nee niet doen hoor
Michel's CB50 restauratie - laatste foto's
Re: Michel's CB50 restauratie - eerste keer buiten
gewoon de tank in de kleur van de koplamp spuiten, probleem opgelost
nee niet doen hoor
nee niet doen hoor
"Horsepower loves the absense of weight"
Hm raar, ik heb nu al 3 lagen gespoten en een laag blanke lak en nog steeds een verkeerde tint. Maar goed dat je het zegt, er is dus nog hoop. 
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Accu heb je niet nodig man !
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
Ik denk dat ik deze binnenkort ga bestempelen als mooiste CB50 die ik ken.
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
Minst lelijke 
Nee grapje, mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Nee grapje, mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat.
**Hona is Tjoei**
Nou vandaag de poten ingekort bij Ronald (Cb-viguur), echt nogmaals super bedankt! Er is ongeveer 4 cm af gegaan en ze zitten ook weer in elkaar. Nu kan ik alles weer gaan monteren. Ik ben nog even achteraan de lak gegaan, het zou toch de goede moeten zijn... Dus nog maar wat mee aankloten.
Oja, backsteps gaat niet lukken helaas. Zeker met deze originele uitlaat zou het super oncomfortabel worden dus ik laat het voorlopig lekker standaard.
Oja, backsteps gaat niet lukken helaas. Zeker met deze originele uitlaat zou het super oncomfortabel worden dus ik laat het voorlopig lekker standaard.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Net weer alles aan de voorkant in elkaar gezet. Wel een paar problemen tegen gekomen.
-Ik heb bijv. een probleem met de remklauw. Als ik de zijkant met 3 inbussen los haal en weer vastzet, kan ik me remhendel niet meer bewegen, maar waar dit nou aan ligt?? Als je de inbussen ietsje losdraaid kan je wel remmen. Heel raar want voordat ik hem loshaalde en in elkaar zette voor inspectie van het zelfstelmechanisme was er nik aan de hand.
-Ik heb ook de poten gevuld (100 cc) maar als je hem induwd en terug laat veren hoor je toch wat geluid van olie/lucht?, betekent dit dat er nog te weinig olie in zit? Ik heb de standaard hoeveelheid erin gegoten.
-Het aftapt boutje van de rechterpoot was dol... Gelukkig was het inbusje ontzettend kort en heb ik de draad erachter nog even opgesneden en een wat langere inbus erin gedaan. Ik ben wel bang dat hij wel een beetje aan de binnenkant uitsteekt. Als iemand me kan vertellen of de bussen om de binnenpoot tot deze diepte komen? De vork is nu wel erg stug dus ik weet niet of hij ooit wel zo laag zal komen. Met mijn volle gewicht en rem ingeknepen krijg ik hem niet in de laagste stand.
-Ik heb bijv. een probleem met de remklauw. Als ik de zijkant met 3 inbussen los haal en weer vastzet, kan ik me remhendel niet meer bewegen, maar waar dit nou aan ligt?? Als je de inbussen ietsje losdraaid kan je wel remmen. Heel raar want voordat ik hem loshaalde en in elkaar zette voor inspectie van het zelfstelmechanisme was er nik aan de hand.
-Ik heb ook de poten gevuld (100 cc) maar als je hem induwd en terug laat veren hoor je toch wat geluid van olie/lucht?, betekent dit dat er nog te weinig olie in zit? Ik heb de standaard hoeveelheid erin gegoten.
-Het aftapt boutje van de rechterpoot was dol... Gelukkig was het inbusje ontzettend kort en heb ik de draad erachter nog even opgesneden en een wat langere inbus erin gedaan. Ik ben wel bang dat hij wel een beetje aan de binnenkant uitsteekt. Als iemand me kan vertellen of de bussen om de binnenpoot tot deze diepte komen? De vork is nu wel erg stug dus ik weet niet of hij ooit wel zo laag zal komen. Met mijn volle gewicht en rem ingeknepen krijg ik hem niet in de laagste stand.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Toch mooi dat je de vork met hard remmen of je volle gewicht niet op de laagste stand krijgt ?
Het lucht wat je hoort zou kunnen komen doordat een keering lek is, of bij de aandraai moer aan de bovenkant een lekje.
Het hoort niet, maar veel kwaad kan het volgens mij ook niet, het kan zijn dat 1 poot een beetje olie zal lekken en dat je na -zoveel- ritjes even een doekje langs moet halen.
Persoonlijk zou ik me daar niet druk om maken, het is geen machine die over de 200 gaat.
Maarja, net hoe je het zelf wil natuurlijk, anders het lekje opzoeken en fixen, nogmaals, waarschijnlijk de keering, misschien je die er beter in moet persen, of je hebt hem tever.strak erin gedrukt.
Volgens mij komen de bussen niet tot helemaal onderin de poot, die een iets langer inbusje moet kunnen, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.
edit : Met je remklauw, heb je wel het 'armpje' waar je kabel doorheen zit, wel netjes in de uitsparing zitten in de klauw ?
En anders klinkt het alsof de stelschroef te strak staat, zet hem eens een stuk losser, en dan vanaf daar strakker stellen.
Het lucht wat je hoort zou kunnen komen doordat een keering lek is, of bij de aandraai moer aan de bovenkant een lekje.
Het hoort niet, maar veel kwaad kan het volgens mij ook niet, het kan zijn dat 1 poot een beetje olie zal lekken en dat je na -zoveel- ritjes even een doekje langs moet halen.
Persoonlijk zou ik me daar niet druk om maken, het is geen machine die over de 200 gaat.
Maarja, net hoe je het zelf wil natuurlijk, anders het lekje opzoeken en fixen, nogmaals, waarschijnlijk de keering, misschien je die er beter in moet persen, of je hebt hem tever.strak erin gedrukt.
Volgens mij komen de bussen niet tot helemaal onderin de poot, die een iets langer inbusje moet kunnen, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.
edit : Met je remklauw, heb je wel het 'armpje' waar je kabel doorheen zit, wel netjes in de uitsparing zitten in de klauw ?
En anders klinkt het alsof de stelschroef te strak staat, zet hem eens een stuk losser, en dan vanaf daar strakker stellen.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Heb je het zelfstelmechanisme wel weer terug gedraaid dan?Haakie schreef:Net weer alles aan de voorkant in elkaar gezet. Wel een paar problemen tegen gekomen.
Dus het plastic doppie eruit en het asje weer terugdraaien,doppie er weer in,dichtbouwen en een x de rem inknijpen en dan moet ie weer perfect staan..
Grtzz Faukje
naaaah.....
Oke ik zal eens kijken. Bedankt voor de info. 
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Re: Michel's CB50 restauratie - bijna klaar!
Het zitje spuiten, nu met een witte kleur als ondergrond:
Eerst het zwart afplakken met de rode tape om de striping te krijgen zoals bij een SS50 sport.

Buiten in de zon gespoten, het is zo moeilijk om een candy lak te spuiten dat het bijna niet anders kan.

De tape weggehaald:

En nog een heleboel kleine onderdelen gespoten en gemonteerd:

Gespoten remstangetjes etc.

Foam geplakt. Ik moet ook nog het rechtopstaande deel doen!

Dit is nu de rijhoogte met de ingekorte voorvork (4,5 cm ongeveer ingekort)

Zo goed als klaar!

Wat er nu nog moet gebeuren:
Kabels inkorten
Zitje afmaken
Kabelboom maken
Achterlichtsteun + accubakje maken
Middenbok verven
Eerst het zwart afplakken met de rode tape om de striping te krijgen zoals bij een SS50 sport.

Buiten in de zon gespoten, het is zo moeilijk om een candy lak te spuiten dat het bijna niet anders kan.

De tape weggehaald:

En nog een heleboel kleine onderdelen gespoten en gemonteerd:

Gespoten remstangetjes etc.

Foam geplakt. Ik moet ook nog het rechtopstaande deel doen!

Dit is nu de rijhoogte met de ingekorte voorvork (4,5 cm ongeveer ingekort)

Zo goed als klaar!

Wat er nu nog moet gebeuren:
Kabels inkorten
Zitje afmaken
Kabelboom maken
Achterlichtsteun + accubakje maken
Middenbok verven
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Netjes, flitsend geelgoud.
Moet er nog een laagje blank over het kontje? Zit zo te zien wel op de tank.
Moet er nog een laagje blank over het kontje? Zit zo te zien wel op de tank.
Gruwelijk vet !!!
Tussen haakjes (wil natuurlijk niet zeiken, maar het is maar een idee
) , is het niks als je ook wat geel op het achtertandwiel verwerkt ?
een gele rand ofzo, het is zo zwart...
Maar echt heel vet hoor, de mooiste CB van NL !!
( ik moest maar is aan die van mij beginnen als ik nog niet zoveel werk had....
)
Tussen haakjes (wil natuurlijk niet zeiken, maar het is maar een idee
een gele rand ofzo, het is zo zwart...
Maar echt heel vet hoor, de mooiste CB van NL !!
( ik moest maar is aan die van mij beginnen als ik nog niet zoveel werk had....
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda