Brommer heeft 30 jaar stil gestaan.
Ik heb de naftbak zuivergemaakt met soda om zoveel mogelijk roest te verwijderen. carburator zuiver gemaakt. Ik had geen vonk, dit heb ik hersteld door nieuwe bougie/bougiekabel/bobine/Contactpunt. Timing contactpunt afgesteld met methode lampje.
Brommer draaide goed maar de vlotterbak van de carburator lekte dus nieuwe dichtingen in de carburator + nieuwe uitlaat (replica)
Daarna brommer start minder goed. met kickstarten lukte het niet, maar aanlopen ging wel.
Brommer ging eigenlijk steeds slechter. moeilijk te starten en weinig vermogen. Stationair liep em wel nog maar zodra ik gas geef viel em stil. Bougie is zwart.
Deze week heb ik opnieuw alles nagekeken en merkte dat mijn contactpunt niet juist stond dus ik dacht dat ik het gevonden had. Ik heb het contactpunt terug juist gezet en de brommer startte. Het contactpunt vonkt niet, ik denk dat de condensator ok is.
Vandaag start de brommer niet meer.
Ik heb een vonk en die komt volgens mij nog steeds op tijd. (nagekeken met een lampje, contactpunt gaat juist open op de F stand)
Carburator is zuiver gemaakt, sproeiers zuiver gemaakt. Er komt naft in de vlotterbak. Bougie is ook nat dus ik denk dat em naft krijgt.
Ik heb de luchtfilter even verwijdert, als ik de brommer wil starten merk ik dat er beetje naftmengsel UIT de luchtinlaat van de carburator komt. Ik hoor ook een ploffend geluid. De motor start niet meer.

Frame No Cadre ST50 548074
Motor ST50E-511977