honda ss50 loopt te hard
Re: honda ss50 loopt te hard
Cilinder en zuiger gemonteerd dit keer geen distributie ketting.
Ik heb ook geen hoge druk zuiger.
https://youtube.com/shorts/CqiFGcqlmiE? ... kPbNN8FTKf
Belangrijke nieuwe kennis…… mijn 70cc cilinder was 3.1 mm langer. Hoe kan mijn 50cc cilinder korter zijn?
Ik heb ook geen hoge druk zuiger.
https://youtube.com/shorts/CqiFGcqlmiE? ... kPbNN8FTKf
Belangrijke nieuwe kennis…… mijn 70cc cilinder was 3.1 mm langer. Hoe kan mijn 50cc cilinder korter zijn?
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Std honda 50 en 70 cc cilinders zijn 63mm hoog, std 90cc is 69mm hoog...en je zegt dat die 70cc van jou 66mm is? Heb je de oude 70 en nieuwe 50 zuiger al eens op 1 pistonpen gehad ter vergelijk voor de hoogte?
grote klappen, snel thuis
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
50 en 70cc cilinders horen inderdaad beide 63mm lang te zijn.
ja ok jongens, dan zal die 70 66mm hoog zijn, dan is de bijbehorende zuiger dat ook. en wanneer je een 50 van 63mm hoogte plaatst zal de bijbehorende zuiger ook die bijbehorende hoogte hebben. maakt toch geen verschil? je kan beide zuigers op 1 pistonpen plaatsen en kijken of er hoogteverschil is, maar als de hoogtes van de overeenkomstige cylinders diezelfde verschillen hebben maakt het verders niks uit. een 50 met bijbehorende zuiger moet ook gewoon werken in deze opzet.
NB: ik kan filmpje niet kijken. wat gebeurt daar?...
NB: ik kan filmpje niet kijken. wat gebeurt daar?...
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Kennelijk is er een verschil want de zuiger steekt te ver uit en raakt de kop. En niet een beetje.
De combi slag/drijfstang/zuiger bepaald uiteindelijk de lengte en de vraag is nu waar het afwijkt van de standaard. Mijn gok is een langere drijfstang, maar dat zou raar zijn gezien de 6v tap.
De combi slag/drijfstang/zuiger bepaald uiteindelijk de lengte en de vraag is nu waar het afwijkt van de standaard. Mijn gok is een langere drijfstang, maar dat zou raar zijn gezien de 6v tap.
jamaar iemand kan daar dus een andere drijfstang op gezet hebben, en dan kan je dus alleen maar met een lagere zuiger aankomen, zo die al bestaat. maar dat lijkt me een nogal onwaarschijnlijk verhaal moet ik zeggen... maargoed, het kan.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Kan ook een langere slag krukas zijn.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
ja mar wat is wijsheid? al met al zou ik zeggen zet die 70 setup erop die erop zat en knijp hem bij de carburateur als je dat perse wil. het enige probleem is de slappe distributie ketting.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Dat zou best kunnen komen door die gekke maat hoogte cylinder....er zijn ook maar twee lengtes ketting, of je moet iets met een schakeltje gaan prutten.
Maar meet eerst ff wat het is voordat je dingen uit elkaar trekt. Ik zou eerst ff slag meten, verschil tussen bdp en odp en ik zou ff die zuigers naast elkaar houden, dan weet je ook wat de drijfstang is.
Maar meet eerst ff wat het is voordat je dingen uit elkaar trekt. Ik zou eerst ff slag meten, verschil tussen bdp en odp en ik zou ff die zuigers naast elkaar houden, dan weet je ook wat de drijfstang is.
ik heb wat metingen gedaan ;
bdp ; (van zuiger naar cilinder) 7.4 mm
odp (van cilinder naar zuiger) 34,4 mm
cilinder zelf ( bovenkant en onderkant) 59,15mm
zuiger totaale lengte ; 59mm
zuiger (vanaf de bovenkant van de zuiger naar de bovenkant van het pistonpen gat) 18mm
ik hoop dat iemand die kan vergelijken en wellicht duidelijk kan maken of het aan de slag, zuiger, cilinder of kop ligt.
bdp ; (van zuiger naar cilinder) 7.4 mm
odp (van cilinder naar zuiger) 34,4 mm
cilinder zelf ( bovenkant en onderkant) 59,15mm
zuiger totaale lengte ; 59mm
zuiger (vanaf de bovenkant van de zuiger naar de bovenkant van het pistonpen gat) 18mm
ik hoop dat iemand die kan vergelijken en wellicht duidelijk kan maken of het aan de slag, zuiger, cilinder of kop ligt.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Std 50 en 70cc slag is 41.4mm, dus dat is goed bij jou. Zuigerdak std zuiger is 18mm, ook goed bij jou. Her gene dat afwijkt bij jou is de hoogte van de cylinder, dat zou 63mm moeten zijn, niet 59 zoals bij jou. Dat verklaart waarom je ketting te lang is en waarom je zuiger te ver ver door steekt. Hoe kom je aan die cylinder? Als gekocht snel weer terugbrengen.
Hallo,
Gisteren bij de 4 fourstroke barn.
De baas (daarvan) zei dat het wel een langere kruk as moest zijn. Maar dat is het echt niet (we hebben een tweede om er naast te houden)
Nu hebben we wel een langere cilinder (de andere maat)
Maar volgens de baas konden we die er er niet opzetten, maar nu hebben we er toch een om te testen.
Kan dat wel of niet?
Gisteren bij de 4 fourstroke barn.
De baas (daarvan) zei dat het wel een langere kruk as moest zijn. Maar dat is het echt niet (we hebben een tweede om er naast te houden)
Nu hebben we wel een langere cilinder (de andere maat)
Maar volgens de baas konden we die er er niet opzetten, maar nu hebben we er toch een om te testen.
Kan dat wel of niet?
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Gewoon ff meten man! Als de cylinder 63mm hoog is zou het moeten passen.
Dat snap ik. Maar ik vroeg me af waarom het niet zou kunnen. Want ik snap niet waarom het niet zou kunnen…
Nu de cilinder erop. 63mm cilinder.
Heb ik het tegenovergestelde probleem. Mijn distributie ketting is te kort.
Hoe kan ik dat goed stellen?
Ik heb de bout eronder los gedraaid. (Geen idee wat het doet) en de stel schroef.
Het is een 82 ketting.

Heb ik het tegenovergestelde probleem. Mijn distributie ketting is te kort.
Hoe kan ik dat goed stellen?
Ik heb de bout eronder los gedraaid. (Geen idee wat het doet) en de stel schroef.
Het is een 82 ketting.