DAX gaat niet hoog in toeren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Tijl
Frequent 4T-MSB visitor

Re: DAX gaat niet hoog in toeren

Bericht door Tijl »

Hallo na wat verder te proberen heb ik het volgende geprobeerd om het wat duidelijker te maken heb 1 witte DAX die niet hoog in toeren gaat en heb een andere zwarte dax voor onderdelen de uitlaat die nu op de witte zit komt van de zwarte DAX ik heb dus nu alles van de zwarte DAX overgezet op de witte (volledige carburateur luchtfilter ) en nu kan die nog steeds niet hoog in toeren gaan ben ook erachter gekomen dat deze alleen met choke start en blijft draaien sinds de carbu van de zwarte dax erop zit vanaf de choke voor de helft dicht gaat valt ie uit

Nu is eigenlijk carbu uitlaat luchtfilter van dezelfde setup zou deze dan niet normaal het moeten doen?

Alle tips zijn welkom
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mezelf

Bericht door iclaudius »

Té kleine sproeier gok ik !! Of gasnaald té diep (bovenste clipje) ;)
Tijl
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tijl »

Gasnaald clipje zat dacht ik op het een na bovenste maar als ik keek ging die volledig open en sluit hij tot de juiste hoogte maar zal dit nog is nakijken en eventueel verlagen bedankt voor de tip

Hoeveel groter raden jullie aan en moet ik van sproeier alleen de sproeier naar iets groter veranderen of ook dat soort van verleng stuk waar de sproeier inga en welk dan ik carbu gaat (sorry kan even ni op de naam komen)
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mezelf

Bericht door iclaudius »

50cc 10mm: 65
50cc 16mm: 75
70cc 10mm: 65-70
70cc 16mm: 75-80
70cc 20mm: 80- 85
90cc 16mm: 78-85
90cc 20mm: 82-94
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

'verlengstuk' moet je laten zitten, die is precies op de juiste maat voor de naald
Tijl
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tijl »

Oke bedankt voor alle hulp ga sproeier setje bestellen en dit is proberen
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

iclaudius schreef: 21 jun 2021 10:36 50cc 10mm: 65
50cc 16mm: 75
70cc 10mm: 65-70
70cc 16mm: 75-80
70cc 20mm: 80- 85
90cc 16mm: 78-85
90cc 20mm: 82-94
Euhm… in een ot dax carbu, 16mm zit ook iets rond de 65 hoor. 75 zit zelfs niet in een ori dx90 in de 16mm carbu
Kvind eigenlijk alle maten, behalve laatste ‘groot’

Nu @topicstarter: je hebt alles over gezet van een goed draaiende brom en nu gaat het niet. Dan ligt het niet aan de sproeiers hé.
-valse lucht kan nog steeds aangezien je enkel kunt starten met choke! Choke is lucht verminderen, trek je ergens valse lucht dan gaat ie idd starten maar niet met choke af (eigenlijk alles wat je hier al 4keer hebt gezegd). Starten, laat maar draaien op choke. Neem remreiniger (beter dan deo en goedkoper in de action) en spuit genoeg op overgang kop/spruitstuk en spruitstuk/carbu. Valt ie stil of gaat hoog in toeren = valse lucht
-bougie/bougiekop/bougiekabel is nog goed?
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Contacteer:

Bericht door Li'l Popeye »

Tijl schreef: 20 jun 2021 18:30 Hallo na wat verder te proberen heb ik het volgende geprobeerd om het wat duidelijker te maken heb 1 witte DAX die niet hoog in toeren gaat en heb een andere zwarte dax voor onderdelen de uitlaat die nu op de witte zit komt van de zwarte DAX ik heb dus nu alles van de zwarte DAX overgezet op de witte (volledige carburateur luchtfilter ) en nu kan die nog steeds niet hoog in toeren gaan ben ook erachter gekomen dat deze alleen met choke start en blijft draaien sinds de carbu van de zwarte dax erop zit vanaf de choke voor de helft dicht gaat valt ie uit

Nu is eigenlijk carbu uitlaat luchtfilter van dezelfde setup zou deze dan niet normaal het moeten doen?

Alle tips zijn welkom
Cdi overzetten van ene dax naar andere dax.
Plaats reactie