even voorstellen

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
Plaats reactie
Jan M
4T-MSB beginner
Bezit: honda solo 2x

even voorstellen

Bericht door Jan M »

Hallo Allemaal:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben Jan ,kom uit Hengstdijk gelegen in het mooie Zeeusch-Vlaanderen een dorpje gelegen Tussen Hulst en Terneuzen.
na een aantal jaren Kreidler Florett te rijden ,ook in clubverband , ben ik onlangs in het bezit gekomen van een Honda Solo 2003
ding nog nooit gezien maar vond het een tof model en 4 takt is weer eens wat anders,inmiddels in het bezit van een 2e solo welke ik aan het restaureren ben,hoop op het forum wat op te steken of vragen beantwoord te krijgen,

info over de solo bromfietsen van harte welkom groet Jan.
Hans68
4T-MSB beginner
Bezit: Jincheng Knight JC50Q-8

Re: even voorstellen

Bericht door Hans68 »

Dag Jan,

Welkom op het forum.
Zelf ben ik ook nog niet zo lang hier en ben ook nog "vers" in deze groep. Maar wat een leuke brommers heb je. Ik kende dit model ook niet maar het ziet er inderdaad heel apart uit. Volgens mij hebben ze een prima zithouding en kun je er lange ritten mee maken.

Jou woonomgeving lijkt mij ook het summum om eens lekker te toeren. Het voordeel van veel toeristen in de provincie is dat ze dan ook aardig investeren in de infrastructuur en je waarschijnlijk prima fiets/brommer-paden hebt. Veel plezier met het opknappen van deze mooie brommers.
Jan M
4T-MSB beginner

Bericht door Jan M »

Bedankt Hans
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Hallo Jan, mooie brommers.
De Honda Solo rijdt erg lekker.

Tip: controleer je klepspeling en ververs steeds op tijd je motorolie. ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

En let op je bandenspanning en brandstofniveau. En hou je aan de maximumsnelheid.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

ja wim, zoiets algemeens als olieverversen is niet echt meer een tip hoor. nu lijkt het alsof je denkt dat zeeuwen dom zijn ofzo. (ja dat schrijf je met een w, maar ik geef extra punten voor de sch.)

tip: let niet op wim, die doet altijd zo. misschien is het wel een bot.

welkom. :)
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Hij bedoelt het goed.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

jawel hoor. enfin, zo krijgt janneman toch maar even een mooie forum vuurdoop.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

In Germanië op het cy-forum is men veel strikter met vergeten voor te stellen.
Het nieuw bloed houdt de vampiers hier nauwelijks tevreden.
Jan M
4T-MSB beginner

Bericht door Jan M »

ik zie alleen maar leuke reacties hoor en wat betreft olie verversen dit was het eerste wat ik gedaan heb na aankoop en als 2e de klepjes gecontroleerd,olie elke 1000 km dacht ik ,verder is het motorblok hetzelfde als de supercup en op de eerste solo staat een 70 cc wel met een 45 kop , trekt net eff wat vlotter op.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

jah niet iedereen heeft even goeie ervaringen met mij, ik ben doorgaans nogal uigesproken. blij te constateren dat je niet zo benauwd ben. wellicht ben je geen slechte toevoeging aan het forum, je positieve inslag kan het nodige verschil maken.

wat de solo betreft, dat is een beetje een raar ding. het constructuele concept geeft een prettigere vering, maar de belasting op het achterbrug scharnierpunt is een stuk groter dan normaal, terwijl daarvoor dezelfde silentblocks zijn gebruikt als bij andere modellen. maar vooralsnog zijn er geen problemen over bekend.
verders vind ik het jammer dat de zadelsteun aan het frame gelast zit, ik had daar liever een degelijk montagepunt gezien waar je eventueel ook een subframe aan zou kunnen bevestigen voor een normale dual veren ophanging. het zou zoveel meer mogelijkheden geven om te customizen. das wel jammer dus. maar op zich wel leuk ding verders.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 26 okt 2025 19:24 jah niet iedereen heeft even goeie ervaringen met mij, ik ben doorgaans nogal uigesproken. blij te constateren dat je niet zo benauwd ben. wellicht ben je geen slechte toevoeging aan het forum, je positieve inslag kan het nodige verschil maken.

wat de solo betreft, dat is een beetje een raar ding. het constructuele concept geeft een prettigere vering, maar de belasting op het achterbrug scharnierpunt is een stuk groter dan normaal, terwijl daarvoor dezelfde silentblocks zijn gebruikt als bij andere modellen. maar vooralsnog zijn er geen problemen over bekend.
verders vind ik het jammer dat de zadelsteun aan het frame gelast zit, ik had daar liever een degelijk montagepunt gezien waar je eventueel een subframe aan kan bevestigen voor een normale dual veren ophanging. het zou zoveel meer mogelijkheden geven om te custumizen. das wel jammer dus. maar op zich wel leuk ding verders.
JDM brommers zijn geen van allen toegelaten voor duogebruik, wetgeving. Dat geeft de bouwer weer vrijheid voor andere ontwerpen.

ps. Ik vind de solo meer een kruising tussen het rijwieldeel van een xr/crf70 met een "monkey" achtige tank. Mijn Si had trouwens ook een verend zadel, zal best wel comfortabel rijden met vering op drie plaatsen.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Hij heeft er 2 , ken dus alsnog als duo op pad.
Hop hop gas dr op
Plaats reactie