Als je het luchtfilter compleet met bakje loshaald zit er een plastic tuit er bij tussen geklemd met een klein gat.Smoerel schreef:Desnoods dan maar een ander blokje er onder hangen dat wel rond de 50~55 gaat, ik moet er binnenkort namelijk elke dag mee naar school zo'n 22km verderop...
Waar zit die luchtrem overigens? Toen ik de carb er af had heb ik zitten zoeken naar allerlei obstakels etc, maar kon niks vinden? Of heeft het meer te maken met een te smalle doorgang?
Buitenlanders hadden deze niet dus deze kun je er zo uithalen..
Als je de stoterstang blokken pakt; deze hebben grotere kleppen en lopen wat beter toe.
Als je een vliegwiel erbij kan krijgen met stilstaande nok kunnen ze in het uiterste geval 60 lopen.
Misschien tandwiel verhouding nog wat zwaarder maar eerst zo proberen.
Nadeel van deze blokken is weer de gietijzeren kop; een echte gaarkeuken en 9 van de 10 keer uitgelubberde klepgeleiders..
Blokken kun je gewoon overzetten; uitlaat is wel anders en spruitstuk carburateur zijn anders..
Verder moet je even kijken naar de tandwiel verhouding want die is in het blok ook anders..
PF50 blok was voor de novio dus met 17" achterwiel ps50 en pc50 zijn allebei 19" geweest..
Of nogmaals wen aan de lagere snelheden; je kan er in ieder geval nooit een bekeuring mee krijgen tenzij je volgas over een woonerf heen jaagt..