KLIKO tour 2011
Re: KLIKO tour 2011
Goed man die foto's. Ik heb er nu al zin in, nog ff wachten tot juli/augustus.
Het gewicht van die aanhanger valt denk ik wel mee het meeste is geperforeerd aluminium en bij de stalen delen ben ik ook met de gatenzaag aan de gang geweest. Ik zal morgen ff wat nieuwe foto's plaatsen.
Ik ben in middels er wel van overtuigt dat ik een 3 of 4 bakje moet gaan plaatsen, naast de andere aanpassingen.
Het gewicht van die aanhanger valt denk ik wel mee het meeste is geperforeerd aluminium en bij de stalen delen ben ik ook met de gatenzaag aan de gang geweest. Ik zal morgen ff wat nieuwe foto's plaatsen.
Ik ben in middels er wel van overtuigt dat ik een 3 of 4 bakje moet gaan plaatsen, naast de andere aanpassingen.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ik heb nog wel een originele dax versnellingsbak liggen, is 1-0-2-3 met een hele versnelling voor de neutraal. Pb maar als je interesse hebt.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
lijkt mij eerlijk gezegd ook niet ideaal...
Dit aangezien je dan te veel terug zakt eer je de 2 heb bereikt...
Dan denk ik, een 3 bakje kost niet zo veel... kun je beter gelijk een met het juiste schakelpatroon nemen.
Heb eventueel nog bami 4 bakjes liggen(goede staat) mag je van mij er zo een komen halen.(met schakelpatroon zodat ie toepasbaar is op semi
)
Dit aangezien je dan te veel terug zakt eer je de 2 heb bereikt...
Dan denk ik, een 3 bakje kost niet zo veel... kun je beter gelijk een met het juiste schakelpatroon nemen.
Heb eventueel nog bami 4 bakjes liggen(goede staat) mag je van mij er zo een komen halen.(met schakelpatroon zodat ie toepasbaar is op semi
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Top dank je voor jullie aanbod !!
Ik heb afgelopen jaar een hele meuk aan losse onderdelen van iemand overgenomen. Daar zat ook een partij aan gevulde carterdelen bij, het meeste origineel honda (SS,ST,C) echter heb ik zo'n blokje nooit uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Is er iemand die me in de regio R'dam kan helpen om weer een fris blokje in elkaar te zetten (ik heb een werkplaats en gereedschap aan huis) ? Dan kan ik nl mijn cf50 blokje in elkaar laten en apart leggen.
Ik heb afgelopen jaar een hele meuk aan losse onderdelen van iemand overgenomen. Daar zat ook een partij aan gevulde carterdelen bij, het meeste origineel honda (SS,ST,C) echter heb ik zo'n blokje nooit uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Is er iemand die me in de regio R'dam kan helpen om weer een fris blokje in elkaar te zetten (ik heb een werkplaats en gereedschap aan huis) ? Dan kan ik nl mijn cf50 blokje in elkaar laten en apart leggen.
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Vet! 
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ziet er idd goed Jurien.
Ik ben vandaag ook nog ff bezig geweest. Begonnen met het wegen van de onderdelen bij elkaar. Dus heb ze in de kliko gegooid en ben op de weegschaal gaan staan. Ik kwam op 32,8 kg (na verrekening natuurlijk), shit dat is zwaarder dan ik dacht.
Daarna per onderdeel gaan wegen en daarna bewerken (in kg):
-Brug was 4,7 is 3,3
-Kliko was 9,0 is 7,5 (kunststof weggezaagd)
-2x Kokkers was 6,6 is 4,5 (een nog te bewerken)
-Dax wiel+band was 7,0 is 7,0 (erg zwaar, eventueel suggesties of goedkope alternatieven)
-Ophanging+schokdemper was 4,5 is 4,5(heb ik al bewerkt)
-Spatbord dax was 1,0 is 0,5 (optie zelf een alu. maken)
-Bevestingsmateriaal div was 1,5 blijft 1,5
Resultaat.
http://img831.imageshack.us/img831/8305/dscf1572k.jpg
Conclusie, wil rond de 25 kg leeg uitkomen dan zal ik voor een aluminium wiel moeten gaan. Maar het liefst wil ik dezelfde bandenmaat als mijn chaly hebben en om er nu een scoetah velg onder te zetten dus ook wat. Nadeel is dat het vaak 12" is.
Ik ben vandaag ook nog ff bezig geweest. Begonnen met het wegen van de onderdelen bij elkaar. Dus heb ze in de kliko gegooid en ben op de weegschaal gaan staan. Ik kwam op 32,8 kg (na verrekening natuurlijk), shit dat is zwaarder dan ik dacht.
Daarna per onderdeel gaan wegen en daarna bewerken (in kg):
-Brug was 4,7 is 3,3
-Kliko was 9,0 is 7,5 (kunststof weggezaagd)
-2x Kokkers was 6,6 is 4,5 (een nog te bewerken)
-Dax wiel+band was 7,0 is 7,0 (erg zwaar, eventueel suggesties of goedkope alternatieven)
-Ophanging+schokdemper was 4,5 is 4,5(heb ik al bewerkt)
-Spatbord dax was 1,0 is 0,5 (optie zelf een alu. maken)
-Bevestingsmateriaal div was 1,5 blijft 1,5
Resultaat.
http://img831.imageshack.us/img831/8305/dscf1572k.jpg
Conclusie, wil rond de 25 kg leeg uitkomen dan zal ik voor een aluminium wiel moeten gaan. Maar het liefst wil ik dezelfde bandenmaat als mijn chaly hebben en om er nu een scoetah velg onder te zetten dus ook wat. Nadeel is dat het vaak 12" is.
Wil je dat lage gewicht vanwege de wet of omdat je dat fijner rijden vindt?
Vanwege de wet? -> lekker belangrijk, wordt toch niet gecontroleerd. Niemand weet iets over brommers en aanhangers.
Hoeveel mijn aanhanger weegt weet ik niet, maar ik schat dat (alles bepakt met vakantiespullen) het ongeveer de helft van de brommer was. Nou en dat rijdt prima hoor. Het enige moment dat ik het minder prettig vond was in de Alpen bij het bergaf rijden. Dan merk je echt dat die aanhanger flink zit te drukken bij het afremmen. Ik maakte me toen wel wat zorgen om verglaasde remblokjes want ik moest echt continue bijremmen, op de motor remmen was niet genoeg, ook niet op hoge toeren. En je moet echt flink lang remmen, want na een beetje bergpas ben je zo een half uur aan een stuk door aan het afdalen. Een geremd aanhangerwiel is dan volgens mij het mooiste.
Vanwege de wet? -> lekker belangrijk, wordt toch niet gecontroleerd. Niemand weet iets over brommers en aanhangers.
Hoeveel mijn aanhanger weegt weet ik niet, maar ik schat dat (alles bepakt met vakantiespullen) het ongeveer de helft van de brommer was. Nou en dat rijdt prima hoor. Het enige moment dat ik het minder prettig vond was in de Alpen bij het bergaf rijden. Dan merk je echt dat die aanhanger flink zit te drukken bij het afremmen. Ik maakte me toen wel wat zorgen om verglaasde remblokjes want ik moest echt continue bijremmen, op de motor remmen was niet genoeg, ook niet op hoge toeren. En je moet echt flink lang remmen, want na een beetje bergpas ben je zo een half uur aan een stuk door aan het afdalen. Een geremd aanhangerwiel is dan volgens mij het mooiste.
Ik denk als ik alle delen onbewerkt laat en nog een paar verstevigingsstrips hier en daar erbij last dan komt je zo aan de 40-45 kg leeg +bagage word zo'n karretje 70 kg minimaal. Eigen gewicht van de chaly ligt rond de 50 kg dat gaan remmen niet trekken denk ik. Wat de wet betreft ga ik er sowieso overheen dus dat ik niet het probleem.
Ik heb even aan een rem gedacht aangezien die chaly de remmen aan het stuur heeft zou ik een voetrem kunnen monteren en die voor de aanhanger kunnen gebruiken. Je zit alleen wanneer je de aanhanger wil afkoppelen dat het altijd een gedoe is. Wanneer koppelde jij hem los op vakantie?
Ik heb even aan een rem gedacht aangezien die chaly de remmen aan het stuur heeft zou ik een voetrem kunnen monteren en die voor de aanhanger kunnen gebruiken. Je zit alleen wanneer je de aanhanger wil afkoppelen dat het altijd een gedoe is. Wanneer koppelde jij hem los op vakantie?
Jurrien hoe heb jij hem gekoppeld aan je ctje. Ik zat zelf te denken aan kruiskoppeling / knietje 1/2" uit zo'n doppedoos.
Ik koppelde hem nooit los. Maar ik had hem met een flens vastzitten, loskoppelen was twee m8-boutjes losdraaien en hij was los. Ik had precies zo'n type koppeling als wat jij bedoelt (een cardanische koppeling), maar dan van de stuurinrichting van een auto. Zoiets: klik. Ik denk dat een doppendooskoppeling niet geschikt is, dat gaat zwabberen door overmatige speling. Plus dat zo'n cardanische koppeling uit een auto of motorfiets met vet gevuld is en goede lagerpunten heeft, dat gaat veel langer mee.
70 kg is wel veel hoor, ik denk dat mijn karretje minder dan de helft weegt. Volgens mij maak je hem veel te sterk.
70 kg is wel veel hoor, ik denk dat mijn karretje minder dan de helft weegt. Volgens mij maak je hem veel te sterk.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Voor een geremd wiel zou je een soort van oplooprem moeten maken, dan hoef je zelf niets te doen of aan te koppelen qua mechaniek.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Wat ik eerder bedoelde was al had ik het metaal niet geperforeerd dan was de aanhanger op 40-45 kg uitgekomen ik denk nu ergens tussen 25 en 28 kg te zitten. Ik ga wel het een en ander uitzoeken hoe ik de aanhanger remmend zou kunnen maken waarschijnlijk word het een voetrem mechanisme. Ik heb eerder de tip gekregen een stuurkoppeling (van een "mini") te gebruiken (ipv knietje 1/2 ") echter die kunnen we op dat moment niet vinden.
Nog wat foto's.
http://img404.imageshack.us/g/dscf1567q.jpg/
Nog wat foto's.
http://img404.imageshack.us/g/dscf1567q.jpg/
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Iedere kruiskopppeling uit een autostuurinrichting zal voldoen. Even naar de sloop en gewoon die pakken die er makkelijk uit gaat en geen speling heeft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.