Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
???? nu snap ik er niks meer van ??
hoe kom ik er dan achter of er een snelle krukas in zit zonder het blokje te slopen??
hoe kom ik er dan achter of er een snelle krukas in zit zonder het blokje te slopen??
-
firestone
- 4T-MSB addict
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Zo een snelle krukas?
Die wil ik ook wel
Die wil ik ook wel
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
Broem,broem
SS50 K3, SS50 K1, C50 h, CD50 h, CB50 J, C320A, C310A, P50, PC50, PF50, MonkeyR, SH50
op mijn cilinder kan ik een nummer vinden:SY-G3
op mijn cilinderkop:E13 en daarnaast het cijfer 2 in een rondje.
kan iemand hier iets mee?
op mijn cilinderkop:E13 en daarnaast het cijfer 2 in een rondje.
kan iemand hier iets mee?
-
firestone
- 4T-MSB addict
- Bezit: Een 4 tal 4 wielers en een paar 2 wielers ;-)
Gewoon 70cc zoals Niek al eerder zei!
https://honda-gangers-gooi-vechtstreek.weebly.com/
Broem,broem
Broem,broem
maar houd dat in dat zowel de kop als de zilinder zelf 70 zijn?
Het aantal cc's dat met een boring berijkt wordt is ook afhankelijk van de slag. Misschien wordt het met een minder fictief voorbeeld duidelijk.
Pi = 3,14blabla
D = straal of de halfe diameter in dit geval 47 mm/ 2 = 23,5mm
in het kwadraat is het getal maal zichzelf
Voor de slag is de krukas verantwoordelijk orgineel is die 41,4mm maar in dit voorbeeld houd ik 56mm aan
Delen door duizend omdat de eenheid de meter hoort te zijn en we rekenen in milimeters
3,14blabla X 23,5² X 56=97,2 cc
1000
In dit geval is 47mm bijna 100cc.
Pi = 3,14blabla
D = straal of de halfe diameter in dit geval 47 mm/ 2 = 23,5mm
in het kwadraat is het getal maal zichzelf
Voor de slag is de krukas verantwoordelijk orgineel is die 41,4mm maar in dit voorbeeld houd ik 56mm aan
Delen door duizend omdat de eenheid de meter hoort te zijn en we rekenen in milimeters
3,14blabla X 23,5² X 56=97,2 cc
1000
In dit geval is 47mm bijna 100cc.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
je had de diamerer van de kop ook even op kunnen meten die zou indebuurd van de 39 hebben gezeten. ook wel bekend als 50 kop 47mm is 70 kop.
die zuiger is dus 70cc voor 50 kop. maar zo als ik die zuiger zie zou ik weer lekker de cilinder er op drukken en lekker verder knallen met dat setje. 70cc rijd zo veel lekkerder dan 50. met 70cc kan je nog een beetje in een stad met het verkeer mee komen met 50cc word dat bijna gevaarlijk om nog ergens in te voegen
die merkjes op de kop en cilinder waar je het over hebt is voor de beste onder ons nog een raadsel.
op de kop heb je veel verschillende merkjes en ditjes en datjes staan op de cilinder ook. warschijnelijk zijn het gewoon de nummers van die giet mal.
die zuiger is dus 70cc voor 50 kop. maar zo als ik die zuiger zie zou ik weer lekker de cilinder er op drukken en lekker verder knallen met dat setje. 70cc rijd zo veel lekkerder dan 50. met 70cc kan je nog een beetje in een stad met het verkeer mee komen met 50cc word dat bijna gevaarlijk om nog ergens in te voegen
die merkjes op de kop en cilinder waar je het over hebt is voor de beste onder ons nog een raadsel.
op de kop heb je veel verschillende merkjes en ditjes en datjes staan op de cilinder ook. warschijnelijk zijn het gewoon de nummers van die giet mal.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
als ik mijn stroom plaat er af haal ,deze met de 2 imbus schroefjes.
komt dan meteen de olie uit het blok er ook uit?
aangezien mijn rubbers erachter lekken?
ik heb nieuwe rubbers in huis en wil deze vervangen maar weet niet of dit zonder olie golf te doen is of moet de olie uit het blok eruit???
komt dan meteen de olie uit het blok er ook uit?
aangezien mijn rubbers erachter lekken?
ik heb nieuwe rubbers in huis en wil deze vervangen maar weet niet of dit zonder olie golf te doen is of moet de olie uit het blok eruit???
De grondplaat van de ontsteking kan eraf zonder al te veel olieverlies.
Ooit, tijdens assemblage, heeft de plaat kruiskopschroefjes( of zijn dat kruiskopboutjes) gekregen van Honda.
Dat valt overigens ook te zien in de werkplaatshandleiding.
Ooit, tijdens assemblage, heeft de plaat kruiskopschroefjes( of zijn dat kruiskopboutjes) gekregen van Honda.
Dat valt overigens ook te zien in de werkplaatshandleiding.
Laatst gewijzigd door TooCrash op 22 okt 2011 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
olie aftappen en blokje spoelen kan dat nou het beste met olie,benzine,peteroliem??
een oom liet mij weten dit met peteroliem te doen??
wat is jullie tip hiermee???
en waarmee kan ik het beste de carter mee terug vullen?welke olie raden jullie aan en welke af??
een oom liet mij weten dit met peteroliem te doen??
wat is jullie tip hiermee???
en waarmee kan ik het beste de carter mee terug vullen?welke olie raden jullie aan en welke af??
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
pauper olie van de lidl die van 1 euro per 5L en een nieuwe pakking om het olie zeefje en centrifugaal filter schoon te maken.
ik praat niet alleen maar poep
Bouten kruislings los draaien en bij het vast draaien ook weer kruislings.
Bij los denken aan de stijgende spanning op de nog vastzittende bouten, dus eerst alles een stukje los en dan pas helemaal.
Bij vastdraaien om de carter zo weinig mogelijk scheef te trekken, dus eerst alles kruislings aan en dan kruislings vast.
Bij los denken aan de stijgende spanning op de nog vastzittende bouten, dus eerst alles een stukje los en dan pas helemaal.
Bij vastdraaien om de carter zo weinig mogelijk scheef te trekken, dus eerst alles kruislings aan en dan kruislings vast.