Nadat je hebt uitgeboord moet je toch iets tappen om hem erin te zetten...Eric schreef:Lejon schreef:Zat ook al te kijken idd.
En over dat gat je kan er een M10 boutje indoen en dan afzagen en in dat boutje schroefdraad tappen.
Helicoiltje erin en voila!
Waarom tappen en daarna ook nog een coil erin![]()
?
Honda CB77 opknap project
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda CB77 opknap project
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Oke bedankt voor de tips allemaal ! Ik kijk wel hoe ik het gaat doen.
En het kettingkje 'hoort' inderdaad zo slap te hangen, er kan geen spanner op, maar dat hoeft ook niet. De ketting kan er nooit aflopen.
Dat dat is allemaal 'safe and sound'
En het kettingkje 'hoort' inderdaad zo slap te hangen, er kan geen spanner op, maar dat hoeft ook niet. De ketting kan er nooit aflopen.
Dat dat is allemaal 'safe and sound'
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Lejon schreef:Nadat je hebt uitgeboord moet je toch iets tappen om hem erin te zetten...Eric schreef:Lejon schreef:Zat ook al te kijken idd.
En over dat gat je kan er een M10 boutje indoen en dan afzagen en in dat boutje schroefdraad tappen.
Helicoiltje erin en voila!
Waarom tappen en daarna ook nog een coil erin![]()
?
slaat op kaas lejon.
je hoeft er geen m10 boutj in te doen. alleen maar een helicoil.
http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/i ... licoil.jpg
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Nieuwe schokbrekers gehaalt bij de 'Familie Hagon' in Barneveld.
(ze zijn geen Honda fan's , maar ondanks dat had meneer 'Hagon' net een Honda Rickmann 750 gescoord op een beursje, hij kon hem niet laten staan
)

Contactpuntjes proper gemaakt, van de geleverde puntjes was er 1 verkeerd, niet erg, gewoon de oude weer even netjes gemaakt.

Klepdopjes netjes gemaakt.

En het koppelings carter erop gezet.

Verder nog heel wat dingetjes uitgezocht met boutjes e.d. heb zeker niet stil gezeten.
(ze zijn geen Honda fan's , maar ondanks dat had meneer 'Hagon' net een Honda Rickmann 750 gescoord op een beursje, hij kon hem niet laten staan

Contactpuntjes proper gemaakt, van de geleverde puntjes was er 1 verkeerd, niet erg, gewoon de oude weer even netjes gemaakt.

Klepdopjes netjes gemaakt.

En het koppelings carter erop gezet.

Verder nog heel wat dingetjes uitgezocht met boutjes e.d. heb zeker niet stil gezeten.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Leuke toeschouwers 
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Bedoel je Martin Morren? Daar staat meestal erg mooi engels spul.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
In de vensterbank.
-
NIX
- chaly addict
Ik heb het over meneer Hagon, he?
Jep, Morren Import
Inderdaad alleen maar engels spul, blijft toch altijd apart met die veel van die lui.
Engelse fietsen vinden ze te gek, maar van Honda's moeten ze eigenlijk nooit iets hebben, kan dat eigenlijk nooit begrijpen, alle klassiekers weet ik donders goed te waarderen. Waarom je je als motorrijder zo 'focust' op alleen maar Engelse fietsen vind ik vreemd.
Alsof Honda de schuldige was voor de val van Norton, BSA, en Triumph, die Engelse hebben dat toch echt aan hunzelf te danken door hun domme beleid.
Soms lijkt het wel alsof die 'afgunst' naar de Japanse fietsen daarvandaan komt, alsof de Japanners de zonde bok MOETEN zijn...
Nee, blijft gewoon vreemd.
Wel beste mensen dat wel.
Inderdaad alleen maar engels spul, blijft toch altijd apart met die veel van die lui.
Engelse fietsen vinden ze te gek, maar van Honda's moeten ze eigenlijk nooit iets hebben, kan dat eigenlijk nooit begrijpen, alle klassiekers weet ik donders goed te waarderen. Waarom je je als motorrijder zo 'focust' op alleen maar Engelse fietsen vind ik vreemd.
Alsof Honda de schuldige was voor de val van Norton, BSA, en Triumph, die Engelse hebben dat toch echt aan hunzelf te danken door hun domme beleid.
Soms lijkt het wel alsof die 'afgunst' naar de Japanse fietsen daarvandaan komt, alsof de Japanners de zonde bok MOETEN zijn...
Nee, blijft gewoon vreemd.
Wel beste mensen dat wel.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
- nielspbr
- Mr Kockengen
De CB450 zette natuurlijk wel al hun "superieure" 650 machines te kakken en de cb bleef heel.
@NIX, ik doel met toeschouwers op die houten poppen in de vensterbank. Geen flauw idee wat morren import is.
@NIX, ik doel met toeschouwers op die houten poppen in de vensterbank. Geen flauw idee wat morren import is.
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
morren import = naam van de zaak waar hij de hagon schockbrekers heeft gekocht...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Ja klopt, maar door het idiote beleid van de Engelse door zich meer op de racerij te focussen dan de commercie, kom je op een gegeven moment natuurlijk in geldnood en ga je naar de klote.nielspbr schreef:De CB450 zette natuurlijk wel al hun "superieure" 650 machines te kakken en de cb bleef heel.
Ook kon er natuurlijk aan de Japanse kwaliteit niet getipt worden, maar het bovenstaande was een grotere factor, Honda gaf slechts de genadeslag.
Vind het gewoon erg 'blind' van een hoop van die 'engelse fietsen only' lui. Alsof ze dit niet WILLEN weten, zodat ze Honda de schuld kunnen geven ofzo voor het falen van de Britse motor fabriekanten..
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Zo, motorblokje is zo goed als klaar, moet alleen nog kijken of het elektrisch ook in orde is, maar ga uit van wel.
Als ik zin heb ff snel een 12v regelaartje tussen gooien, en dan ff spanning meten, maar dat komt later nog wel is.
Motorblok afgevuld met 10w40 olie, is eerst nog om te spoelen, daarna gaat er denk iets dikkere olie in, maar schijnt niet noodzakenlijk te zijn, zelfs de early honda'tjes kunnen eigenlijk alles hebben.
Hier het andere kickstart carter erop gezet.

En hier getest of het blokje goed rondging met een boormachine @ 850rpm.

Blokje ging dus super soepel rond.
Verhalen gelezen over dat de olie slecht en met weinig druk naar boven komt, maar daar was hier echt geen sprake van !
Na een seconde of 20 draaien met de tol (op 600rpm denk, niet volgas) gutste de olie er aan de bovenkant uit door de aanvoer kanaaltje, kwam nog net geen straal uit zegmaar, het was zelfs zo erg dat ik ervan schrok, ik verwachte het niet, en INEENS overal olie
Klonk trouwens echt uber, 'klonk klonk klonk klonk, ssuuupppp suuuuppp suuupppp suuuupppp' , geniaal, kan nu al niet wachten om de 1e ECHTE klappen te horen
Het enige wat ik eigenlijk kwa olie stroom enz. nog moet kijken is of de olie door het centrifugaal filter word geleid, maar daarvoor moet ik linker honda kapje ervoor af halen, heb er al expres geen nieuwe pakkingen in gedaan omdat ie er voor dit toch weer af moet. Ga ervan uit dat het allemaal in orde is, maar je moet het even zeker weten he
Vanuit daar wordt de olie ook naar de koppeling geleid door een klein kanaaltje, dus wel belangrijk dat dat in orde is.
Morgen ook even kijken of alles olie dicht is, maar het zag er na een uurtje pielen nog droog uit.
Enige waar ik me eigenlijk technisch zorgen om maak zijn de cilinders/zuigers/verbrandingsruimte's , de vorige eigenaar was zo slim om er NGK D12's in te stoppen, lekkere koude bougie's dus (kouder kan volgens mij niet) , dus ze waren lekker zwart van het roet
Ik hoop dat ik de boel nog schoon kan rijden, danwel met een soort 'treatment' , schijnt dat stoom goed werkt, motor verhoogd stationair laten lopen en dan met de plantenspuit water nevel naar binnen spuiten. Maar misschien dat een ander goedje ook werkt.
Anyway, dat is even aankijken, komt denk wel goed.
Als ik zin heb ff snel een 12v regelaartje tussen gooien, en dan ff spanning meten, maar dat komt later nog wel is.
Motorblok afgevuld met 10w40 olie, is eerst nog om te spoelen, daarna gaat er denk iets dikkere olie in, maar schijnt niet noodzakenlijk te zijn, zelfs de early honda'tjes kunnen eigenlijk alles hebben.
Hier het andere kickstart carter erop gezet.

En hier getest of het blokje goed rondging met een boormachine @ 850rpm.

Blokje ging dus super soepel rond.
Verhalen gelezen over dat de olie slecht en met weinig druk naar boven komt, maar daar was hier echt geen sprake van !
Na een seconde of 20 draaien met de tol (op 600rpm denk, niet volgas) gutste de olie er aan de bovenkant uit door de aanvoer kanaaltje, kwam nog net geen straal uit zegmaar, het was zelfs zo erg dat ik ervan schrok, ik verwachte het niet, en INEENS overal olie
Klonk trouwens echt uber, 'klonk klonk klonk klonk, ssuuupppp suuuuppp suuupppp suuuupppp' , geniaal, kan nu al niet wachten om de 1e ECHTE klappen te horen
Het enige wat ik eigenlijk kwa olie stroom enz. nog moet kijken is of de olie door het centrifugaal filter word geleid, maar daarvoor moet ik linker honda kapje ervoor af halen, heb er al expres geen nieuwe pakkingen in gedaan omdat ie er voor dit toch weer af moet. Ga ervan uit dat het allemaal in orde is, maar je moet het even zeker weten he
Vanuit daar wordt de olie ook naar de koppeling geleid door een klein kanaaltje, dus wel belangrijk dat dat in orde is.
Morgen ook even kijken of alles olie dicht is, maar het zag er na een uurtje pielen nog droog uit.
Enige waar ik me eigenlijk technisch zorgen om maak zijn de cilinders/zuigers/verbrandingsruimte's , de vorige eigenaar was zo slim om er NGK D12's in te stoppen, lekkere koude bougie's dus (kouder kan volgens mij niet) , dus ze waren lekker zwart van het roet
Ik hoop dat ik de boel nog schoon kan rijden, danwel met een soort 'treatment' , schijnt dat stoom goed werkt, motor verhoogd stationair laten lopen en dan met de plantenspuit water nevel naar binnen spuiten. Maar misschien dat een ander goedje ook werkt.
Anyway, dat is even aankijken, komt denk wel goed.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
NIX
- chaly addict
Gewoon verse olie en de boel op bedrijfstemp krijgen reinigt prima. Zo niet, dan heb je mogelijk een setje verse zuigers nodig of wat nieuwe klepseals of geleiders.