Dennoz schreef: ↑01 feb 2022 20:34
Geen zweet , het was geen aanval .
Ik vroeg mezelf gewoon af hoe ik zelf zoiets zou aanpakken , wrs uit andere invalshoeken omdat de beschikbare middelen anders zullen zijn, en Mischien heb ik ook wel oogopeners uit deze topic.
Mocht ik zinvolle argumenten hebben schuw ik niet om ze te delen , lees je goed in op de passing van dat lagertje want op die afmetingen zal dat rond de 0.001 zijn en kan lijmen een betere optie zijn dan persen.
Altijd goed als mensen kritische vragen stellen hoor, dat houd je scherp
Wat je noemt is eigenlijk mijn enige bedenking op dat kogellagertje, het lagertje zelf blijft wel ok, maar de bevestiging van het getande wieltje er om heen...
Als dat van het lagertje af loopt kan het een vastloper veroorzaken als het de distributieketting laat ontsporen...
Dat is het lastige aan zelfbedachte oplossingen in een motorblok, elke fout die je maakt is vaak "fataal" voor de motor.
Ik heb geen testbank en prototypes die ik tot het uiterste kan uitwringen om te kijken of het heel blijft.
Het beste is dus alle zelfbedachte oplossingen zo robuust mogelijk te maken. Misschien wel TÉ robuust, maar dan gaat het in ieder geval niet stuk.
Vanavond het achterste opvulstukje voor de ontsteking-kap ook even op maat gemaakt. Het komende weekend lassen en afwerken, kijken of ik de verbreding "onzichtbaar" kan maken.