heb je toevallig al is met zo'n msx gereden?mcc schreef:een 70cc met alles optimaal afgesteld, vervroegend vliegwiel en 18mm carb, haalt ongeveer 7pk.
Een grotere cyl, je kan doen wat je wilt, haalt ook maar 7-8pk. Dat komt omdat de kop eigenlijk te klein is waardoor de kleine kleppen de luchtstroom beperkt.
Dus is een vervroegend vliegwiel niet echt nuttig. Kijk maar naar de nieuwe msx125, die heeft ok maar 8-9 pk ofzo. Een cb125j met grotere kop haalt wel 14pk.
Mvg
ik dacht bij het op top rijden is dit nou een ot 70 blok of wat is er mis.
die msx dingen zijn zo akelig geknepen dat er niets aan vermogen meer in zo'n blok zit.
ik denk als je zo'n blok is zou voorzien van een grote kleppen kop(ik weet niet hoe groot ze standaard zijn maar het zal me niets verbazen dat de 25mm en 22mm zijn), uitlaat waar hij fatsoenlijk door kan ademen, en een inlaat die ook wat lucht door laat, misschien de ontsteking en injetie een beetje af steld.
dan zou je met een msx ook met gemak naar de 14pk gaan
@nicocup
van alleen een lichter vliegwiel zal je niet veel merken van dat zenuwachtige, hoogstens zou je merken dat je net iets meer gas moet geven om de brommer in beweging te laten komen,
ik zou zeggen monteer gewoon die vervroegende meuk op je bamibal en probeer het uit. het is geen rocket science om zo iets te veranderen.