Waarde SS/CD/CB 50

Hier kun je praten over je honda.
Ilja1974
4T-MSB addict
Bezit: Honda Cd50 '72

Re: Waarde SS/CD/CB 50

Bericht door Ilja1974 »

En kijk gewoon heel goed naar de fiets die je wil kopen.
Is die volgens de eigenaar helemaal top maar ziet ie er rommelig uit(slecht gespoten etc)dan heb je een hele goede indruk hoe die fiets opgeknapt is...
Een brommer waar van duidelijk is dat je er werk aan hebt is soms nog beter om te kopen als je zelf handig bent.
Je weet dan precies wat je opknapt en hoe en dat schept ook vertrouwen.
De voorvork is inderdaad een puntje waar je snel naar vergeet te kijken en als die onderhanden genomen moet worden tikt dat best wel aan.
En bedenk voor jezelf of je een zo origineel mogelijke brommer wil of dat je geen probleem hebt met imitatie onderdelen.
Dat is wel iets waar je bij de aanschaf rekening mee moet houden,met name dat er voor bepaalde Honda onderdelen achterlijke prijzen gevraagd worden.
Persoonlijk koop ik mits de prijs normaal is Honda onderdelen maar gebruik ik ook imitatie onderdelen omdat bepaalde delen niet te krijgen zijn of omdat de prijzen buiten proportioneel hoog zijn.
Ik heb hier een CD50 uit '72 opgeknapt en die zou ik als dagelijkse brommer kunnen gebruiken maar daar heb ik immi spadjes op zitten en nog wat andere immitatie omdat ik er elektrische ontsteking op heb en halogeen verlichting.
Wel moet je bij de immi spadborden(andere immi chroomdelen) het chroom goed beschermen omdat dat vrij roest gevoelig is.
Daarom heb ik bij na aanschaf de binnenkanten met tectyl behandeld.
En voor de rest ...
Gewoon rustig blijven kijken totdat er iets langs komt wat aan jouw wensen voldoet.
En na aanschaf hier meteen foto's plaatsen!
Groetjes
Plaats reactie