Honda CB77 opknap project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: Honda CB77 opknap project

Bericht door nielspbr »

Mijn vader reed op sterrendagen op zandvoort met zijn 250. eerst warmrijden met de normale bougies en daarna blazen met, uit mijn hoofd, warmtewaarde 10.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

de CB72 racers van m'n pa draaien op D10 bougietjes, kouder zal niet zo veel zin hebben, zeker voor een standaardfiets.
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Idd, voor een racer lijkt 11 me ook wel de max.

Snap zoiezo niet waar die deze bougie's vandaan heeft getoverd, maar ik kreeg er nog 4 bij (nieuw in doosje) :mrgreen:
Zag er in ieder geval wel oud uit :mrgreen:

Voor normaal gebruik moet er gewoon een 8'tje in, knap zat.

Ermee racen ga ik toch niet, lekker rustig aan ploppen is knap zat voor mij, totaal geen behoefte om 'tot het gaatje' te gaan.

De compressie lijkt me dik in orde, dus hopenlijk zijn het niet de klepseals, maarja, daar komen we later allemaal wel achter. :)
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

YES !

Vandaag nieuw speelgoed vanuit Amerika, nieuw kettingkastje, en een nieuw 'spatlapje' voor het achterspatbord.
En nog wat kleine dingetjes zoals bougiedraad klemmetjes.

Worden daar nog gemaakt, markt door de CB77's/72's, CL77 etc. is daar veel groter als hier, dus de speciale 'frame' onderdeeltjes zijn daar nog wel te krijgen gelukkig :D
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Nieuwe moertjes en ringetjes op de kop, en ook de kleppen gesteld, stonden allemaal goed, op de rechter uitlaat na, die had teveel speling.
Moeten allemaal op 0.10.

Afbeelding

En de nieuwe speeltjes.

Afbeelding

Morgen het kastje primeren.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Zo inmiddels gespoten en gepolijst, ben redenlijk tevreden, hier en daar een slecht dof plekje, mja... it will do.

Als je naar de motor kijkt, zonder op detail te letten, zal het niet opvallen, dus mij best.

Vanmiddag ook me zadel gehaalt, die had ik weg gebracht om opnieuw te laten bekleden en nieuwe voering enz.
Maar echt... het resultaat is echt helemaal super, mooie stof, en zo goed als orgineel.

Enige wat niet 'helemaal' juist is, is de achterkant van de buddy, waar het zitgedeeltje ophoud en daarna een stukje omhoog loopt zodat je de 'race' zit hebt.
Dat stuk is iets breder als zou moeten (een cm of 2 misschien) , maar daar klaag ik niet over.
Echt heel mooi gedaan verder.
Pics komen nog wel, ook van het kettingkastje.

Moet nog steeds die klote wielen wegbrengen, maar heb daar nauwelijks tijd voor, Amsterdam is nogal een stukje rijden, en die lui zijn alleen door de weeks open.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Net een plaatje gemaakt waar de gelijkrichter opkomt, mooi alluminium koelings plaatje van een computer met mooie ribbeltjes en gaatjes erin, en hij past ook nog eens perfect op de plek waar de orginele gelijkrichter zat. Beter kan haast niet.

Overigens, met de buddy, (was/ben foto toestel kwijt)

Ik wil op de achterkant

....305
Superhawk

Zetten in witte letters.

Superhawk moet dan aan elkaar met van die mooi sier letters.

Heb helaas geen foto van, anders had ik bij deze een photoshop verzoekje, maar dat komt nog wel als ik er een mooie foto van heb. :)
Het lijkt me in ieder geval erg gaaf staan.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Net eindelijk de uitlaatbochten binnen :mrgreen:

Met de hand gemaakt, de levering duurde een beetje erg lang, maar gelukkig kon ik me dat permiteren omdat ik toch niet verder kan ivm de wielen.

De wielen/naven ga ik deze woensdag wegbrengen, geen idee hoe lang dat gaat duren, maar ik verwacht dat ze binnen 2 weken klaar zijn.
Toch jammer, want ik wou met de motor naar de Ardennen, aangezien ik dat niet meer ga halen, ga ik tussendoor de CB750 van me vader een beetje netjes en rijklaar maken, dan ga ik daarmee :)

edit : Oja, de foto :mrgreen:

Afbeelding
Honda PC50
Plymouth Barracuda
hondaap
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hondaap »

Mooi spul, waar heb je dat laten maken? Ziet er professioneler uit dan de paar stukken recht RVS die ik net binnen heb gekregen en de uitlaat moeten worden :|
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Ik heb ze bestelt uit Duitsland : http://oldtimer-auspuffanlagen.de/

Maakt ze zelf, voornamelijk alleen maar Duitse motoren, maar dit setje bood hij ook nog aan...

Echt onwijs dikke kwaliteit, super dik chroom en echt heel erg netjes.
Ik moet ze nog wel even vergelijken met de oude voor de vorm, maar ga ervan uit dat ze hetzelde zijn.

Echt heel netjes, en ben super tevreden, alleen de communicatie EN service was echt ronduit beroerd.
Ik heb maanden gewacht, terwijl er staat 'levering binnen 2~6 weken' , nou dat heeft echt langer geduurd want ik heb het op 5 april bestelt :mrgreen:
Nu was dat voor mij geen ramp, aangezien ik toch nog lang niet klaar ben, maarja... toch erg slordig en had ik zeker niet verwacht van den Duitse buren.
Ben wel gewend dat de Duitsers erg secuur en netjes zijn, ook moest ik er zelf achteraan, niks geen e-mailtje dat het wat langer ging duren.
En als klap op de vuurpijl : Ik kreeg niet 1 maar 2 setjes, ik heb dus 4 uitlaatbochten liggen terwijl ik natuurlijk maar 1 set heb gekocht.
Die andere gaan uiteraard netjes Return to Sender, maar ook hier moest ik meneer op wijzen, hij vond het erg eerlijk van me.... Hij wist het dus niet eens... Dus erg slechte communicatie wat dat betreft.

Maarja, de kwaliteit is naar mijn idee onovertrefbaar, en dat is toch het belangrijkste, en de prijs vind ik redelijk. Voor deze kwaliteit misschien zelf goed.

Alomal ben ik tevreden :)

Vandaag ook naar De Haan Wheels gereden, was een aardig lang tripje, de naven weg gebracht om te laten spaken met RVS spaken, mooie chromen velgjes, en nieuw rubber. :)
Was over een dag of 10 klaar zei die, wat ik vrij rap vind. :)
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Foto'tjes van de buddy hadden jullie tegoed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opnieuw laten bekleden bij een vakmannetje in Den Haag, ik had er een foto bij gegeven hoe de orginele CYB buddy is, en dat heeft hij zo goed mogenlijk nagemaakt. En echt, petje af !

Het enige dat niet 'helemaal' klopt is het einde van de buddy zegmaar, waar je weer zo'n oplopende rand krijgt waar je niet meer kan zitten.
Dat gedeeltje hoort eigenlijk iets smaller te zijn, zo'n 2cm minder als bij mij. Maar daar klaag ik niet over, hij heeft het echt super mooi gedaan, en de stof is ook nog eens helemaal juist.
Vooral de 4 banen die hij erin heeft gemaakt zijn echt heel mooi, hij wou er zelf 3 inmaken ivm. werk, maar heeft er tot mijn grote genoegen toch 4 van gemaakt zoals het hoort.
Echt super.

Aan de achterkant, de laatste foto, wil ik nog

305
Superhawk

Zetten in witte letters.

*gaat nu aan de gang met paint* :mrgreen:
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

:mrgreen:

dit is dan een beetje de bedoeling

Afbeelding

Moet het natuurlijk wel wat beter uitwerken, zoals iets dikkere letters, en iets hoger, en misschien 305 een beetje in een ronding laten lopen.

Maar je snapt het idee.

Graag uw mening.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
koen 50
4T-MSB addict
Bezit: een stoel

Bericht door koen 50 »

leuk detail.

denk dat die hele motor straks veel aandacht gaat trekken.

*hoopt op nieuwe foto's van de progress* :P
jeuj!
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

koen 50 schreef:leuk detail.

denk dat die hele motor straks veel aandacht gaat trekken.

*hoopt op nieuwe foto's van de progress* :P
Zodra ik de velgen binnenheb kan ik serieus verder, eigenlijk wacht ik daar nu op.
Dan kan ik het wiel in de voorvork zetten, in de achterbrug, etc. voorvork eraan, pas dan kan/ga ik echt verder.

Ik hoop dat het allemaal een beetje vlot in elkaar wil zonder teveel gewrik.

Ik hoop dat ik de velgen volgende week zaterdag heb, liefst vrijdag al, zodat ik in het weekend lekker kan sleutelen.
Ik heb ze woensdag weg gebracht, en het zou 'over een dag of 10' klaar zijn.

Vandaag ook nog geprobeerd de CB750 van me vader wat op te knappen, of iets aan te doen, maar wat een drama zeg.
Ding heeft al 6jaar niet gestart volgens me vader, en er zou van alles aan mankeren, uitgedroogde rubbertjes, vaste remklauw, 1 lekke uitlaat (van de 4) , gaat hem niet worden voorlopg dus, word een project apart..

Ik wou er eigenlijk mee naar de Ardennen, maar dat gaat dus niet lukken.

Ik hoop dat ik de Yamaha XS850 van me baas mag lenen, dan ga ik daarmee :mrgreen:
Honda PC50
Plymouth Barracuda
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Net even de bochtjes vergeleken, en ze zijn hetzelfde.
Het enige wat net even anders is, is de dikte, de nieuwe zijn ietsjes dikker, ik gok 0.5mm dikker aan de binnenkant (dus rondom 1mm ofzo) .
Daar ga ik geen hinder van ondervinden, het is echt hele goede kwaliteit!

Afbeelding

En ook nog de remplaten iets bijgepolijst in het zonnetje met een biertje erbij :mrgreen:

Afbeelding
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Plaats reactie