wat is mijn honda c50 blok waard?

Hier kun je praten over je honda.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Re: wat is mijn honda c50 blok waard?

Bericht door niek is ik »

nee maar zegt meestal wel iets over de rest van het blok, hoe daar in het verleden mee omgegaan is/mee gesleuteld is.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:Ik gebruik die boutje bijna nooit omdat ik ze irritant vind. Je wordt bedankt.
Daarom startte je brommer met de vakantie elke morgen met een paar prettige klappen tussen de koppakking vandaan.. :D
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Toch denk ik dat hij een stuk minder door de koppakking zou blazen als je er ook dat boutje zou gebruiken...
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
niek is ik
4T-MSB heilige

Eric schreef:Ik gebruik die boutje bijna nooit omdat ik ze irritant vind. Je wordt bedankt.

helemaal geen of niet de officiele?

niet de officiele is geen probleem, helemaal geen, tja... ze hebben toch wel degelijk een functie...
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:Ik monteer wel een keer een goeie pakking.
Is inderdaad veel makkelijker dan even dat boutje er in draaien.

vervelend he? :twisted:
niek is ik
4T-MSB heilige

Jurrien schreef:Toch denk ik dat hij een stuk minder door de koppakking zou blazen als je er ook dat boutje zou gebruiken...
mwah, denk dat dat dan weer niet zo veel uit maakt. het zorgt er meer voor dat alles juist op elkaar aansluit/gepositioneert is als je het mij vraagt. dus de olie kanalen en pasbusjes...
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

niek is ik schreef:
Jurrien schreef:Toch denk ik dat hij een stuk minder door de koppakking zou blazen als je er ook dat boutje zou gebruiken...
mwah, denk dat dat dan weer niet zo veel uit maakt. het zorgt er meer voor dat alles juist op elkaar aansluit/gepositioneert is als je het mij vraagt. dus de olie kanalen en pasbusjes...
Hij draagt gewoon bij bij het klemmen van de cilinderkop op de cilinder. Ik denk dat hij niet zo belangrijk is als de vier tapeinden, maar toch, het draagt toch bij. Dus waarom weglaten?

Uiteraard, zonder boutje kan het ook goed gaan, en je kunt zo'n doorblazende koppakking ook wijten aan de oude koppakking, of weet ik wat voor andere redenen.. Maar hoe dan ook, als dat boutje er zit, heb je minder kans op al die ellende.

Sleutelen is kansrekenen..
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

als je dat boutje er niet in draait en je draait vervolgens de 4 kopmoeren aan, dan heb je kans dat de kop zich verdraait tov de cilinder en de kop dus scheef op de cilinder komt te zitten.
TWD for life!
Plaats reactie