SS 50 VS CB50

Hier kun je praten over je honda.
CB50dude
4T-MSB addict
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(

Re: SS 50 VS CB50

Bericht door CB50dude »

Wat ook gebeurd is dat een halve zool een CB uit Duitsland overbrengt, en hem dan gaat verpesten en onbetrouwbaar maken.
Meestal heb je dan wat ik een Leo gevalletje noem schwantz34 snapt deze grap wel.

Duitsers houden de boel mooi en onze landgenoten maken het dan vaak weer lelijk.
Nederlanders doen er dan van die hoge sturen op, of van die ontiegelijk lelijke tieten knijp dingen.
En het ergste van alles die mensen met hun stomme snelgas!

Er is maar een volk daar nog beter in dan dan wij zijn en dat zijn je raad het al de Belgen!
Honda CoolDriver50
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

belgen zijn vaak goed in het zwaaien met hun portemonnee, op goede sleutelvaardigheden of een brommer origineel houden betrap je ze maar zelden. uitzonderingen daargelaten.
TWD for life!
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Maargoed, alle Nederlandse SS'jes over één kam scheren gaat ook te ver. Bij zowel Duitse als Nederlandse SS'jes/Daksen en CB'tjes zal je toch echt langs moeten gaan voor een proefrit om er echt een oordeel over te kunnen vellen.

Bij het "marktplaats" topic staat ook een mooi voorbeeld. Drie prachtige CB'tjes, overduidelijk ergens goedkoop uit Duitsland getrokken die op de foto in nieuwstaat zijn, maar eenmaal aangekomen een waardeloos hoopje ellende bleek te zijn.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

ik bedoel gemiddeld gezien is een cb50 veel minder verbeund als een ss50 als je er een moet kopen.

En zijn ze niet vol gehangen met immitatie troep.

Ik wil niet zeggen dat nette originele ssjes er niet zijn, maar een echt net origineel ssje kom je maar zelden tegen.

Cb's zijn er zat volledig origineel in nette staat met weinig km's voor minder als 1000 euro.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Komt vast niet alleen omdat de cb-tjes "pas" legaal rond-tuffen, maar meer omdat de SS (En de C en CD) al jaren een geheel eigen plek met eigen aanhang hebben in Nederland. Vandaar ook de idioot hoge prijzen en het hoge beun gehalte om ze maar vooral op de weg te houden.
Of dat bij de CB's ook zo gaat worden ??? wie weet, maar als investering zou een ss zekerder zijn.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Edo schreef:Maargoed, alle Nederlandse SS'jes over één kam scheren gaat ook te ver.
Ik heb denk ik een van de weinige nette ssjes hier.
TWD for life!
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Nee, weet je wat echt de reden is?! Alle ssjes zijn verkracht door Belgtalige Duitse homo's, weggebruikers, klaplopers, negers en werkelozen.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

negerhomoduitsers vinden mijn ss altijd schitterend.
TWD for life!
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

@Jurrien Je vergeet de armlastige cheapie nederlanders te noemen.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Het is allemaal de schuld van 8jaar paars!
TWD for life!
cb50freak
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda CB50j

Bericht door cb50freak »

Ik zou voor de CB gaan, ik heb em in een redelijk goede staat gekocht voor 400 , moest alleen wat gespoten en gesmeerd worden. En onderdelen is geen probleem ( bij een ss ook niet).
Hey, careful man there's a beverage here!
the daantjee
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door the daantjee »

hallo,

Ik zou gaan voor de cb , heb ook een ss gehad erg mooi ding geworden helaas een waare nachtmerrie kwa motorblok mocht je er een gaan kopen zou ik adviseren iemand mee te nemen die er verstand van heeft en er een nemen met kenteken. SS rijd lekker maar kan echt niet op tegen de cb cb rijd heerlijk rustig en heeft veel kracht en bovendien met zijn gigantische buddy(je kan er met zijn 3en op zitten :D ) erg comfortabel. heb er eventueel nog wel eentje voorje staan nog een klein beetje werk maar in een goede staat. de donkerblauwe van marktplaats is van mij en jordy.

MVG,daan
Help mijn ss doet het niet!!
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

stomme babyboomers! het is HUN schuld! en wilders!
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Een cb begrijp ik echt niet. Het blok is eigenlijk gewoon een 2takt, zo goed als geen vermogen onderin en de mogelijkheid om 14000 toeren te draaien. Hij is een stukje langer dan een ss, daardoor niet zo makkelijk in de schuur te krijgen en de voorrem is volgens mij ook altijd prut.

Maar ze zijn wel wat goedkoper te vinden :mrgreen:
Ga heen en vereenvoudig u!
the daantjee
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door the daantjee »

Dat je een cb50 bijna niet inje schuur krijgt is onzin dat heeft gewoon puur te maken met de groote van jou schuur :) en het blokkie is gewoon ijzersterk. En de voorem werkt prima! maja meningen verschillen maar ik moet tog bekennen dat een cb met een fs1 buddy en een mooi spatje er gelikt uitziet.

MVG,Daan
Help mijn ss doet het niet!!
Plaats reactie