zijspan op monkey

Hier kun je praten over je honda.

zijspan op een monkey een goed idee?

goed idee
19
42%
slecht idee
7
16%
leuk idee maar slecht
9
20%
leuk idee en goed
10
22%

Totaal aantal stemmen: 45

Skiller
4T-MSB regular
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Re: zijspan op monkey

Bericht door Skiller »

Dit is hammerite vullende basisverf in beige, nou zeg maar gerust homo roze idd.
De bedoeling was om om hem netter te maken en daarna in woestijn geel te verven, is er helaas niet meer van gekomen.

Het frame heb ik flink onderhanden genomen en van binnen en buiten verstevigd. Anders gaat het idd niet goed.
Van voor naar achter loopt er een flinke koker doorheen, en in het T-stuk loopt dat naar beneden richting onderste bevestigingspunt.

De zijspan heeft een klapper van 80km/u niet overleefd, ik wel gelukkig.
Nutteloos om te vermelden dat een 5 jaar oude astra ook het leven heeft gelaten...
De auto kwam de bak in, maar die is 1cm naar binnen geweken. Ook daar zat een flinke dosis rekenwerk om te zorgen dat die heel zou blijven bij een klappertje.

Voor het zijspanwiel heb ik ook een soort "deflector" gemaakt om eventuele fietspaaltjes niet gelijk het wiel te laten meenemen.
Denk trouwens maar niet dat daar in ons regelland een standaard maat voor is :s
Ik ben op de fiets een aantal paaltjes langsgeweest om ze op te meten of ik er wel tussendoor kon. Echt een aanrader trouwens.
In zuid holland kwam ik er 1 tegen waar zelfs ik niet tussendoor kon, maar ach 1 op 100 is niet slecht.
youp
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: skyprut Dax

Re: zijspan op monkey

Bericht door youp »

we zijn begonnen! :lol:
de basis van het frame is nu uitgezaagd en kan worden gelast...nu alleen nog even de tijd vinden :oops: foto's volgen nog!

nog even een vraagje aan skiller
hoe breed was jou span? en reed je altijd over de weg of kon je ook makkelijk over het bromfietspad?
want officieel moet ik volgens mij net als een bak over de weg...correct me if i'm wrong!
Plaats reactie