Niet vonken.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: Niet vonken.
nou nu kijken of ie loopt... 
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Luukert
- Frequent 4T-MSB visitor
Ben nu mijn carb aan het schoonmaken. Ik vind de vonk wel erg zwak, ik moet echt hard trappen wil ie vonken, en met een keer trappen, vonkt ie ook maar 1 keer.
Are there any experienced suicide bombers?
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
owke, en het is de juiste bougie ?
en je hebt inmiddels ook even naar de groene kabel gekeken zoals nix zei ?
en je hebt inmiddels ook even naar de groene kabel gekeken zoals nix zei ?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ja. De groene kabel uit je neus gaat nergens wat laten vonken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Luukert
Pff sorry hoor. Vorige eigenaar heeft zoveel draden aan elkaar geknoopt dat er wel 15 groene draden in zitten. Niet iedereen is zo handig met brommers als jullie. Maargoed, 't vonkt wel, maar lopen wilt het niet. Bougie uit het blok, vonkt ie gewoon, en in het blok lijkt hij niets te doen. Volgens mij is de vonk ook veel te zwak, moet de electrodes van de bougie bijna helemaal naar elkaar toe buigen voordat hij uberhaupt wil vonken. Sorry dat ik me zo oplaat, (Nix, is niks persoonlijks) maar ben er nu al 2 weken mee bezig zonder ook maar een stap vooruit te komen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dan is je vonk dus gewoon niet sterk genoeg. Meestal komt dat omdat de groene van de bobine en CDI geen massa maken met het blok, al of niet via het frame en contactslot. Als je hebt gecontroleerd of dat allemaal in orde is en de boel wil nog steeds niet werken, dan denk ik dat je eens een ander bobine of CDI moet gaan proberen.
Niet meteen nieuw kopen, gewoon even lenen van iemand anders als je zelf niet wat los spul hebt liggen.
En je kan toch wel tegen grapjes? Anders ga je het zwaar krijgen.
Niet meteen nieuw kopen, gewoon even lenen van iemand anders als je zelf niet wat los spul hebt liggen.
En je kan toch wel tegen grapjes? Anders ga je het zwaar krijgen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Luukert
Tuurlijk wel, was gister alleen lichtelijk gefrustreerd door het oneindige gesleutel zonder resultaat. Nieuwe bobine en cdi heb ik liggen, dus eerst nog alles aarden, en dan kan ik altijd de andere CDI of bobine gaan proberen.
-
Luukert
Ik heb een draad vanaf de groene draad van mijn cdi getrokken naar mijn blok, idem voor de bobine. Spanning komt zelfs met een nieuwe bobine en CDI nog niet boven de 2100v uit. Niet genoeg om mijn bougie lekker te laten vonken.
-
Luukert
Kreeg van mijn maat te horen dat mijn ontsteking mischien niet goed meer is, kan dat kloppen? Zou wel klote zijn natuurlijk, blok is vorige maand bij motomonkeys gekocht.
Dat moet je ook door kunnen meten, weet niet precies hoe. En anders terugbrengen dat blok, er zit toch garantie bij?
CD50
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
onstekingen(ceker CDI ontsekingen) doormeten is slecht te doen, een haarbreukje kan bijvoorbeeld het probleem veroorzaken maar die meet je niet, daar heb je enkel last avn bijvoorbeeld met warmte en trillingen...
blijft lastig, maar indien echt kapot valt het te meten ja.
blijft lastig, maar indien echt kapot valt het te meten ja.
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Cdi werkt of hij werkt niet; het is electronica en als die stuk is krijg je er helemaal niks meer uit..
pick up kan stuk gaan maar ook hier geld, stuk is stuk...of hij doet het of hij doet het niet..
Ontsteekspoel is niks anders als een gewone voeding van de cdi...spoelen zelf gaan amper stuk ; het zijn vaak de aansluitingen die de geest geven...
Kijk alle verbindingen eens na....gebruik geen kroonsteken want die geleiden slecht vooral bij trillende verbininden, monteer liever goede stekkers zodat geleiding gegarandeerd is..meestal heb je dan 70% vand e storing al te pakken..
Trek liever ene extra massa dan 1 te weinig
pick up kan stuk gaan maar ook hier geld, stuk is stuk...of hij doet het of hij doet het niet..
Ontsteekspoel is niks anders als een gewone voeding van de cdi...spoelen zelf gaan amper stuk ; het zijn vaak de aansluitingen die de geest geven...
Kijk alle verbindingen eens na....gebruik geen kroonsteken want die geleiden slecht vooral bij trillende verbininden, monteer liever goede stekkers zodat geleiding gegarandeerd is..meestal heb je dan 70% vand e storing al te pakken..
Trek liever ene extra massa dan 1 te weinig
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
Luukert

Groene draad stelt de massa kabel voor, de rest staat erbij. Zo heb ik vandaag mijn CDI en bobine geaard. Van tekeken op de pc heb ik geen kaas gegeten!
-
Luukert
Iemand in de buurt van zevenaar die hem tegen betaling kan fixen? Ik sta nu al 3 weken zonder brommer, en wil graag weer kunnen rijden!