uiteraard, maar ik vind het schrikbarend hoe makkelijk sommige erover denkenJurrien schreef:Ja, simpele lullo's, natuurlijk werkt een helm niet in alle situaties. Maar dat moet geen argument zijn om voor duur of goedkoop te gaan.
Nog wat schrikbarende feitjes voor jullie:
- Ook met een airbag kan je omkomen in een auto-ongeluk
- Zo kan ook met het dragen van gordel menig auto-ongelukje dodelijk zijn
- Een slot helpt niet altijd tegen diefstal
Maar toch zit bijna iedereen met een airbag en gordel in de auto en legt bijna iedereen een slot door z'n fiets. Waarom? Gewoon kansrekenen. Zonder slot heb je, ik noem wat, 80% kans dat je fiets wordt meegenomen in de binnenstad, met goedkoop slot is het 10% kans dat ze hem meepakken en met een duur slot is het 1%. Zo ook met airbag, gordel of een helm, ze zorgen dat je kanstechnisch meer overlevingskans hebt bij ongelukken. Maar zijn niet heilig.
Het is dus onzin om te zeggen dat het niet uitmaakt of je een goedkope of dure helm hebt, omdat het met 80 km/h tegen een boom niet helpt. Een helm heb je namelijk niet alleen om tegen een boom te rijden, maar voor alle situaties.. En hoe beter de helm, hoe meer kans op overleven je hebt.
Zo is het ook onzin om te stellen dat een goedkope helm niet veilig is, want een goedkope helm is nog altijd vele malen veiliger dan geen helm. Of wil meneer kromleg gewoon opscheppen met de hoeveelheid euro's die hij voor een helm uitgeeft?
Verder moet je gewoon lekker zelf weten wat je opzet en niet zo veel waarde hechten aan goedkeuringen. Je moet zelf nadenken, niet de overheid voor jou laten nadenken. De meest waardeloze pothelmpjes die al afvliegen als je een scheet laat hebben nog een e-keur, dus het zegt eigenlijk helemaal niks.
Oelewappers
''een oude helm opknappen'' belachelijk toch
of denken ze verstandig te doen aan een nieuwe helm, en die kost zeker wel 100 euro zo zo
knap dan die oude maar op, werkt hetzelfde
maar goed, moet iedereen zelf weten
owja, binnenkort even nieuwe Arai kopen
mijn huidige Shoei past niet zo bij m'n nieuwe Alpinestars pak