Daytona 150 temperatuur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Thom
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ST50B

Re: Daytona 150 temperatuur

Bericht door Thom »

Heb dat takegawa kitje binnen, nu even netjes monteren en dan rijden als het een beetje droog is.

Inmiddels ruim 100km gereden met dat blok, doet het nog prima en is gewoon gezond warm denk ik.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

nielspbr schreef:Heb je de koelribben van je lifan al eens vergeleken met die van een daytona cilinder?
Ja
Edo schreef:Zit er geen handleiding bij dat blok? Ik vind dat de kop en cilinder bijster weinig en kleine koelribben heeft. Vergeleken met lifan 150 tenminste. Dus in dat geval zou ik zeggen dat ze er van uit gaan dat je een koeler monteert maar dat staat vast in de manual.
Maar ik reageerde op HaloDax dat grote blokken niet per see een koeler nodig hebben om normaal te functioneren.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Die lifan 150's worden helemaal niet zo warm vind ik..
Ga heen en vereenvoudig u!
Halodax
4T-MSB addict
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber

Bericht door Halodax »

Edo schreef:
nielspbr schreef:Heb je de koelribben van je lifan al eens vergeleken met die van een daytona cilinder?
Ja
Edo schreef:Zit er geen handleiding bij dat blok? Ik vind dat de kop en cilinder bijster weinig en kleine koelribben heeft. Vergeleken met lifan 150 tenminste. Dus in dat geval zou ik zeggen dat ze er van uit gaan dat je een koeler monteert maar dat staat vast in de manual.
Maar ik reageerde op HaloDax dat grote blokken niet per see een koeler nodig hebben om normaal te functioneren.
De koelribben van een Daytona zijn een stuk minder effectief dan die van een Lifan of YX omdat ze veel kleiner zijn.
De oliekanalen van deze blokken zullen een stuk groter zijn dan die van een opgefokt standaard Honda blokje maar niet voor niks wordt op een opgefokt Hondablokje boven de 90cc een koelertje aangeraden.
Ik zou het risico (zeker met warm weer en sportief rijden) gewoon nooit nemen.
Er wordt niet voor niks een koeler bijgeleverd (bij een YX in ieder geval)
En als je twijfelt kun je er voor koud weer altijd een hoesje omheen maken of een Mocal thermostaat plaatsen.

Bij niet al te warm weer, rustig rijden, weinig gewicht en de juiste tandwielverhouding zal het vast kunnen zonder koeler maar zodra 1 van die omstandigheden veranderd zou ik de gok niet willen nemen...
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
Edo

Bericht door Edo »

Bij sportief rijden blijven die Lifan blokken juist koel naar mijn ervaring. Het is stapvoets rijden en stilstaan waar ze warm van worden. Laat een koeler dan ook weinig effectief zijn. Overigens is het ergste wat je kan doen een koeler voor de zekerheid monteren terwijl je niks over de temperatuur weet. Een blok continue op lauwe temperatuur gebruiken is nog schadelijker dan als de boel een keer 120 graden aantikt ;)
Thom
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Thom »

Vandaag naar me werk gereden en weer terug, zo'n 8km. De temperatuur blijft rond de 60 graden als ik normaal rustig rij. Dit is dan wel de temperatuur van de olie onderin het blok, bij de kop zal hij wel een aantal graadjes warmer zijn. Zodra je het blok uitzet stijgt de temperatuur in een rap tempo door naar de 70 graden, dit zal dan de olie zijn die uit de kop vandaan het carter in stroomt.

Echt sportief heb ik nog niet gereden omdat ik hem beetje netjes wil inrijden, zit nu op de 125km.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Niks meer aan doen dus.. Gewoon netjes de temperatuur in de gaten houden
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Lijkt me perfect!
Edo

Bericht door Edo »

Kijk er is!
Thom
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Thom »

Wat meer gaan vlammen en lekker door Leiden heen rijden en hij blijft op bedrijfstemperatuur, rond de 80-90 graden!

Edo, jij kan hem er ook zo even opschroeven, kijken wat de lifan doet met zijn grotere koelribben.
Edo

Bericht door Edo »

The Lifan is cold like his soul... Volgens mij kan ik zelfs de trip door 't oostblok gaan wagen zonder suffe oliekoeler. Zolang we niet gaan lopen trutten, blijft ie wel fris!

Bami for life!
Thom
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Thom »

Lucas rijd het lekkerst op 70 km/h zei die gister nog... dus dan zou dat in theorie wel goed moeten komen denk ik zo.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

In daytona en lifan begrippen is dat nog niet halfgas in 4. Loopt ie lekker zuunig.
Edo

Bericht door Edo »

Dat. In combinatie met onze schrale benzinevoorraad aan boord (dax en monkey). Ik zeg 70 km/h voor het gewin!
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Ja, wat dat betreft is het echt een klote vakantiebrommer.
Plaats reactie