Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
ik smeerde de gasschuif altijd gewoon met motorolie, ging een paar dagen goed....
tot ik het zat werd, toen een andere carb gemonteerd zonder isolator.
tot ik het zat werd, toen een andere carb gemonteerd zonder isolator.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Vet op de gasschuif zal ik je niet adviseren. Dat is zo stroperig als de pest, zelfs in de zomer. Dan komt je gasschuif helemaal niet soepel terug
Bij mij bleef de gasschuif altijd hangen doordat de flens krom was, en als je dan de flensboutjes vastzette, liep de gasschuif niet meer.
zijn er nog groningers die op een 4takt rijden? vroeger was dat erg gezellig met de ritjes etc..
groetn..
loris,
leader of a small but solid biker gang.
groetn..
loris,
leader of a small but solid biker gang.
4stroke all star stunt team
Heb je een andere bobine nodig als je van punten- naar cdi-ontsteking gaat?
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
In princioppe niet, weet alleen niet hoelang een 6V bobine het uithoud met een cdi ontsteking.
Mijn 40 jaar oude bobine houdt het al twee jaar en 20.000 km uit op een cdi-ontsteking.
puntenbobines zijn in principe 'sterker' dan cdi-bobines. Dus het zou goed moeten gaan. Andersom is misschien een ander verhaal, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
puntenbobines zijn in principe 'sterker' dan cdi-bobines. Dus het zou goed moeten gaan. Andersom is misschien een ander verhaal, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
andersom schijnt je condensator niet lang te overleven...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Kijk! Dat klinkt goed!
Bespaar ik weer wat geld
Bespaar ik weer wat geld
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik had even zitten denken (toekomstige vakantieplannen) en vroeg me af wat meer koppel/vermogen geeft.. een Ot full 70, of full 70 met 12v bami krukas
ik verwacht dat met de 12v krukas er meer koppel is, ik verwacht eigenlijk ook dat mensen hier dit vast wel weten..
ik verwacht dat met de 12v krukas er meer koppel is, ik verwacht eigenlijk ook dat mensen hier dit vast wel weten..
-
Erik..
- Official HVN procrastinator
Waarop baseer je je vermoedens? De boring en slag blijft hetzelfde, en OT heeft volgens mij zelfs iets grotere kleppen. Waarom zou een bamikrukas dan meer vermogen leveren? Je kan er alleen een CDI vliegwiel op prikken, maar een goed afgestelde puntenontsteking gaat met zo'n 70cc even hard.ciebie schreef:ik had even zitten denken (toekomstige vakantieplannen) en vroeg me af wat meer koppel/vermogen geeft.. een Ot full 70, of full 70 met 12v bami krukas

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ik heb een OT onderblok, met bami GK4 krukas en speciale zuiger, voor OT 50 kop en een origineel ss kopje, dat gaat best hard, maar levert niet heel veel koppel.
Ga heen en vereenvoudig u!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
De NT krukas (en zo ook dus de bamikrukken) hebben door de langere drijfstang een gunstiger krachtverdeling waardoor er effectief meer kracht op de krukaspen terecht komt inplaats van tegen de cilinderwand.Erik.. schreef:Waarop baseer je je vermoedens? De boring en slag blijft hetzelfde, en OT heeft volgens mij zelfs iets grotere kleppen. Waarom zou een bamikrukas dan meer vermogen leveren? Je kan er alleen een CDI vliegwiel op prikken, maar een goed afgestelde puntenontsteking gaat met zo'n 70cc even hard.ciebie schreef:ik had even zitten denken (toekomstige vakantieplannen) en vroeg me af wat meer koppel/vermogen geeft.. een Ot full 70, of full 70 met 12v bami krukas
(Zoveel scheelt het nu ook weer niet maar met zo'n klein motortje is het zo dat alle beetjes helpen.)
Joost heeft het beste van twee werelden, de grote ot kleppen en de gunstiger drijfstang geometrie.
(Nu nog een nok met rollagers)
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
wat voor zuiger heb je er dan in zitten?
als je een nt zuiger erin hebt, komt je verbrandingskamer wel erg groot uit.
met een ot zuiger komt ie vanwege de lange drijfstang toch tegen de kop aan?
als je een nt zuiger erin hebt, komt je verbrandingskamer wel erg groot uit.
met een ot zuiger komt ie vanwege de lange drijfstang toch tegen de kop aan?
jeuj!
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
een speciale...
Haha, geen idee hoe zo'n zuiger heet...
Heb ook een blokje liggen met die setup... Zuiger is geheel vlak maar heeft enorme inhamme naar binnen voor de grote OT kleppen...
Voor bijna iedere denkbare combi zijn er wel zuigers te leveren, enkel kosten deze meestal erg veel geld, waardoor het voordeliger is een andere combi te doen.
Haha, geen idee hoe zo'n zuiger heet...
Heb ook een blokje liggen met die setup... Zuiger is geheel vlak maar heeft enorme inhamme naar binnen voor de grote OT kleppen...
Voor bijna iedere denkbare combi zijn er wel zuigers te leveren, enkel kosten deze meestal erg veel geld, waardoor het voordeliger is een andere combi te doen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh