Bromfietskenteken op C70/CT70

Hier kun je praten over je honda.
Jurrien
chaly's angel

Re: Bromfietskenteken op C70

Bericht door Jurrien »

Saik0 schreef:
Matr schreef:
Saik0 schreef:Aaaah oke! Is er iemand die zo'n boek voor handen heeft? Beschikken ze daarover bij de RDW?
Mocht je er een willen kopen, bij Rovaza verkopen ze hem link
Thnx!
Ben je lid van de HVN?
We bezitten als vereniging ook zo'n boek, ligt namelijk bij mij thuis. Als je lid bent mag je hem gratis komen lenen voor de keuring!
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

joost praat nou niet over dingen wat je niet weet...(geld ook voor anderen in het algemeen)

niks enkel van voor 98... dat is lulraak wat roepen wat je ergens hebt opgepikt.

er zijn meer dingen, blok moet ook c50 zijn evenals carbureateur...
dit omdat met terug gevoerde 70cc niet kan...

Maar het is echter wel goed mogelijk... c50 blok en carb er onder, zorgen dat ie niet harder als 45 loopt.

Al zal het bij het ene keurings station makkelijker gaan als bij de andere, dat ligt aan de RDW...

ja maar, inderdaad, een 50cc motorfiets uitvoering van een type brommer, wat ook als 50cc brommer uitvoering is geleverd, darabij mag je wel het motorfiets blokje knijpen tot 45 en dan kun je zo keuren.

En er zijn wel verschillen tussen c50 frame en c70 frame, de verdikking in het frame bij een c70 b.v
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Jurrien schreef:
Saik0 schreef:
Matr schreef:
Saik0 schreef:Aaaah oke! Is er iemand die zo'n boek voor handen heeft? Beschikken ze daarover bij de RDW?
Mocht je er een willen kopen, bij Rovaza verkopen ze hem link
Thnx!
Ben je lid van de HVN?
We bezitten als vereniging ook zo'n boek, ligt namelijk bij mij thuis. Als je lid bent mag je hem gratis komen lenen voor de keuring!
Lidmaatschap is goedkoper dan een boek kopen ;) misschien ff doen haha
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: ↑03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
Saik0
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Saik0 »

niek is ik schreef:joost praat nou niet over dingen wat je niet weet...(geld ook voor anderen in het algemeen)

niks enkel van voor 98... dat is lulraak wat roepen wat je ergens hebt opgepikt.

Maar het is echter wel goed mogelijk... c50 blok en carb er onder, zorgen dat ie niet harder als 45 loopt.

Al zal het bij het ene keurings station makkelijker gaan als bij de andere, dat ligt aan de RDW...

ja maar, inderdaad, een 50cc motorfiets uitvoering van een type brommer, wat ook als 50cc brommer uitvoering is geleverd, darabij mag je wel het motorfiets blokje knijpen tot 45 en dan kun je zo keuren.

En er zijn wel verschillen tussen c50 frame en c70 frame, de verdikking in het frame bij een c70 b.v
Maar dan zou ik dus gewoon met een 50 blok en goeie afstelling de keuring in kunnen gaan mits alles verder conform regels is. (remmen banden etc.)
niek is ik
4T-MSB heilige

jeps... zo zit het ja...
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

niek is ik schreef:joost praat nou niet over dingen wat je niet weet...(geld ook voor anderen in het algemeen)

Dat is niet waar!

Je kunt een C70 wel keuren, als het maar 50cc is en niet harder gaat dan 45, wat voor carb. er op zit zal die lui een worst wezen, hoe moeten zij nou weten wat er op hoort? En een C70 blok met 50cc keuren ze gewoon goed. Ik spreek uit ervaring, dus ga nou niet meteen lopen roepen dat ik er niks van weet.
Ga heen en vereenvoudig u!
niek is ik
4T-MSB heilige

waren toen de eisen niet nog anders...

en het komt over in je berichtje alsof je niks met het blok moet doen, en heb je een nare keurmeester, dan moet ook de carb...

want daar zeg je niks over...

en DAT schept verwarring.
Saik0
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Saik0 »

niek is ik schreef:waren toen de eisen niet nog anders...

en het komt over in je berichtje alsof je niks met het blok moet doen, en heb je een nare keurmeester, dan moet ook de carb...

Hij gaat waarschijnlijk dan op voor de keuring in Almelo (mensen daar ervaringen mee?), daar kan ik m denk ik nog wel naartoe rijden met zo'n dag kenteken.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

het zal bij elke keurmeester anders zijn, dus er is geen peil op te trekken..

maar ik zou gewoon voor save gaan en zorgen voor een ori 50cc blokje met bijbehorende carburateur en niet harder als 45..
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

ik zou gewoon een brommer met kenteken kopen scheelt een hoop werk en gevloek als hij afgekeurd word.
als je dan toch een brommer wil keuren zou ik voor een brommer gaan dat als 50cc is geleverd dus een c50 frame in plaats van c70 zullen ze je ook minder snel naar het blok kijken of dat alle maal klopt (50cc en carbu voor 50cc)

ik heb mijn moto dax in almelo laten keuren prima volk daar ze doen gewoon hun werk :)
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Saik0
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Saik0 »

ciebie schreef:het zal bij elke keurmeester anders zijn, dus er is geen peil op te trekken..

maar ik zou gewoon voor save gaan en zorgen voor een ori 50cc blokje met bijbehorende carburateur en niet harder als 45..
Dat is het plan ook.
Saik0
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Saik0 »

butt head schreef:ik zou gewoon een brommer met kenteken kopen scheelt een hoop werk en gevloek als hij afgekeurd word.
als je dan toch een brommer wil keuren zou ik voor een brommer gaan dat als 50cc is geleverd dus een c50 frame in plaats van c70 zullen ze je ook minder snel naar het blok kijken of dat alle maal klopt (50cc en carbu voor 50cc)

ik heb mijn moto dax in almelo laten keuren prima volk daar ze doen gewoon hun werk :)
Ja, dat zou kunnen, een bromfiets kopen met kenteken, maar dat is niet de vraag ;) Wellicht is het iets lastiger, maar als het mogelijk is dan zorg ik gewoon dat het aan de eisen voldoet. En dan kan ik hem op deze manier keuren. Ik denk dat mijn vraag wel aardig beantwoord is zo, het is dus mogelijk om een C70 te laten keuren als bromfiets, mits deze aan de eisen voldoet van de bromfiets keuring.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

niek is ik schreef:waren toen de eisen niet nog anders...

Nee, dat was vorige week.

Ik ging er even vanuit dat de topicstarter zelf wel weet dat hij niet met 70cc aan moet komen (hoewel dat ook gewoon kan, als het maar niet op de cilinder staat en de snelheid onder de 45 blijft), dus wat dat betreft heb je gelijk.
Ga heen en vereenvoudig u!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

ml03zl schreef:
Kippenverver schreef:Nee hoor, dat kan gewoon. Je moet alleen aan kunnen tonen dat hij van voor '98 (?) is. Je hebt niet eens papieren nodig :D
Heb je daar voorbeelden van/ervaring mee?

Let wel, het gaat hier om een motorfiets (c70) die een brommerkenteken moet krijgen.
Mijn ervaring is ook dat ze een fiets die ooit elders gekentekend is, willen afmelden of bewijs willen zien dat ie is afgemeld. Anders geen kenteken, brom of moto maakt niet uit. Je hebt dus voor een C70 papieren nodig. Als dat anders is word ik in elk geval heel erg blij.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Saik0
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Saik0 »

NIX schreef:
ml03zl schreef:
Kippenverver schreef:Nee hoor, dat kan gewoon. Je moet alleen aan kunnen tonen dat hij van voor '98 (?) is. Je hebt niet eens papieren nodig :D
Heb je daar voorbeelden van/ervaring mee?

Let wel, het gaat hier om een motorfiets (c70) die een brommerkenteken moet krijgen.
Mijn ervaring is ook dat ze een fiets die ooit elders gekentekend is, willen afmelden of bewijs willen zien dat ie is afgemeld. Anders geen kenteken, brom of moto maakt niet uit. Je hebt dus voor een C70 papieren nodig. Als dat anders is word ik in elk geval heel erg blij.
Is er een manier om te zien of hij ooit elders gekentekend is?
Plaats reactie