Ja ik doelde wel op die van Henk. Volgens mij is die 60 liter. Is dat niet genoeg? Je bent toch niet continue vol aan het blazen met zo'n verfspuit?honda sleutelaar schreef:he,Jurrien schreef:Verfspuitvraag!
Ik wil een keer proberen zelf iets te spuiten. Heb een compressor, adres voor goede tweecomponentenautolak en nog wel een ruimte in de schuur over om als spuitcabine in te richten. Maar nog geen verfspuit. Je hebt ze al voor heel goedkoop. Wat is goed, waar op te letten?
hier is ook nog een spuit
en eventueel ook nog een fatsoenlijke compressor. (500 of 250 Liter tank)
de compressor waar je over praat, is toch niet dat ding van henk. die heeft een te kleine capaciteit!
Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Spuiten gebruikt veel lucht en heeft een constante aanvoer nodig. Vandaar die grote tank.
(De aldi heeft komende zaterdag allerlei drukluchtspul, oa. een verfspuit)
Helaas in de schuur geen ruimte voor een compressor
(De aldi heeft komende zaterdag allerlei drukluchtspul, oa. een verfspuit)
Helaas in de schuur geen ruimte voor een compressor
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Die van de aldi zijn goed hoor jurrien. mn cee en de renault estavette hebben we ook gewoon met een goedkope spuit gespoten, zolang je hem maar GOED schoonmaakt erna kan er weinig mis mee zijn.
grote compressor is idd wel een vereiste.
grote compressor is idd wel een vereiste.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
volgens mij zie ik een bovenstaand bericht die dat probleem al oplost.
vergeet ook niet dat het WARM moet zijn (minimaal 15 graden?)..
vergeet ook niet dat het WARM moet zijn (minimaal 15 graden?)..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Ja, dat wordt Huib lief aankijken.
Die 15 graden, is dat voor het opdrogen van de lak? Want met 2k-lak is dat toch niet zo'n punt? Die droogt toch al als een malle.
Die 15 graden, is dat voor het opdrogen van de lak? Want met 2k-lak is dat toch niet zo'n punt? Die droogt toch al als een malle.
Dat is voor het vloeien.
Bij de lak die ik bedoel krijg ik ook altijd een 3e potje mee, verdunner (de twee andere potjes zijn dus de lak en de verharder). Kun je het ook beter laten vloeien door het te verdunnen?
Anders wordt het wachten tot de zomer..
Anders wordt het wachten tot de zomer..
Als je het oplopen van een sinaasappelhuid (op het gespoten deel) wilt riskeren..
Kun je niet een electrische kachel of een serie bouwlampen regelen? een hittekanon is af te raden i.v.m. opdwarrelend stof.
Kun je niet een electrische kachel of een serie bouwlampen regelen? een hittekanon is af te raden i.v.m. opdwarrelend stof.
P.s. Niet alleen de ruimte maar ook het werkstuk moet op temperatuur zijn.
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Vergeet de lak niet.TooCrash schreef:P.s. Niet alleen de ruimte maar ook het werkstuk moet op temperatuur zijn.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
onder de 15 gaat ook prima enkel duurt drogen dan erg lang...
uit ervaring. Moet enkel niet veel kouder worden, dan beter wachten op een warmere dag...
Compressor zal wel mee vallen met probleem, je moet er zowiezo een druk regelaar tussen zetten... zodat je met een constante druk spuit... en ook geen volle druk, dat is namelijk te veel... Hooguit dat je dan een keer moet wachten omdat de compressor weer moet pompen, maar zal reuze mee vallen...
Verfspuit(en) en drukregelaar zou je hier wel kunnen lenen...
uit ervaring. Moet enkel niet veel kouder worden, dan beter wachten op een warmere dag...
Compressor zal wel mee vallen met probleem, je moet er zowiezo een druk regelaar tussen zetten... zodat je met een constante druk spuit... en ook geen volle druk, dat is namelijk te veel... Hooguit dat je dan een keer moet wachten omdat de compressor weer moet pompen, maar zal reuze mee vallen...
Verfspuit(en) en drukregelaar zou je hier wel kunnen lenen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
moet er veel aangepast worden aan een set ot 6v carters voor een nt c90 kruk?
en kan de standaart semi kopeling het aan?
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
past gewoon. een nt c90 is bijna de zelfde als die van een ss50 enkel de slag is langer.KiP schreef:moet er veel aangepast worden aan een set ot 6v carters voor een nt c90 kruk?
als je wel een cdi ontsteking gaat gebruiken moet je je ontstekings carter een beetje pimpen.
het schotje waar het rode streepje staat moet weg voor een cdi ontsteking.

ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.