C90 Project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Daan Smit
4T-MSB regular

Bericht door Daan Smit »

Dus met andere woorden; Dit C90 frame dat ik nu heb kan ik goed ruilen tegen een C50 OT frame met kenteken?
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr.D »

Als je jouw frame hebt (gaat) voorzien van een motorkenteken ja!

Als je het hebt over jouw frame zonder papieren en kenteken zoals hij nu is, nee!
CD50H, onderdelen gezocht!
Mr.D
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr.D »

NIX schreef: En aan de topicstarter: je frame is pas wat waard met kenteken. Het is een TT, dus iets aparters dan een OT. Als het een TT moto is dan is ie nog aparter. Nu is het nog steeds niets. Eerst een kenteken erop, dus. Hoe je dat gaat doen weet ik nog steeds niet zeker, dus ik ben benieuwd of het je gaat lukken. Maar als je er een kenteken op kunt krijgen, dan zou ik ook voor moto gaan.
CD50H, onderdelen gezocht!
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jolijn »

gerbrandicus schreef:
Jolijn schreef:Waarom sommigen het hier over kosten besparen hebben, dat snap ik niet.
Je boort jezelf 250 euro door de neus als je hem op brommerkenteken laat zetten...? Als Daan zijn motorrijbewijs nog niet heeft, en hij zou hem op motorkenteken gaan zetten, moet hij dus eerst zijn rijbewijs halen voordat hij erop kan rijden. Ik dacht dat een motorrijbewijs wel iets meer kost dan 250 euro.
Wat heeft dat motorrijbewijs er nou weer mee te maken?
Wat ik bedoel is dat een motorframe een stuk meer waard is. Dus als dit frame motormogelijkheid heeft, dan zou je gek zijn om hem op brommerkenteken te zetten. Kan je beter het frame ruilen tegen een frame met brommerkenteken met opleg van zijn kant. Hoef je geen motorrijbewijs te halen en heb je cash in de pocket.

Kippenverver: Als dit frame Engelse papieren zou hebben en je gaat nu brommerkeuren, dan ben je je Engelse kentekenbewijs ook kwijt, die moet je daar achterlaten. Nou probeer hem dan nog maar eens te motorkeuren.
Goh ik dacht dat je een motorrijbewijs nodig had om op een motor te rijden, maar daar heb ik me dan in vergist. :|

Die jongen koopt zijn brommer toch om er nu op te rijden, niet om er zo veel mogelijk geld aan over te houden? Als hij hem wel verkopen kan ie hem altijd voor die tijd nog motorkeuren.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Jolijn schreef:
gerbrandicus schreef:
Jolijn schreef:Waarom sommigen het hier over kosten besparen hebben, dat snap ik niet.
Je boort jezelf 250 euro door de neus als je hem op brommerkenteken laat zetten...? Als Daan zijn motorrijbewijs nog niet heeft, en hij zou hem op motorkenteken gaan zetten, moet hij dus eerst zijn rijbewijs halen voordat hij erop kan rijden. Ik dacht dat een motorrijbewijs wel iets meer kost dan 250 euro.
Wat heeft dat motorrijbewijs er nou weer mee te maken?
Wat ik bedoel is dat een motorframe een stuk meer waard is. Dus als dit frame motormogelijkheid heeft, dan zou je gek zijn om hem op brommerkenteken te zetten. Kan je beter het frame ruilen tegen een frame met brommerkenteken met opleg van zijn kant. Hoef je geen motorrijbewijs te halen en heb je cash in de pocket.

Kippenverver: Als dit frame Engelse papieren zou hebben en je gaat nu brommerkeuren, dan ben je je Engelse kentekenbewijs ook kwijt, die moet je daar achterlaten. Nou probeer hem dan nog maar eens te motorkeuren.
Goh ik dacht dat je een motorrijbewijs nodig had om op een motor te rijden, maar daar heb ik me dan in vergist. :|

Die jongen koopt zijn brommer toch om er nu op te rijden, niet om er zo veel mogelijk geld aan over te houden? Als hij hem wel verkopen kan ie hem altijd voor die tijd nog motorkeuren.
Om geld te verdienen hoef je geen motorrijbewijs te hebben schat. Maar dat is nu juist het probleem, stel dat hij papieren erbij zou hebben, áls hij hem al op brommerkenteken zou krijgen dan kan hij daarna niet meer als motor gekeurd kan worden omdat hij de originele papieren in zou moeten leveren (ja V5 wel) en zodra je dat hebt gedaan is het gewoon de zoveelste motorfiets zonder E-keur van ná 26-11-1975 en heb je dus gewoon pech.

Maar hij heeft geen papieren, dus dit frame is op dit moment de oud ijzer prijs waard en de TS kan er dus niets mee.
Maar anyway; het was maar een tip :wink:
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

er zijn ook mensen die geen geld met hun hobby hoeven te verdienen..
TWD for life!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik probeer het even in Jip en Janneke-taal uit te leggen in een poging af te dalen naar het niveau van sommigen hier. Voor degenen die boven dat niveau zitten maar het evengoed begrijpen: zie het als bonus.

Indien hij dit frame op motoplaat krijgt is gewoon een leuke kans dat er een moto TT-frame beschikbaar komt.

Daar mag hij zonder motorrijbewijs niet mee rijden, dus moet hij aan een ander gekentekend frame komen.

Als dit frame een moto is, dan zijn er genoeg gegadigden voor om het te ruilen voor een brommerframe. (Ik bijvoorbeeld)

Het maakt weinig verschil of hij laat keuren voor brom of moto.

Zijn voordeel bij een motoframe is dat hij er zelfs een beetje op vooruit gaat.

Omdat hij eigenaar is en dus bepaalt, kan dit een extra prikkel zijn om toch voor de motokeuring te kiezen.

Uiteindelijk is iedereen blij. Daan mag met een brommer certificaat op een C rijden en iemand anders is blij met een motokenteken en niemand buit een ander uit, iedereen gaat erop vooruit.

Los daarvan ben ik nog steeds benieuwd hoe hier uberhaupt wat voor kenteken dan ook op gaat komen, maar dat zie ik dan straks wel.

Iemand nog vragen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Precies, ik heb met mijn dax precies hetzelfde gedaan, en 2keer keuren is prima mogelijk.

Dus niet lopen zeuren nu over wat hij wel en niet moet doen, want dat kan hij volgens mij prima zelf bepalen.
Ga heen en vereenvoudig u!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ja maar ik vind ook dat ie hem moto moet laten keuren...
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Maar wat jij vind is in deze niet echt relevant, of wel?
Ga heen en vereenvoudig u!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Natuurlijk wel.
Daan Smit
4T-MSB regular

Bericht door Daan Smit »

Haha wat een drama hier :P

Ik zelf ben nog lang niet van plan om een motorrijbewijs halen, dus ik kan er dan ook nooit en te nimmer plezier van hebben (zoals het erop rijden). Alleen het in elkaar zetten en keuren zal dan leuk zijn. Vandaar dat ik hem liever op een brommerkenteken zet en er dan lekker zelf op kan rijden.

Wat ik bijvoorbeeld dus ook kan doen is het volgende:
Ik laat het bij deze papieren, hang er een monsterblokje onder, keur hem als motor en zet er een motorplaat op. Vervolgens verkoop ik het frame met een motorplaat en zet ik het hele grutje (monsterblokje) over op een C50 brommerframe. Maarrrrr is er wel genoeg animo voor een C90 Motorframe?

En komt er bij een motorkeuring nog veel meer bij kijken dan bij een brommerkeuring? Want ik weet zeker dat ik deze op brommerkenteken kan zetten (hebben 2 keuringmeesters bij de RDW hier in Zwolle mij persoonlijk verteld) en weet niet of dat ook lukt bij een motorkeuring.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

motor keuring zal niet mee vallen, vrij nieuw bouwjaar waarschijnlijk en daar gaan dna ook de bijbehorende eisen bij komen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Glasbak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Glasbak »

niek is ik schreef:motor keuring zal niet mee vallen, vrij nieuw bouwjaar waarschijnlijk en daar gaan dna ook de bijbehorende eisen bij komen...
Brommer keuren van een c90 is daarintegen veel makkelijker....
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ik heb hier een gekentekend OT C50 brommerframe liggen. Wil ik best ruilen.
Plaats reactie