Even voorstellen
-
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Jingcheng Knight JC50Q-8 (Honda Magna)
Even voorstellen
Voordat ik helemaal los ga op het forum is het wel zo netjes om mij eerst even voor te stellen.
Ik ben Hans, 56 jaar en woon in het Limburgse Baexem, gelegen in het Leudal.
Ik heb een paar jaar geleden eigenlijk door toeval een scooter gekregen en vond het wel leuk om daar eens mee te toeren. Maar ik kon maar niet wennen aan dit type brommer. Niet dat de scooter slecht was, verre van dat. Maar als je van oudsher gewend bent om je knieën tegen een tank te klemmen dan is dat ineens een hele rare ervaring. Verder was de betreffende scooter voorzien van zeer kleine wielen waardoor elk oneffenheid op de weg gelijk gevoeld werd. Nu moet ik erbij vermelden dat ik polyartrose heb en dan is dat bij lange ritten pijnlijk.
Dus aangewakkerd door de scooter ging ik verder kijken of ik iets moois kon vinden. De vele Kreidlers en Zündapps kwamen de revue voorbij maar opgeknapt waren het (voor mij) Hollywoodprijzen. Ik zocht iets wat betaalbaar was en mooi liep en ook goed te onderhouden was.
Ook nu weer kreeg ik via een omweg een imitatie Honda aangeboden, een Jincheng knight JC50Q-8. Hij was op het oog in zeer slechte staat maar als ik verder keek was de basis goed. De brommer is helaas door vorige eigenaren optisch mishandeld en kreeg een spuitbeurt over zich heen waarbij niets was afgeplakt.. De hele brommer was matzwart en dat moest er allemaal weer af. En met de hele brommer bedoel ik ook alles, zelfs het luchtfilter was matzwart gespoten en werkte beduidend minder.
Een lang verhaal kort te maken, deze brommer heb ik voor een redelijke prijs gekocht en ben deze aan het opknappen. Het is dan wel geen rasechte Honda, maar wat ik begreep is dat het blok bijna 1:1 een kopie is van Honda. En dat is dan ook de reden dat ik mij hier aangemeld heb.
Wat betreft het herstellen van de Jincheng zal ik een aparte topic openen. Ik hoop in elk geval dat jullie expertise op het gebied van het blok mij wat verder helpt.
Groet Hans.
Ik ben Hans, 56 jaar en woon in het Limburgse Baexem, gelegen in het Leudal.
Ik heb een paar jaar geleden eigenlijk door toeval een scooter gekregen en vond het wel leuk om daar eens mee te toeren. Maar ik kon maar niet wennen aan dit type brommer. Niet dat de scooter slecht was, verre van dat. Maar als je van oudsher gewend bent om je knieën tegen een tank te klemmen dan is dat ineens een hele rare ervaring. Verder was de betreffende scooter voorzien van zeer kleine wielen waardoor elk oneffenheid op de weg gelijk gevoeld werd. Nu moet ik erbij vermelden dat ik polyartrose heb en dan is dat bij lange ritten pijnlijk.
Dus aangewakkerd door de scooter ging ik verder kijken of ik iets moois kon vinden. De vele Kreidlers en Zündapps kwamen de revue voorbij maar opgeknapt waren het (voor mij) Hollywoodprijzen. Ik zocht iets wat betaalbaar was en mooi liep en ook goed te onderhouden was.
Ook nu weer kreeg ik via een omweg een imitatie Honda aangeboden, een Jincheng knight JC50Q-8. Hij was op het oog in zeer slechte staat maar als ik verder keek was de basis goed. De brommer is helaas door vorige eigenaren optisch mishandeld en kreeg een spuitbeurt over zich heen waarbij niets was afgeplakt.. De hele brommer was matzwart en dat moest er allemaal weer af. En met de hele brommer bedoel ik ook alles, zelfs het luchtfilter was matzwart gespoten en werkte beduidend minder.
Een lang verhaal kort te maken, deze brommer heb ik voor een redelijke prijs gekocht en ben deze aan het opknappen. Het is dan wel geen rasechte Honda, maar wat ik begreep is dat het blok bijna 1:1 een kopie is van Honda. En dat is dan ook de reden dat ik mij hier aangemeld heb.
Wat betreft het herstellen van de Jincheng zal ik een aparte topic openen. Ik hoop in elk geval dat jullie expertise op het gebied van het blok mij wat verder helpt.
Groet Hans.
Laatst gewijzigd door Hans68 op 11 mei 2025 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Even voorstellen
Hoi Hans, goed verhaal, welkom.
Nou was ik gisteravond een stuk op de motor aan het rijden en ik zag Baexem op de borden staan en ik dacht nog: daar heb ik nog nooit van gehoord. En nou lees ik dit. Wat een toeval!
-
- 4T-MSB addict
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Dan heb je er feitelijk 2x over gelezen , en nog steeds niks over gehoord!
Hop hop gas dr op
-
- 4T-MSB beginner
Hahaha jullie zijn goed bezig, dank voor de leuke berichtjes.
Jurrien als je weer eens door Baexem komt (met de brommer) wellicht leuk eens af te spreken en eens wat rond te toeren hier in de contreien.
@lil
Pelgrimstocht met als eindpunt Baexem. Klinkt als een goed plan maar dan zullen we toch iets moeten verzinnen waarom nou net Baexem. Wellicht het lichtend middelpunt van Limburg, geen idee.
Jurrien als je weer eens door Baexem komt (met de brommer) wellicht leuk eens af te spreken en eens wat rond te toeren hier in de contreien.
@lil
Pelgrimstocht met als eindpunt Baexem. Klinkt als een goed plan maar dan zullen we toch iets moeten verzinnen waarom nou net Baexem. Wellicht het lichtend middelpunt van Limburg, geen idee.

-
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Beaxyum 4 life!
Laatst gewijzigd door NIX op 12 mei 2025 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Ik geloof nooit dat het een tot bot verzuurde roast was van Lil , met een aangeboren talent voor cynisme kon ik me er goed doorheen lezen .
Misschien hebben we wel echt een dergelijk dorp nodig als epicentrum van onze hobby cq geloof....ik heb hun vaders nog gekend ze kochten zoethout voor een cent!
Voor demente zielen die we later zullen zijn moeten we toch nog iets van herinneringen hebben.
Misschien hebben we wel echt een dergelijk dorp nodig als epicentrum van onze hobby cq geloof....ik heb hun vaders nog gekend ze kochten zoethout voor een cent!
Voor demente zielen die we later zullen zijn moeten we toch nog iets van herinneringen hebben.
Laatst gewijzigd door Dennoz op 12 mei 2025 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hop hop gas dr op
-
- 4T-MSB beginner
Ik heb de reactie van Lil ook niet als zodanig opgepakt en kon zijn humor er wel in lezen. Dus voor mij was het geen probleem.
Maar dan zitten we nog met de kwestie Milsbeek, Baexem of een andere plek
Iets moet toch het heiligland worden onder de gemotoriseerde tweewielers
Hoe dan ook leuk om jullie reacties te lezen en voel me wel thuis hier.
Maar dan zitten we nog met de kwestie Milsbeek, Baexem of een andere plek

Iets moet toch het heiligland worden onder de gemotoriseerde tweewielers

Hoe dan ook leuk om jullie reacties te lezen en voel me wel thuis hier.
ja eindelijk, alleen jij en dennoz snappen het. niet te geloven hoe ik hier word behandeld, nou wat gezellig zeg, mn broek zakt er van af van dit forum, bah, laat ook maar allemaal.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: 2x CY50 R&P
Dikke staarten gedoe.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
Lekker duidelijk topic zo met die wijzigingen en verwijderde berichten.
Maar goed, een Limburgse 4takter is geen alledaagse verschijning, welkom.
En Baexem is geen pelgrimsoord, die zijn er in het katholieke zuiden wel te vinden..... 1tje redelijk dicht bij Milfsbeek, Nix......... in Tienray, ookwel klein Kevelaer genaamd. Verder zijn er genoeg te vinden om er een leuke toerrit van te maken.
Maar goed, een Limburgse 4takter is geen alledaagse verschijning, welkom.
En Baexem is geen pelgrimsoord, die zijn er in het katholieke zuiden wel te vinden..... 1tje redelijk dicht bij Milfsbeek, Nix......... in Tienray, ookwel klein Kevelaer genaamd. Verder zijn er genoeg te vinden om er een leuke toerrit van te maken.
Eat shit and die..........