Cilinder

Hier kun je praten over je honda.
Laene
4T-MSB beginner
Bezit: Dax

Re: Cilinder

Bericht door Laene »

lil schreef: 29 jul 2024 13:34 ik weet er alles van, maar nu ga ik het je expres niet vertellen
Zegt meer over u om mensen niet te helpen
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

ga janken
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Laene schreef: 29 jul 2024 11:25 Maar moet je niet kijken naar de afstelling van de cilinder naar de platines ? Is gwn een set alles los cilinder en cilinder kop andere carbu ait er al op
een zhenhua dax heeft geen platines, heeft een cdi ontsteking.
Wat voor 70cc set heb je gekocht. 12v zuiger/cilinder of 12Vzuiger/cilinder/kop?
Indien alleen zuiger/cilinder hopelijk 12V met zuiger voor 50 kop.

ps. even googelen op youtube, "install bigbore kit". filmpje werkt beter als uitschrijven. werkplaatsboek is ook te vinden google bijvoorbeeld op z50j01.pdf.
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Laene schreef: 29 jul 2024 11:52 Ik heb nu een 50cc er opstaan heb een 70cc gaan halen voor dat ik hel wil plaatsen wil ik info winnen heb me laten vertellen dat je de kleppen op 0.8 moet afstellen heb nog nooit een 4 takt cilibder vervangen is er niets let ketting of roterende dingen dat je moet afstellen voor dat ik dingen verander wilk weten hoe het werkt :)
Je rijdt op een brommer die afgeleid is van de best verkopende gemotoriseerde tweewieler aller tijden. Alleen op dit forum is denk ik al 3489x beschreven hoe je een cilinder(kop) combinatie monteert en afstelt. Iets meer zelf je best doen mag ook wel natuurlijk (we hebben een hele mooie zoekfunctie en FAQ-sectie)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Laene schreef: 29 jul 2024 13:32
lil schreef: 29 jul 2024 13:28 dat bepaal ik zelf wel. ik raad je aan om eerst op dit forum naar info te zoeken vooraleer ons lastig te vallen met onnodige vragen
Aangezien je zo antwoord weet je het zelf niet en niemand zegt dat je moet reageren maar zegt meer over u om andere te helpen dan iets anders einde .
Dat heb je dan dan snel opgemerkt sinds je lidmaatschap van gisteren want Lil loopt niet zo te koop met zijn emoties.
Maar terug naar uw vraag , zodra je hebt uitgevogeld welk rubber op uw stuur bedoeld is om gas te geven mag je wellicht iemand met eeuwen ervaring van repliek gaan dienen , tot die tijd kan je het beste een werkplaatshandboek gaan gebruiken , niemand zal daar te mooi voor zijn .
Het is niet moeilijk maar de logische volgorde staat doorgaans goed beschreven, en om de verrassing compleet te maken mag het een download exemplaar van honda zijn want ik heb gehoord dat de Chinezen een hoop gekopieerd hebben in die blokjes ...alleen de kwaliteit lukt ze nog niet helemaal.

Einde
Hop hop gas dr op
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

heej zo oud ben ik nou ook weer niet he. kan je ook es een keer niet constant iedereen op verkapte wijze zitten beledigen? je weet het met jou nooit of je nou echt zit te prijzen of door de zeik zit te halen, laat me dr lekker buiten
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Ga janken
Hop hop gas dr op
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

jij bent de irritantste op dit forum, gefeliciteerd. dat heb je te danken aan dat men over het algemeen te stom is om het te beseffen en denken dat ik de irritantste ben. is in weze zelfs niet eens jouw verdienste, well played
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Trollololollolololol
Hop hop gas dr op
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

pfff, tis alleen maar omdat ik niet wil zijn zoals jij
magnamaniac
4T-MSB regular

Bericht door magnamaniac »

nielspbr schreef: 29 jul 2024 15:03
Laene schreef: 29 jul 2024 11:25 Maar moet je niet kijken naar de afstelling van de cilinder naar de platines ? Is gwn een set alles los cilinder en cilinder kop andere carbu ait er al op
een zhenhua dax heeft geen platines, heeft een cdi ontsteking.
Wat voor 70cc set heb je gekocht. 12v zuiger/cilinder of 12Vzuiger/cilinder/kop?
Indien alleen zuiger/cilinder hopelijk 12V met zuiger voor 50 kop.

ps. even googelen op youtube, "install bigbore kit". filmpje werkt beter als uitschrijven. werkplaatsboek is ook te vinden google bijvoorbeeld op z50j01.pdf.
Wtf zijn nou weer platines? Is dat Vlaams voor contactpunten ofzo?
If it looks stupid but works, it's not stupid.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja

zat belgen die dit forum bezoeken ook hoor, dus leer hun taal maar. ze hebben voorkeur voor strikt nederlandse bewoordingen, die niet zijn ontleend aan frans of frans-engels, tenzij waals georienteerd, dan juist weer wel, maar het meeste wat je hier vind is vlaams
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 30 jul 2024 10:11 ja

zat belgen die dit forum bezoeken ook hoor, dus leer hun taal maar. ze hebben voorkeur voor strikt nederlandse bewoordingen, die niet zijn ontleend aan frans of frans-engels, tenzij waals georienteerd, dan juist weer wel, maar het meeste wat je hier vind is vlaams
wij kunnen er niet aan doen dat jullie geen frans kennen. Ofja, toch een paar woorden. Een bougie, een fourche,... bijna ieder onderdeel van een fiets heeft bij ons een franse term. bv. de garde bous (spatborden), de guidon (stuur), nen derailleur (dat ding dat uwe versnellingen verzet),...

maar
magnamaniac schreef: 30 jul 2024 09:51 Wtf zijn nou weer platines? Is dat Vlaams voor contactpunten ofzo?
jup, contactpunten. Maar bij ons is dat dus de platientjes :D
Vlaams bestaat officieel niet en dat merk je duidelijk als je de verschillende provincies afgaat dat een bepaald ding steeds anders noemt

bv een lieveheersbeestje noemt bij ons een pimpampoentje, elders bestaat de term heersbeestje. Een berg noemen wij een berg maar ga je naar kanten Kortrijk is dat ineens een teriel :D
KiP
postslet

Bericht door KiP »

Rare jongens die Belgen!

@lil als je probeert mensen de les te lezen en soms te beledigen accepteer dan dat het jou ook kan gebeuren 8-)
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ik beledig mensen niet, is doorgaans niet mijn intentie iig. en dat mensen zich beledigd voelen, of wat ze van me vinden, kan me niet boeien, omdat ik tevreden ben met mn eigen zelfbeeld. gelukkig, heeft me genoeg opoffering gekost... en meer heb ik niet nodig, want ik ben degene die met mij moet leven en waar ik niet van weg kan lopen.
mensen eisen respect, krijgen dat niet, en zijn vervolgens beledigd. ik ga me daar niet mee vermoeien.

wat ik dennoz zei komt neer op een observatie, en een verzoek, en tenslotte nog een toevoeging ter verduidelijking dat trollen niet mijn ding is. kan hij of wie dan ook mee doen wat ie wil, ga ik niet boos om worden of wat dan ook. ik vind hem af en toe zelfs vermakelijk, goed trollen is nog best een kunst. doorgaans zijn ze alleen maar heel erg naargeestig en doen niks dan vervelen.
maar laat ik hem nou niet aan gaan moedigen...
Laatst gewijzigd door lil op 02 aug 2024 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie