6v accu 12v blok

Hier kun je praten over je honda.
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.

Re: 6v accu 12v blok

Bericht door Mike Mechanic »

sander_c50 schreef:Je bedoeld dat dat oranje ding kan blijven zitten en aangesloten kan worden? Of begrijp ik je niet?
Yep, dat is je gelijkrichter.
ホンダ
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Waarom niet gewoon een 4-pins regelaar uit een scooter en dan goed aansluiten? Dan is wit uit het blok gewoon de voeding voor de accu en geel de voeding voor de lampen. Groen en wit/geel uit de stuurschakelaar kan je dan gewoon vergeten.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
ceedee
4T-MSB addict

Bericht door ceedee »

Is zo'n 4pins gelijkrichtert en sp. regelaar in 1?
Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

Volgens mij wel. Ze zitten in scooters en in de bami dax dingen. Verder ook geen gelijkrichter bende meer alleen dat blok. Mijn accu laadt ook gewoon goed bij en alles blijft het al een lange tijd doen. Nooit problemen met lampen die maar een week mee gaan of ineens stuk zijn na een stukje flinke toeren.
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.

Eric schreef:Waarom niet gewoon een 4-pins regelaar uit een scooter en dan goed aansluiten?
Met een 4 pins van 12 naar 6 volt wordt zwaar werken voor de regelaar.
4 pins regelaar kan niet zoveel vermogen verwerken en wordt dan dus verschrikkelijk heet, of nog erger . . .
ceedee schreef:Is zo'n 4pins gelijkrichtert en sp. regelaar in 1?
4 pins regelaars hebben 2 uitgangen; licht en laadstroom. Diode is dus inbegrepen.
ホンダ
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Dus jij gaat één van de grootste voordelen van een 12V ontsteking niet gebruiken en blijft met 6V rommel rijden? :shock:
Dat is echt briljant.
Die 6V regelaar wordt waarschijnlijk gloeiend heet. Neem gewoon een 12V 4pins spanningsregelaar, bami heb je die heus voor een tientje. Lampjes kosten geen zak. Accu 10-15 euro ofzo, klaar. Heb je lekker een bak licht (je kunt dan ook 25 of 35 watt in de koplamp monteren) en een stabiel en krachtig elektrisch systeem. Kan je bijvoorbeeld remmen en knipperen tegelijk en als je de toeter erbij indrukt hoor je niet TOOOEEE-oeoeoe-OEOOEO-oeoeoe-T.
Mike Mechanic
4T-MSB addict

gerbrandicus schreef:Dus jij gaat één van de grootste voordelen van een 12V ontsteking niet gebruiken en blijft met 6V rommel rijden? :shock:
Dat is echt briljant.
Die 6V regelaar wordt waarschijnlijk gloeiend heet. Neem gewoon een 12V 4pins spanningsregelaar, bami heb je die heus voor een tientje. Lampjes kosten geen zak. Accu 10-15 euro ofzo, klaar. Heb je lekker een bak licht (je kunt dan ook 25 of 35 watt in de koplamp monteren) en een stabiel en krachtig elektrisch systeem. Kan je bijvoorbeeld remmen en knipperen tegelijk en als je de toeter erbij indrukt hoor je niet TOOOEEE-oeoeoe-OEOOEO-oeoeoe-T.
Valt reuze mee, met thermische pasta op het frame.
Licht brand bij stationair al op volle kracht.
Best veilig als je staat te wachten voor het stoplicht!
6v regelaar heeft dus best voordelen!

Dus ja, het is BRILJANT 8-)

Tijden geleden alles omgebouwd naar 12v, maar meer licht bemerkte ik niet; 25 watt blijft 25 watt.

Inmiddels koplamp omgebouwd naar H4, dat maakt pas verschil!
En de lampjes kan je gewoon overal halen.
ホンダ
Eric
zoomerlover

Bericht door Eric »

Lampen branden ook gewoon goed bij stationair. Als dit bij jou niet zo is, is je regelaar gewoon stuk. Ding gewoon ergens hangen waar je hem wilt hebben, en geen thermische pasta's of wat dan ook. Ik heb de mijne onder de buddy zitten(ss50). Daar zit al een plaatje met wat schroefdraad en er komt wat wind.

Ja, ik heb alle bollen vervangen voor 12v.
Mike Mechanic
4T-MSB addict

Nee, spanníngsregelaar is niet kapot, stationair zonder spanningsregelaar is de spanning slechts 2 a 3 volt belast. 12v lampjes willen dan niet zo.
terwijl bij hogere toeren de spanning perfect is met regelaar, dus ik vermoed dat mijn spoelen niet willen presteren bij stationair . . .

Maar ik geef toe, het is idd beter de handel om te zetten naar 12v, de stromen door de bedrading zijn dan ook direct gehalveerd. Altijd beter . . .
ホンダ
Henk Veen
4T-MSB regular
Bezit: C50c C50dv Novio

Bericht door Henk Veen »

Ik ben het helemaal met gerbrandicus eens, zonde om 30W of meer in warmte op te stoken. Maak alles 12V, 4p regelaar er op en je hebt prima licht en een goede accuregeling.
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Dus eigenlijk het eerste antwoord :lol:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Mike Mechanic
4T-MSB addict

Mano schreef:Dus eigenlijk het eerste antwoord :lol:
Idd, 6v is de goedkoopste oplossing, maar alles naar 12v is de beste oplossing.

Toch weer 2 pagina's verder :wink:
ホンダ
sander_c50
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: c50 '70

Bericht door sander_c50 »

Ik ga het eerst maar zo proberen op de ''rare'' manier (6v houden). Anders moet ik weer allemaal andere zooi gaan halen. Eerst maar eens kijken of ik de boel werkend krijg, lukt dat dan ben ik waarschijnlijk erg tevreden met mijn prestatie en verander ik er niks meer aan. Tenzij het licht ECHT te zwak is... Dat zien we dan wel weer
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

blijft leuk , elektra op onze brommertjes.
kun je uren over lullen
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Mike Mechanic
4T-MSB addict

Ik denk dat 5 volt nog beter is.
USB op je brommer, kan je direct je phone laden!
ホンダ
Plaats reactie