Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: P50
PC50
PF50
PS50
SS50
C50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Alexander Korenhof »

Larsvm schreef: 10 mar 2025 07:00 Jeetje, jij durft
tja. hobby he. en ik heb toch al 12 Honda's. dus soms je creativiteit zn gang laten gaan.
Gewoon doen wat er in je hoofd knaagt :)
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

KiP schreef: 11 mar 2025 15:34
fs1tom schreef: 11 mar 2025 11:42 Beter een scheur in je spatbord dan een spatbord in je scheur
Zeker waar, maar nu scheur nog zien te fixen!
Vroegah op de mts hadden we de middelen om kunststof te lassen bij practicum materiaalkunde. Hebben ze bij jullie niet zoiets?
KiP
postslet

Bericht door KiP »

We hebben 2/3 jaar geleden de boel opgeruimd. Hadden we wel :o
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

KiP schreef: 10 mar 2025 18:11 Ik heb een barst in het voorspatbord van de little cub, nu dacht ik dat kan ik mooi fixen met een mec’n’abs prutje maar een spatbord blijkt van PE.

Hoe kan ik dat op een mooie huis tuin en keuken manier repareren?

Is er een lijm voor zo ja welke, want ik zie door de bomen het bos niet meer
Is dat niet te doen met Inotec plastifix?
Eat shit and die..........
magnamaniac
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door magnamaniac »

gonzo schreef: 11 mar 2025 19:17
KiP schreef: 10 mar 2025 18:11 Ik heb een barst in het voorspatbord van de little cub, nu dacht ik dat kan ik mooi fixen met een mec’n’abs prutje maar een spatbord blijkt van PE.

Hoe kan ik dat op een mooie huis tuin en keuken manier repareren?

Is er een lijm voor zo ja welke, want ik zie door de bomen het bos niet meer
Is dat niet te doen met Inotec plastifix?
Difficult to glue plastics with a low surface energy, such as PE, PP, ... excluded.
bron:innotec.eu
Ga er dan maar niet van uit dat het goed gaat.
If it looks stupid but works, it's not stupid.
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

En de pp1 van Acralock?
KiP
postslet

Bericht door KiP »

Super bedankt voor het mee denken Gonzo en magnamaniac, maar ik vrees dat lijmen een discutabel resultaat geeft. Ik ga eens wat autoschade bedrijven bellen.

De lijm opties zijn trouwens ook vies duur :o
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
magnamaniac
Frequent 4T-MSB visitor

Ik ben bang dat ze bij autoschade geen ervaring hebben met PE en tegenwoordig zijn bedrijven meer van vervangen dan repareren helaas.
Informeer hier eens: https://www.plasticrepair.nl/reparaties/
De grootste uitdaging is toevoegmateriaal in dezelfde kleur vinden denk ik, of ze moeten van binnenuit kunnen lassen, dan is afwijkende kleur niet zo erg.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

Nog een vraag, waarom sloopt mijn little cub de accu in de winter, na een dag aan de lader nog steeds dood?

Ik zal hem volgend jaar afkoppelen :roll:
Afbeelding
KiP
postslet

Bericht door KiP »

magnamaniac schreef: 12 mar 2025 16:24 Ik ben bang dat ze bij autoschade geen ervaring hebben met PE en tegenwoordig zijn bedrijven meer van vervangen dan repareren helaas.
De grootste uitdaging is toevoegmateriaal in dezelfde kleur vinden denk ik, of ze moeten van binnenuit kunnen lassen, dan is afwijkende kleur niet zo erg.
Ik ga het toch proberen, hier int dorp zit nog een zelfstandige kleine schadehersteller.

En anders maar tiewarps en ijzerdraad
Afbeelding
magnamaniac
Frequent 4T-MSB visitor

KiP schreef: 12 mar 2025 21:08 Nog een vraag, waarom sloopt mijn little cub de accu in de winter, na een dag aan de lader nog steeds dood?

Ik zal hem volgend jaar afkoppelen :roll:
Dood is dood, een diepontladen accu is zelden nog tot leven te wekken.
Een hele kleine lekstroom kan over de winter makkelijk de accu compleet leegtrekken, het zijn al niet de meest zware accu's die er in zitten.
Lekstroom is makkelijk te controleren, een lampje even aansluiten tussen de minpool en de min-kabel. Als deze met contact uit ook maar enigszins opbloeit heb je lekstroom.
Loskoppelen en regelmatig aan druppellader bij lange stilstand in een koude omgeving is sowieso verstandig.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Een volkomen lege accu gaat sulfateren. Sommige laders kunnen desulfateren. Wat ook wel eens lukt is gewoon weer afvullen met demi water en een paar keer teveel stroom erop (12V op een 6v) en een lampje. Je laat hem dan een beetje schrikken. Als hij weer wil laden, zet je hem het beste een paar dagen op een druppellader. De oude wordt hij nooit meer maar vaak wel goed genoeg om de lampjes niet te laten springen.

Lekstroom spoor je op met em multimeter op stand ohm.

Een accu bewaar je het beste 's winters binnen en elke 2-3 maanden een paar uur aan de lader. Af en toe even een lampje laten branden is er ook goed voor.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

KiP schreef: 12 mar 2025 21:10
magnamaniac schreef: 12 mar 2025 16:24 Ik ben bang dat ze bij autoschade geen ervaring hebben met PE en tegenwoordig zijn bedrijven meer van vervangen dan repareren helaas.
Ik ga het toch proberen, hier int dorp zit nog een zelfstandige kleine schadehersteller.

En anders maar tiewarps en ijzerdraad

heh, ik heb ook al aardig wat tiewrap-hechtingen in mn plastic delen zitten. voor een salon cee misschien niet zo mooi, maar op een toch al doorleefde asfaltvreter als die van mij heeft het wel zo zn charme. ik zou zeggen ga dr gewoon helemaal voor. ;)

gewoon oud fittingschroevendraaiertje heet maken en dan kan je mooie sleufjes in het plastic smelten, waar dan precies een klein tiewrapje doorheen past.

en oja, 's winters gaan meeste accu's dood, binnenhalen dus.
Dennoz
4T-MSB addict
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

https://vicedeal.com/products/10-stks-p ... w-EALw_wcB

sommige PE is niet te lassen omdat het gemaakt is om snel te stollen (voor het fabricage proces ..heb ik wel eens meegemaakt met een afschermbak om een grasmaaier.
dat ouwe spul heb je wel meer kansen mee!
Hop hop gas dr op
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

Ik merk soms dat Gretchen na wat stevig remmen ff raar stuurt. Alsof er wat kogeltjes anders zitten en na wat op en neer sturen weer op hun plek zitten. Ik denk zelf kogeĺtjes met een platte kant. Dus wil ik het balhoofd eens aanpakken. Wat is wijsheid, alleen lagers of ook maar de balhoofdschalen en die 2 die op de voorvork zitten ook meteen doen?
Wim, kom er maar in........bedenk me net had veel beter pm kunnen doe maar dan kan een volgende gast met dezelfde vraag geen antwoord vinden.
Plaats reactie