restauratie honda ss50
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: restauratie honda ss50
Dit is waarschijnlijk iedereen wel een keer overkomen , en was zelfs zonder internet op te lossen toen der tijd.
Hop hop gas dr op
Precies. En het stomme is, je kan 100 Youtube filmpjes bekijken over montage koppeling maar op geen een hebben ze het er over. Misschien 101 dan..

Je hebt trouwens de verkeerde boutjes bij de voorvorkpoten. Deze zijn chrome zonder een 8| of ieds dergelijks erop. Dit geldt ook voor de raw's en de boutjes van de stuurstroppen. (gewoon nog te halen bij Leertouwer en collega's)
-
Rome
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool - Locatie: Utrecht
- Contacteer:
yep goed gespot! die moeten inderdaad nog steeds vervangen worden... moet zaterdag toch naar leertouwer meteen maar bling boutjes meenemen..
En misschien maar een honda 4takt forum youtube kanaal openen met alle tutorial en leermomentjes
En misschien maar een honda 4takt forum youtube kanaal openen met alle tutorial en leermomentjes
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Eerste indruk nadat ik de koppeling weer heb los gehaald... perfect rechte plaat!
Mocht de vertanding verkeerd hebben gezeten dan heb ik geluk gehad.
maar heb wel gemerkt dat de bronzen bus vast is komen te zitten... Deze zal ik morgen los proberen te krijgen en weer vervangen door een nieuwe. Beetje raar, omdat er al een nieuwe op zat!

Mocht de vertanding verkeerd hebben gezeten dan heb ik geluk gehad.
maar heb wel gemerkt dat de bronzen bus vast is komen te zitten... Deze zal ik morgen los proberen te krijgen en weer vervangen door een nieuwe. Beetje raar, omdat er al een nieuwe op zat!

-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Zonet de boel weer in elkaar gezet, en even droog getest, hij ontkoppeld eindelijk!
Goed op gelet dat de koppelingplaatvertanding aangreep in het tandwiel.
Vanmiddag maar even een proefritje maken voor de deur

Goed op gelet dat de koppelingplaatvertanding aangreep in het tandwiel.
Vanmiddag maar even een proefritje maken voor de deur

Die stalen achterplaat zit er verkeerd om in. Die plaat die een beetje blauw verkleurd is bedoel ik dan. De kant met het reliëf moet tegen de koppelingsplaat zitten.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
dat is dan weer k*t had ik moeten weten! mag hij nog een keer uit elkaar ;(
Dat had ik in mijn haast weer eens niet gezien! maar bedankt dat je me daar even op wees!
ik zat ook naar de slijtage plekken te zoeken van de veerring die het boeltje bij elkaar houd.. en dat was dus aan die kant. Dan heeft hij er waarschijnlijk nooit goed ingezeten.
Overigens dacht ik alvast een afspraak te maken bij de RDW Nieuwegein voor de keuring, blijkt dat ze vanaf maandag a.s. 15/09 gesloten zijn tot 4e kwartaal 2026... wegens verbouwing.
Ik zou natuurlijk naar Waddinxveen kunnen gaan, iemand ervaring bij dat keuringsstation met een ss50?
- magnamaniac
Den Bosch is volgens mij best wel geschikt, als ik me goed herinner is 4sttokebarn daar ook naartoe gegaan met mijn Ctje
If it looks stupid but works, it's not stupid.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Die hou ik in gedachte magnamaniac!, maar ik denk dat ik deze herfst/winter eerst maar de tijd neem om de puntjes op de i te zetten, en van het voorjaar een afspraak te maken voor een keuring. 2 restauraties binnen een jaar buiten werk om was wel even welletjes.magnamaniac schreef: ↑13 sep 2025 18:26 Den Bosch is volgens mij best wel geschikt, als ik me goed herinner is 4sttokebarn daar ook naartoe gegaan met mijn Ctje
Den Bosch zou dan eventueel een optie zijn (aangezien Nieuwegein dan nog steeds gesloten is).. thanx!
Hij loopt en rijd (ondanks dat de stalen eindplaat van de koppeling verkeerd om zit)
maar daar heb ik nog tijd genoeg voor om in orde te maken... en hoop volgend jaar weer mee te kunnen rijden met de hondadag!
jullie horen het wel weer in 2026!
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Bij deze koppeling, (gevonden op internet) zit de plaat ook met de structuurkant naar boven, ik vraag me nu dan ook af of deze plaat niet aan beide kanten structuur heeft of niet.. beetje zonde om de boel weer uit elkaar te halen en het wel zo blijkt te zijn.
Ik had daar niet echt op gelet of de andere kant glad was of niet. Ik keek alleen naar de slijtage plekken van de veerring.

ik denk niet dat het erg veel uitmaakt, als de koppeling gewoon goed werkt zo zou ik het lekker zo laten. focus eerst maar op je andere problemen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Is meestal aan 2 kanten bewerkt. Niets meer aan doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.