Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
de carter hoeft niet geheel open toch?
-
firestone
- 4T-MSB addict
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Wil je het goed doen of half?
Wanneer je al het sludge uit je koppelingshuis wil halen is het makkelijker als je het koppelingscarter demonteerd!
P.s. heb ja al een goed werkplaats handboek? Of denk je dat je bij elk nieuw topic airmiles krijgt
Wanneer je al het sludge uit je koppelingshuis wil halen is het makkelijker als je het koppelingscarter demonteerd!
P.s. heb ja al een goed werkplaats handboek? Of denk je dat je bij elk nieuw topic airmiles krijgt
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Dat is ook een klus waarbij de olie in het blok kan blijven zitten.
Eerst de steppenbalk en kickstarter los dan de bromfiets onder een hoek van 35° tot 40° en draaien maar.
Zelfs de uitlaat hoeft er niet voor los.
De koppeling blokkeer ik gewoonlijk met een schone poetslap; door deze tussen de tanden van het overbrengingstandwiel en het grote tandwiel op de primaire as te doen. (om de kuiskop schroeven (van de koppeling) makkelijker los te draaien)
Eerst de steppenbalk en kickstarter los dan de bromfiets onder een hoek van 35° tot 40° en draaien maar.
De koppeling blokkeer ik gewoonlijk met een schone poetslap; door deze tussen de tanden van het overbrengingstandwiel en het grote tandwiel op de primaire as te doen. (om de kuiskop schroeven (van de koppeling) makkelijker los te draaien)
Laatst gewijzigd door TooCrash op 22 okt 2011 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
moet je wel eerst een goed werkplaats handboek w eten te vinden !!en voor een leuk bedrag ook nog !
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
zorg dat je gelijk en boormachine met een 6mm boor in de buurt hebt liggen. 99% van de tijd draai je die kruiskopjes over de kop.TooCrash schreef:Dat is ook een klus waarbij de olie in het blok kan blijven zitten.
Eerst de steppenbalk en kicksterter los dan de bromfiets onder een hoek van 35° tot 40° en draaien maar.
even met de boormachine het kopje er af booren en je kan het dekseltje los pakken. niet te diep boren dan heb je een probleem om de stompjes van de schroefjes er uit te halen.
de wel bekende 4takt toko's verkopen die. kost wel een beetje.niba schreef:moet je wel eerst een goed werkplaats handboek w eten te vinden !!en voor een leuk bedrag ook nog !
of 24-7 marktplaats in de gaten houden of daar iemand zoon boek aan bied
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
99% klinkt niet best maar zal wel bedoeld zijn voor een koppeling die gewoon jaaaren niet aangeraakt is, een slagschroevendraaier is een idéé, en mocht dat ontbreken dan is een slagstaal ook een optie(het zij een minder goede want het aan de bovenkant ingedeukte materiaal zorgt soms aan de onderkant voor extra spanning)
De schroefjes van de koppeling kruislings bewerken, is er één los dan ook weer vast tot alle vier bewerkt zijn en dan kruislings los.
Mocht het niet lukken en de boor wordt de volgende stap vergeet dan niet het motorblok af te dekken voor de metaal krullen (of het boor gruis).
De schroefjes van de koppeling kruislings bewerken, is er één los dan ook weer vast tot alle vier bewerkt zijn en dan kruislings los.
Mocht het niet lukken en de boor wordt de volgende stap vergeet dan niet het motorblok af te dekken voor de metaal krullen (of het boor gruis).
Oelewapper, koop dan gewoon eens een setje goede bitjes, of schroevendraaiers.butt head schreef:zorg dat je gelijk en boormachine met een 6mm boor in de buurt hebt liggen. 99% van de tijd draai je die kruiskopjes over de kop.TooCrash schreef:Dat is ook een klus waarbij de olie in het blok kan blijven zitten.
Eerst de steppenbalk en kicksterter los dan de bromfiets onder een hoek van 35° tot 40° en draaien maar.
even met de boormachine het kopje er af booren en je kan het dekseltje los pakken. niet te diep boren dan heb je een probleem om de stompjes van de schroefjes er uit te halen.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Ook mét goede bitjes kunnen ze vastgerot zijn. Zo heb ik de schroeven van m'n ontstekingsdeksel uit moeten boren.
De schroeven die er nu inzitten zijn er zonder enig probleem uit te halen.
De schroeven die er nu inzitten zijn er zonder enig probleem uit te halen.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ik kom onder tussen om in alle maten bitjes en schroevendraaiersroow schreef:Oelewapper, koop dan gewoon eens een setje goede bitjes, of schroevendraaiers.butt head schreef:zorg dat je gelijk en boormachine met een 6mm boor in de buurt hebt liggen. 99% van de tijd draai je die kruiskopjes over de kop.TooCrash schreef:Dat is ook een klus waarbij de olie in het blok kan blijven zitten.
ik praat niet alleen maar poep
Hondaverenigingshop..niba schreef:moet je wel eerst een goed werkplaats handboek w eten te vinden !!en voor een leuk bedrag ook nog !
Da's onzin, op onze brommers komen maar twee of drie maten kruiskopschroeven voor. Volgens mij zijn het er maar twee.butt head schreef:ik kom onder tussen om in alle maten bitjes en schroevendraaiersroow schreef:Oelewapper, koop dan gewoon eens een setje goede bitjes, of schroevendraaiers.butt head schreef:zorg dat je gelijk en boormachine met een 6mm boor in de buurt hebt liggen. 99% van de tijd draai je die kruiskopjes over de kop.TooCrash schreef:Dat is ook een klus waarbij de olie in het blok kan blijven zitten.
Die koppelingsschroefjes krijg ik overigens altijd los met de slagschroevendraaier. Uitboren is een zeldzaamheid.
ik heb (bij gebrek aan slagschroevendraaier ) laatst het dremel zaagblad er even op gezet zodat ik het schroefje er met een brede platte schroevendraaier uit kon draaien.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Weet je wat je bent als je geen slagschroevendraaier hebt?!
Een eikel!
Sorry, het is niets persoonlijks, maar het is de waarheid! Dingen kosten niks en je tikt er alles mee los. Ik zet hem altijd op elk boutje wat maar een klein beetje vast zit en voorkom zo dat er ook maar 1 kopje kapot gaat.
Ik heb exact deze, voldoet al jaren: http://link.marktplaats.nl/493080793
10 euro, nooit meer uitboren!
Een eikel!
Sorry, het is niets persoonlijks, maar het is de waarheid! Dingen kosten niks en je tikt er alles mee los. Ik zet hem altijd op elk boutje wat maar een klein beetje vast zit en voorkom zo dat er ook maar 1 kopje kapot gaat.
Ik heb exact deze, voldoet al jaren: http://link.marktplaats.nl/493080793
10 euro, nooit meer uitboren!
Hehehe Ikke

Goed linkje man,, is zelfs in Utrecht morgen gelijk ff halen
Goed linkje man,, is zelfs in Utrecht morgen gelijk ff halen
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Ohja, ik heb het een klein beetje te rooskleurig voorgesteld, voor die 10 euro ben je niet helemaal klaar, die bitjes sla je namelijk wel snel aan puin. Ik haal de bitjes bij een gereedschapzaak in Arnhem voor 1 euro per stuk en die zijn wel stukken beter.