skyteam kabelboom op SS50
Re: skyteam kabelboom op SS50
Waar loop je op vast? Krijg je groot en kleinlicht niet voor elkaar?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Even een paar draadjes knippen, stekkers eraan en het niet te moeilijk voor jezelf maken. Je wilt dat de verlichting het doet, dat is 1. Dat zijn maar een paar draadjes. Mocht je willen schakelen tussen de verlichting moet je een schakelaar aansluiten voor de koplamp. Wil je hem uit kunnen zetten met de sleutel moet je twee draadjes verbinden van een contactslot. Tres simple! Nu nog motivatie om het even af te maken 
Het is bijna kleur op kleur!
Rechter schakelaar:
Geel op geel draadboom.
Blauw en wit is voor groot en kleinlicht koplamp.
bruin uit schakelaar op bruin draadboom
Links;
Grijs uit schakelaar op lichtblauw draadboom
paars db op lichtblauw sch
zwart db op oranje sch
Voor de laatste moet je dubbele stekkers hebben of draden solderen. Deze zijn voor de knippers.
Rechter schakelaar:
Geel op geel draadboom.
Blauw en wit is voor groot en kleinlicht koplamp.
bruin uit schakelaar op bruin draadboom
Links;
Grijs uit schakelaar op lichtblauw draadboom
paars db op lichtblauw sch
zwart db op oranje sch
Voor de laatste moet je dubbele stekkers hebben of draden solderen. Deze zijn voor de knippers.
Laatst gewijzigd door Eric op 11 aug 2013 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Lichtgroene uit schakelaar op groen/geel db
(toeter)
(toeter)
Wil je makkelijk? Koop dan een de boom/knap de oude op en maak van de skyteam boom een draadboompje voor het cdi gebeuren.
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
bedankt voor de info!
Ik ga er er volgende week weer mee bezig.
Ik ga er er volgende week weer mee bezig.
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
Kleine update;
Voorlicht doet het inmiddels, en meteen doorgebrand maar dat was te verwachten.
Achterlicht wil het niet doen, ik heb alles aangesloten zoals Eric had aangegeven.
Kan dit liggen aan dat er niet aangesloten draden aan de kabelboom zitten? of dat de gelijkrichter het eventueel niet doet? Waar zit het achterlicht eigenlijk op?
Ik meet niets op de kabels die er naar toe gaan, als ik de kabels uit de lamp tegen de accu houd doen ze het wel.
Ik heb de neiging om de gele draad waar mijn licht op zit gewoon door te lussen naar achteren.
Remlicht doet het trouwens ook niet (de lamp wel, maar er komt geen stroom uit de draad er naar toe).
Anyway, ik kan geen 12v lampje vinden die in mijn koplamp past, dus heeft iemand nog een oude koplamp liggen? het liefst compleet, 12v en goedkoop. Lelijk is optioneel. Van een skyteam dax desnoods.
Voorlicht doet het inmiddels, en meteen doorgebrand maar dat was te verwachten.
Achterlicht wil het niet doen, ik heb alles aangesloten zoals Eric had aangegeven.
Kan dit liggen aan dat er niet aangesloten draden aan de kabelboom zitten? of dat de gelijkrichter het eventueel niet doet? Waar zit het achterlicht eigenlijk op?
Ik meet niets op de kabels die er naar toe gaan, als ik de kabels uit de lamp tegen de accu houd doen ze het wel.
Ik heb de neiging om de gele draad waar mijn licht op zit gewoon door te lussen naar achteren.
Remlicht doet het trouwens ook niet (de lamp wel, maar er komt geen stroom uit de draad er naar toe).
Anyway, ik kan geen 12v lampje vinden die in mijn koplamp past, dus heeft iemand nog een oude koplamp liggen? het liefst compleet, 12v en goedkoop. Lelijk is optioneel. Van een skyteam dax desnoods.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Achterlicht zit op bruin(skyteam). Bruin wordt normaal gevoed door de rechter stuurschakelaar. Bruin gewoon aan geel hangen.
Soms wordt bruin ook gevoed door de accu (oranje). Dan moet je even iets verzinnen denk ik. Als je bruin aan geel hangt, kan je je lampen niet meer uitzetten, omdat je achterlicht de volle mep krijgt.
Als je gewoon een ss schakelaar hebt, moet bruin uit die schakelaar gewoon spanning geven als de lampen zijn ingeschakeld. Dus je hebt dan niets te maken met een linker of rechter schakelaar. Om de remlichten te laten werken moet je groen/geel op oranje in de boom aansluiten en zorgen dat die voeding krijgt. In de boom gaat rood van de accu naar het contactslot (contactslot ss rood/wit) en gaat dan via de oranje draad de boom weer in (contactslot ss rood). Voeding uit de gelijkrichter voor de accu is de witte draad.
Als je gewoon een ss schakelaar hebt, moet bruin uit die schakelaar gewoon spanning geven als de lampen zijn ingeschakeld. Dus je hebt dan niets te maken met een linker of rechter schakelaar. Om de remlichten te laten werken moet je groen/geel op oranje in de boom aansluiten en zorgen dat die voeding krijgt. In de boom gaat rood van de accu naar het contactslot (contactslot ss rood/wit) en gaat dan via de oranje draad de boom weer in (contactslot ss rood). Voeding uit de gelijkrichter voor de accu is de witte draad.
Dus als je een ss schakelaar hebt, de koplamp doet het wel, maar het achterlicht niet, dan moet je even kijken of de bruine draad uit de schakelaar spanning geeft. Is dit niet het geval, dan is er iets mis met de schakelaar.