Lekker relax online verslagje bijhouden van je werk, werkt ontspannend
Anyway, weer wat dingetjes gedaan.
Allereerst de zuiger van de poot los gemaakt, zat echt tering vast.
Al het bruine dat je ziet is meuk, daar klemde die waarschijnlijk dus op. Zat echt geen beweging in. Maar met de 2 trekkertjes is het heel mooi gelukt.

Het andere carter deksel eraf gehaalt.

En de beschadigingen die het blokje in de loop der jaren heeft opgelopen.
De las ziet er super netjes uit, en doen ik verder niets aan.

Naar alle waarschijnlijkheid is de primaire ketting een keer losgeschoten of gebroken, de sporen staan nog heel mooi in het carter.

Verder nergens sporen van beschadiging te zien, dus waarschijnlijk al heel lang geleden gebeurd.
Ook kwam ik tot de ontdekking dat de ketting van de oliepomp mist. Dit is een kleinere ketting, en lijkt me niet dat deze de beschadigingen in het carter heeft veroorzaakt, is waarschijnlijk gewoon door de vorige eigenaar verwijderd.

De vorige eigenaar zal hebben gedacht dat het centrifugaal filter zijn werk niet goed deed oid, maar naar mijn weten filteren deze filtertjes prima, dus de aandrijving komt er gewoon weer op.
Onderin het blok ligt wel wat sludge, maar het is heel minimaal en heel erg fijn, bang voor verstopte oliekanaaltjes ben ik niet, gewoon ff spoelen na de 1e kilometers, maar dat was ik toch zoiezo wel van plan.
En het carter staat inmiddels in de primer.