Begrenzen Honda C50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: Begrenzen Honda C50

Bericht door lil »

Bearabia schreef: 03 mar 2026 09:38
Hij heeft me verteld dat hij het voor 1200 zou doen maar als ik het zelf zou doen rond de 700 zou uitkomen. Dus ik was er wel van op de hoogte, maar was mogelijk wat te snel om er in te springen wegens de cosmetisch goede staat van de Cub. Gaat het me dan veel meer dan 700 kosten? Want dan moet nog even gaan budgetteren :oops:
ok dat had ik gemist, dat valt me dan weer mee. ik erken dat ik te voorbarig was in mn reactie.

wat de eisen betreft gaan ze huidige regels handhaven. dat betekent dat ze dus ook naar de uitstoot gaan kijken. maar daar zal met een injectie zeer waarschijnlijk makkelijk aan kunnen voldoen.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

wim V8 schreef: 03 mar 2026 14:34 Ik heb de Giorcub keuring vorig jaar WEL met cash betaald. Overheid neemt altijd nog cash aan.
Ja, en ook briefjes van 200,-
Ze maken ze immers zelf.

Ah, nou kijk aan, slechts 70,- aan kosten volgens Nix.
Dat scheelt een hoop poen.

Gr. Wim.
Alleen lelystad, individuele keuring met een wachtlijst en wat ik lees is 700, geen 70.
Het heeft niet met injectie te maken maar met het bouwjaar 2006 en nieuwer. Zonder een auropees COC betekend alleen via lelystad.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

wim V8 schreef: 03 mar 2026 14:34 Ik heb de Giorcub keuring vorig jaar WEL met cash betaald. Overheid neemt altijd nog cash aan.
Ja, en ook briefjes van 200,-
Ze maken ze immers zelf.

Ah, nou kijk aan, slechts 70,- aan kosten volgens Nix.
Dat scheelt een hoop poen.

Gr. Wim.
Kijk even in het oorspronkelijke bericht. Ik zeg gewoon 700. Geen idee wie mijn bericht meent te moeten verkloten. In Venlo neemt de RDW al jaren GEEN cash aan. Ga er dus niet automatisch van uit dat ze gewoon overal wel cash aannemen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Ah, kijk eens aan.
Sinds er niet meer staat dat een gast z'n bericht heeft gewijzigd ben ik steeds voorbereid op noierij.

Afbeelding

Bij deze. Doe er uw voordeel mee.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Echt dikke bullshit. Ik heb 700 gezegd en niets veranderd. Ik zal het eens in 7000 veranderen.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Staat dus gewoon bij als je wat wijzigt.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Haha, leuk.
Is dat mooi ff geregeld, hè ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

jongens dit gaat helemaal nergens over. natuurlijk zal NIX het over 700 hebben gehad. waar zou iemand 70 vandaan halen? ok zal er een nulletje meer of minder getypt zijn, iedereen weet dat het om 700 gaat. wat een geneuk over een berichtopmaak. laten we het over de actuele zaken hebben en niet zo miereneuken over onbelangerijke details. wat een gezeik.
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda C50 Super Cub

Bericht door Bearabia »

Ik heb ondertussen Kjell gesproken en hij had er één staan met carburateur waar ik nog voor kon ruilen. Dus het komt helemaal goed hier.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Komt alles mooi op z`n pootjes terecht.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

lil schreef: 03 mar 2026 14:51
Bearabia schreef: 03 mar 2026 09:38
Hij heeft me verteld dat hij het voor 1200 zou doen maar als ik het zelf zou doen rond de 700 zou uitkomen. Dus ik was er wel van op de hoogte, maar was mogelijk wat te snel om er in te springen wegens de cosmetisch goede staat van de Cub. Gaat het me dan veel meer dan 700 kosten? Want dan moet nog even gaan budgetteren :oops:
ok dat had ik gemist, dat valt me dan weer mee. ik erken dat ik te voorbarig was in mn reactie.
En als je nou je berichten terugleest op de vorige pagina waarin je compleet ontploft, in het licht van dat je dus helemaal verkeerd zat...
Je was zo gretig om Kjell door het slijk te halen, dat je helemaal over het hoofd zag dat Bearabia schreef dat Kjell het gewoon netjes had vermeld. Je ziet alles door die bril van Kjell-haat. Laat het los man, voor je eigen gemoedstoestand.
Denk je dan nu niet, goh laat ik dat maar verwijderen, want is niet zo netjes?
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

jamaar nielsbpr had het juist gequoot omdat ie wou dat het leesbaar bleef omdat ik er dan lekker lelijk op sta zo, dus had dat geen zin gehad he. zo'n weggevertje laat ie niet schieten natuurlijk. maar van mij mag het wel weg hoor. geen probleem.
en voor wat je argumentatie betreft, de uitzondering bevestigd de regel. dat ik er nu dan toevallig naast zat verandert daar niks an. laat em maar over de brug komen met mn 400 euro, dat zie ik em ook niet doen. nou alstie dit dan zo wil blijven laten bestaan voor die 400 euro dan blijft dat maar zo, toch? het is helemaal niet zo raar dat ik al snel dacht dat ie iemand anders ook weer even een poot had uitgedraaid. nou nu toevallig niet dan, ok, zit ik ernaast. te voorbarig. had ik al gezegd, nu zeg ik het weer. ist klaar nou?
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Na dit betoog "is het klaar nou?" en je constante gezanik over de Barn is machtig.
Je kan er nog steeds voor van alles langs vanaf 1500 euro.
Dat jij het niks vindt is niet echt ons probleem. Dat maak je het elke keer wel.

Ik heb er nog nooit wat gekocht, maar heb wel eens navraag gedaan wat een importbrommer zou kosten. Daar heb ik een redelijk antwoord op gehad. Wat zij doen, half Japan leeg kopen en dat wereldwijd versturen vind ik eerder een verrijking van het Honda bestand in Nederland dan een verarming omdat ze volgens jou teveel winst maken.

Dus ik hoop dat je haat en frustratie niet elke keer weer naar buiten hoeft te komen en je gewoon je kennis en inzicht kan delen.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

nou dit valt ook onder kennis en inzicht hoor, en ik zit er ook weleens naast. maar maak er maar lekker van wat je maar wil, er zijn er maar twee die weten hoe het zit en die elkaar niet voor de gek hoeven te houden hierover.
Oscar
4T-MSB regular
Bezit: CD en SS

Bericht door Oscar »

Het kan ook gewoon een keer niet klikken. Het vraagt ook een bepaalde sterkte om over je wrok heen te stappen, te zien wat iemand allemaal wel goed doet en op 0 te beginnen. Als je dat niet kan heb je eigenlijk altijd alleen jezelf er mee. Zonde.
Plaats reactie