Ik vindt er hier geen info over.
- Vervangen met XR80 schijnt niet mogelijk, die heeft langere slag/andere krukas etc. (XR80 cilinder heeft 7 koelribben);
- Plug en play met de cilinder enz. van het latere CB50JE -blok is niet mogelijk, is behoorlijk anders van blok, cilinder, kop etc. Daarmee vallen ook meteen alle Kitaco-, Daytona en andere snelle sets af, bestemd voor de CB50JE.
Maar ook de XR75 onderging verandering van 1e model blokje ( K1) naar CBJE-achtig uiterlijk, echter met behoud van 6 koelribben .
- Er is sprake van het type 74 cc, 1977-1978 met nr. 12100-152-…;
- Dan is er type 72 cc,1973-1976 met nr. 12100-116-…;
- Ook het onderblok veranderde kennelijk zoals bij de 50cc.
- Joost mag weten hoeveel afwijkingen er nog meer zijn……
Is de slag van 50-72-74 cc hetzelfde en is uitwisseling van cilinderset , kop, nokkenasketting/geleider zonder extra aanpassing mogelijk?
Groet DreCB.