Blokje loopt verrot.

Bericht door irmin »

nieuwe contactpunten erin
checken op vonken (rotte condensator?)
carburateur demonteren en goed schoonmaken (vooral de sproeiers).
Luchtfilter vervangen/schoonmaken.
Klepjes stellen.
Effe checken (wat eigenlijk niet zou moeten kunnen, maar je ziet het zo) of je noikkenastiming goed is.

Bovenstaande samen is nog geen uurtje werk, kost misschien 2 tientjes en is feitelijk gewoon onderhoud dus sowieso niet zinloos. en een goede kans dat je problemen hierna verdwenen zijn.
cracque frontal
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hendrik »

lekt je bougie kabel niet?
daar had ik last van en ik had precies de zelfde problemen, stotteren, slecht optrekken en niet doortrekken in zen zwaardere versnelling.
loop de bougie kabel ff na op lekstroom, en kijk of je als je flink gas geeft vonkjes ziet overslaan.
ss50 4 life!
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

irmin schreef:nieuwe contactpunten erin
checken op vonken (rotte condensator?)
carburateur demonteren en goed schoonmaken (vooral de sproeiers).
Luchtfilter vervangen/schoonmaken.
Klepjes stellen.
Effe checken (wat eigenlijk niet zou moeten kunnen, maar je ziet het zo) of je noikkenastiming goed is.

Bovenstaande samen is nog geen uurtje werk, kost misschien 2 tientjes en is feitelijk gewoon onderhoud dus sowieso niet zinloos. en een goede kans dat je problemen hierna verdwenen zijn.
Ja die nieuwe contactpunten zijn sowieso nodig, al is het maar om te proberen.

Al die dingen daarna heb ik gecontroleerd en zijn oké. Op het luchtfilter na: met of zonder luchtfilter maakt geen verschil voor hoe hij rijdt, dus weet niet of een "ander/nieuw" luchtfilter het probleem verhelpt maar is het proberen waard.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik probeer er een beetje achter te komen wat het allemaal kan zijn zodat ik het allemaal in één keer kan bestellen en niet steeds weer 7,50 verzendkosten weg kan mieteren.

Even kleine update dan nog: Als me brommer echt goed warm is wil hij in zijn eerste versnelling behoorlijk optrekken, in de tweede trekt hij behoorlijk goed en kan ik het gas behoorlijk open gooien; pas bij de derde versnelling kakt hij helemaal in en gaat hij knallen geven uit de auspuff...

Herkenbaar voor iemand? De tweede versnelling rijdt niet eens zo slecht namelijk maar de derde en vierde wel :S

Benzine niveau heb ik ook goed gecheckt want als ik volgas ga en hij kakt in (+knallen), en als ik dan me contact+benzinekraan uitzet, dan zit me vlotterbak gewoon helemaal vol zoals het hoort (maar overstroomt niet).

Contactslot is ook uitgesloten; met zwarte draad direct op bobine rijdt hij net zo kut.
Aarde van bobine is ook uitgesloten; extra aardedraad helpt niks.
Edo

Bericht door Edo »

Ah oké, Lejon heeft me een ander contactpuntje gegeven en deze lijkt het probleem te hebben verholpen! Ik krijg morgen/overmorgen een nieuw contactpuntje binnen, dus dan zet ik tegen die tijd echt een nieuwe erop.

Ik heb alleen nog één probleem. Bij koude motor rijdt hij echt perfect, maar naarmate ik langer rij gaat hij valse-lucht-verschijnselen vertonen. Dus als ik hoog in de toeren me gas loslaat, dan blijft hij een tijdje hoog hangen. Logischerwijs heb ik toen de pakkingen tussen kop-spruit en spruit-carb vervangen voor nieuwe en daar waar de gaskabel de carb ingaat helemaal ingetaped met teflontape, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Waar kan hij nog meer valse lucht aanzuigen? Bij de koppakking misschien? Heb wel gewoon berecompressie als ik rij, want hij trekt als een beest.
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hendrik »

Edo schreef:Ah oké, Lejon heeft me een ander contactpuntje gegeven en deze lijkt het probleem te hebben verholpen! Ik krijg morgen/overmorgen een nieuw contactpuntje binnen, dus dan zet ik tegen die tijd echt een nieuwe erop.

Ik heb alleen nog één probleem. Bij koude motor rijdt hij echt perfect, maar naarmate ik langer rij gaat hij valse-lucht-verschijnselen vertonen. Dus als ik hoog in de toeren me gas loslaat, dan blijft hij een tijdje hoog hangen. Logischerwijs heb ik toen de pakkingen tussen kop-spruit en spruit-carb vervangen voor nieuwe en daar waar de gaskabel de carb ingaat helemaal ingetaped met teflontape, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Waar kan hij nog meer valse lucht aanzuigen? Bij de koppakking misschien? Heb wel gewoon berecompressie als ik rij, want hij trekt als een beest.
niet bij de koppakking, het kan wel maar dan is het snel gedaan met het rijden, en dat hoor je ook wel
Wat ik als ik jou was zou chekken is of de inlaat op de kop en het inlaat spruitstuk wel vlak zijn.
dan kan je er nog goede pakkingen tussen doen maar dan blijf je valse lucht houden.
ook moeten de bijde oppervlakken natuurlijk helemaal vrij zijn van pakkingresten. :wink:
is de O ring op de carburateur nog wel goed?
ss50 4 life!
Edo

Bericht door Edo »

hendrik schreef:
Edo schreef:Ah oké, Lejon heeft me een ander contactpuntje gegeven en deze lijkt het probleem te hebben verholpen! Ik krijg morgen/overmorgen een nieuw contactpuntje binnen, dus dan zet ik tegen die tijd echt een nieuwe erop.

niet bij de koppakking, het kan wel maar dan is het snel gedaan met het rijden, en dat hoor je ook wel
Wat ik als ik jou was zou chekken is of de inlaat op de kop en het inlaat spruitstuk wel vlak zijn.
dan kan je er nog goede pakkingen tussen doen maar dan blijf je valse lucht houden.
ook moeten de bijde oppervlakken natuurlijk helemaal vrij zijn van pakkingresten. :wink:
is de O ring op de carburateur nog wel goed?
Ik heb tussen kop-spruit gevlakt, pakking flink geolied en toen weer gemonteerd, nog steeds zelfde probleem.
De O-ring van een oude Keihin carb is altijd dubieus, vandaar dat ik daar gewoon een pakking monteer.

Beide pakkingen zijn nieuw en geolied (doe ik meestal omdat ik dan meer vertrouwen heb dat hij lekker gaat "passen" en heeft nog nooit problemen opgeleverd).

Oké, nou ik merk alleen maar dat me brommer behoorlijk lekker rijdt, dus koppakking zal het dan inderdaad wel niet zijn.

**verder op zoek gaan doet**
Plaats reactie