Honda Z50ak3

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Re: Honda Z50ak3

Bericht door Edo »

@robertsp; nee, met een perforatiepijp verbindt je de voorbocht en eindbocht. Daaromheen komt demperwol.. Dus in het geperste platen-gedeelte zeg maar. Dus als ik die demper dicht ga lassen, wordt het binnenin echt super heet (warmte blijft dan ook zo lekker hangen omdat er geen ventilatie is). Maar het demperwil ligt dan wel tegen je las aan en smelt gelijk denk ik (immers is het zeer fijn gesneden metaal). Met nat maken heb ik niet zoveel ervaring.. Denk dat het demperwol wel aardig wil roesten plus dat het denk niet je laswerkzaamheden makkelijker maken.. Dampontwikkeling enzo.. :D

Maar bij het gebruik van een absorptiemateriaal heb ik in ieder geval geen schotten meer nodig. Het nadeel van schotten is dat ze je gas-stroom zo onwijs ophouden namelijk. Hoe meer demping je wil; hoe meer omweg je moet creëeren voor de gassen. De singa demper doet het met 3 kamers en drie buizen. Maar als je voor grote blokken een beetje fatsoenlijke gasstroom wil maken heb je dikke buizen tussen die kamers nodig. Dat past niet.

@Jurrien; Het originele hitteschildje ga ik er naderhand weer op bevestigen. Zal ik anders ACHTER het hitteschild een rechthoekig gat maken; afgedicht met een plaat en popnagels? Dan kan ik gewoon het kachelluik open maken na een jaar en demperwol bijvullen :D Hitteschildje ervoor monteren en zie je niks meer van.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

(na)Vulluikje, slim idee.
Edo

Bericht door Edo »

Dan hoef ik de wol er ook pas in te leggen als de laswerkzaamheden al klaar zijn..
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Edo schreef:Zal ik anders ACHTER het hitteschild een rechthoekig gat maken;
Nee beter VOOR!
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Edo

Bericht door Edo »

Haha, dat kan heeeeul nie! ;)

Ik zette het in Caps zodat mensen niet dachten dat ik dat rechthoekige gat met het hitteschild zou gaan afdichten.. Lekt aan alle kanten dan! :D
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Zal ook best een boel herrie maken op die manier, misschien wel handig in de koude winterdagen.
Edo

Bericht door Edo »

De aap heeft er sinds vandaag een grote broer bij :D Ik zal niet het verloop van het project hier posten, we zitten immers niet op het Four-board. Maar ik maak wel een kiekje als hij klaar is! Het is een leuke fiets, voor weinig geld. Voorband is lek, de verkoper dacht dat de rempomp kapot was, maar ik heb al gezien dat er gewoon geen vloeistof inzit, pompt verder prima.

Het chroom op de spatborden is helaas slecht; veel bobbeltjes enzo. Daarnaast zijn (uiteraard) de sierbussen van de voorvork gebutst aan alle kanten en heeft de tank de gebruikelijke patina. In principe wil ik alleen kijken of ik knappe bussen kan scoren, met ongebutste bussen ziet het er gelijk een stuk patenter uit. De accu stond op ontploffen dus die heb ik maar bij die kerel gelaten, maar hij had een accu staan waarmee we elektrisch konden starten. Blokje startte zeer vlot op de choke en na twee minuten pruttelen kon de choke eraf. Liep mooi stationair, pakt gas heel goed op en de uitlaat klinkt ook leuk (4-in-1) en de elektra leek ook allemaal te werken!

Afbeelding

Ik wil hem gewoon een beetje netjes maken en technisch goed hebben; geen nieuwstaat dus.. Daarom is het belangrijkste dat hij compleet is op een achterlicht-kapje en contactslot na. Heb daarom ook maar even de nodige spullen er af getrokken om de boel even te poetsen. Voorvork met nieuw vet monteren en remklauw even reinigen. Hopelijk binnenkort de weg weer op :D

Afbeelding
Jossvdijk
4T-MSB regular
Bezit: SS50Z

Re: Honda Z50ak3 & CB350F

Bericht door Jossvdijk »

Je hebt de smaak goed te pakken, word vast weet netjes
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Hej Edo leuke nieuwe brommer, kan je best wel wat leuks van maken :wink:
Afbeelding
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
Ilja1974
4T-MSB addict
Bezit: Honda Cd50 '72

Bericht door Ilja1974 »

Leuk ding!
Stilzitten is ook niet aan jou besteed he?
Veel plezier er mee!
Groetjes Ilja
Edo

Bericht door Edo »

De monkey rijdt en heeft voorlopig nog geen onderhoud nodig, dus vandaar inderdaad maar weer een stukje schroot gekocht ;)

@Nicoscub; ik vind caféracers retegaaf alleen vind ik die buddies nooit mooi. Waarschijnlijk ga ik wel voor zo'n stuurtje;

Afbeelding

Dat originele stuur is wel praktisch, maar ziet er TE degelijk uit naar mijn mening :D Heb zojuist eerst maar even nieuwe sloffen aangeschaft, want van de huidige buitenbanden wordt ik erg verdrietig. Michelin Pilot Sporty. Momenteel zit er 18x3.5 en 18x3.0 onder, en dacht dat dat ongeveer overeen zou komen met 100/90-18 en 90/90-18. Ik zie het wel als ze op de mat vallen :D

Afbeelding
Nicoscub
bamilover
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Contacteer:

Bericht door Nicoscub »

Volgens mij zit er niet eens echt een buddy op en ook ik vind caferacers errug leuk :D
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Gewoon keramische wol erin proppen, dat vergaat ook eigelijk niet en tegen de tijd dat het vergaan is ben je die uitlaat wel weer zat of issie doorgeroest.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

En hou ons gewoon even op de hoogte van de voortgang met de grote brommer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Edo

Bericht door Edo »

As you wish ;) Gisteravond heb ik ruzie gemaakt met de remklauw van de Four. De zuiger zit muuuuurvast. Ik ga dus denk alle remleidingen en de pomp weer aansluiten en dan met remkracht de zuiger eruit drukken. De onderste remslang zit ook een klein oppervlakkig scheurtje in; kan ik gelijk kijken of die kabel nog wat druk aankan :D Een nieuw stukje slang is meteen weer 50 euro dus eerst maar even testen.

Verder heb ik het balhoofd schoongemaakt en met vers kogellagervet gemonteerd. Gaat weer als een tierenlier. Banden zijn besteld, dus vanavond even proberen om de ouwe banden eraf te krijgen. Als ik dan velglint/binnenbanden gescoord heb kan eigenlijk de hele voorkant weer in elkaar.

Heb alle chroomdelen en behoorlijk wat aluminiumdelen met chroompoets geaait; alles knapt er van op behalve de spatborden. Deze hebben echt ernstige roestpitten en bobbels. Helaas zijn NOS spatjes 200-300 euro net als bij de kleine Honda's en nette gebruikte vinden is ook zo eenvoudig nog niet. Ik weet ook niet zeker of de 400F, 450F, 550F, 750F dezelfde spatborden heeft of niet. Iemand? In eerste instantie ga ik alles gewoon weer monteren en met een nieuwe accu de fiets rijdend maken. Sierbussen van de voorvork ga ik ook nog niet te moeilijk over doen :)
Plaats reactie