jep, helaas wel.. iets te veel weggehaald, dat vond ie niet leuk.. dus hoop dat ie het met eentje ook volhoudt. maar ben nu eigenlijk opzoek naar een andere grondplaat om het beter en mooier te doen! dit was meer als een proefje
ik moet eigenlijk een keer goede foto's maken, ook van de achterkant van de grondplaat, die is namelijk ook niet standaard meer!
wat er allemaal aan aangepast is,
het grote probleem is, dat de grondplaat veelste hoog zit als je hem normaal probeert te monteren, stel: je zou alleen de bevestigingsgaatjes maken, dan zit hij 1cm te hoog!
je moet dus zorgen dat hij 1cm dichter naar het carter toe komt, ik heb nog niet de optimale manier gevonden, maar als ik nog een andere grondplaat kan vinden/krijgen kan ik het denk ik wel makkelijker en beter krijgen..
- om te beginnen heb ik een volle centimeter van de lichtspoel bevestiging afgehaald, mss iets minder voltage nu, maargoed. dat geeft je een hoop speelruimte!
- ten tweede de gehele opstaande rand aan de achterkant weggeslepen, tot je een volledig plat vlak overhoudt.
- alleen om het carter steekt een opstaande rand van zo'n 47mm breedt uit, hier zit je keerring in.. hier moet dus ook nog ruimte voor gemaakt worden. dit heb ik nog niet heel goed gedaan, en wil ik de volgende keer dus ook beter doen.
- door dit allemaal te doen krijg je al wat speelruimte, alleen nog niet genoeg.
- er moet dus aan de bovenkant van de grondplaat ook wat af, zoals je kan zien moet je bij de pick up wat weghalen tot hij niet meer aanloopt, dit kan best wat zijn.. MAAR LET OP.. ga niet te ver, dan heb je kans dat ie afbreekt
aan de andere kant moet je namelijk ook alu weghalen voor het uitstekende pinnetje op je carter, tenzijn je dit weghaald!
- ook moet je alle draadbevestigingen doorboren en anders leggen, hier moet ook ruimte voor gemaakt worden, de massa's heb ik onder bijde spoelen bevestigd!
waar de kabelboom origineel aan de grondplaat vast zit moet ook alu weg, hier zit namelijk de bout die je cilinder vast zet!
- daarna moet natuurlijk de bevestingingsgaten gemaakt worden, let op dat je hem goed positioneerd! en zorg dat je pick up magneetje recht boven of iets (1mm) rechts van het originele BDP zit! als je vliegwiel netjes past zit je pick up magneet wss nog veelste hoog, er moet dus ook nog 0,5cm van de pick up houders af!
- en pas daarna je vliegwiel aan door alles door te boren en te draaien, dit heeft garfield al mooi beschreven, zonder zijn verhaal had ik dit ook niet kunnen maken denk ik!
zorg dat er niks aanloopt en het is vooral veel slijpen en veilen, wees dus niet bang om wat weg te halen!
ik zal binnenkort mss ook met vervroegende cdi rijden, maar moet eerst alles mooi weg en bijwerken!
verder geef ik geen garantie of dat het heel blijft weet ik ook nog niet, ik weet niet wat de krukas keerring doet, deze wordt nu namelijk niet meer tegengehouden.. dit moet de tijd nog laten zien!
ik hoop dat ik binnenkort nog iets mooier en beter kan beschrijven, maar dit is even op school getypt, en dit is zeker nog niet optimaal.. EN ik heb er nog niet mee gereden, het heeft alleen heel mooi en goed gelopen!
zoiets