Spruitstuk dax injectie 50cc

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Dax50st6
4T-MSB beginner

Spruitstuk dax injectie 50cc

Bericht door Dax50st6 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste, ik heb al lang problemen met het traag optrekken van mijn brommer, ik dacht dat ik dit misschien zou kunnen aanpassen met de bluetooth module maar na enkele forums te lezen tevergeefs. Ik zal het even uitleggen, het duurt erg lang om aan mijn topsnelheid van 52 per uur te zitten, maar echt erg lang, het duurt iets minder lang als deze warm is. Als ik een brug oprij of veel wind tegen heb vertraagd mijn brommer erg veel en trekt deze niet meer op, ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn spruitstuk volledig gelimiteerd is, wat is de functie van een spruitstuk? Ik heb een ongelimiteerde gekocht en deze is gisteren toegekomen, ik zou graag mijn maximum snelheid behouden maar dat deze sneller optrekt want op dit moment is een fiets nog sneller tot aan 30 per uur zal het spruitstuk hiermee helpen?
Ook wil ik graag even jullie mening over een open luchtfilter, zou dit enig verschil maken? En als ik het ongelimiteerde spruitstuk wil monteren en ik moet een slang van de brandstofpomp door het spruitstuk loskoppelen zal de benzine eruit spuiten of zal er niets uitkomen doordat de pomp niet aanligt? Ik veronderstel dat ik gewoon de bouten moet losdraaien langs de onderkant en hem dan gewoon uit de ecu kan trekken / halen? Mvg
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: Spruitstuk dax injectie 50cc

Bericht door MrSinga »

Bij injectie gaat een aanpassing aan luchtfilter weinig effect hebben. De ECU regelt alles uit. Dus zal die ECU ineens lezen dat er meer lucht in komt en zal die dat uitregelen.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

meer lucht, dan geeft ie meer benzine. want die injectie computer ziet wat er uit komt, en als wat er uit komt eigenlijk meer benzine nodig had gehad dan geeft het meer benzine in de volgende cyclus, dus geef je meer lucht dan geeft de computer meer benzine.
heeej, dat had je niet gedacht he? het is een beetje te logisch om zelf te bedenken. vooropgesteld dat je uberhaupt kan nadenken... dan had je kunnen bedenken wat die injectiecomputer zou gaan doen, want geloof het of niet, maar die is zo ingesteld dat ie de juiste hoeveelheid benzine geeft bij een bepaalde hoeveelheid lucht. ongelofelijk nietwaar? hoe verzinnen ze het toch... het is niet te geloven. waarom zouden ze dat toch doen?

waar ging het eigenlijk over?

oh ja, injectie, ok...
ja man doe lekker een carbu, dan kan ik je helemaal helpen

en anders, ja dat wat ik net zei, injectie kan je niks aan veranderen. ik niet iig
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 02 mar 2025 19:02 meer lucht, dan geeft ie meer benzine. want die injectie computer ziet wat er uit komt, en als wat er uit komt eigenlijk meer benzine nodig had gehad dan geeft het meer benzine in de volgende cyclus, dus geef je meer lucht dan geeft de computer meer benzine.

oh ja, injectie, ok...
ja man doe lekker een carbu, dan kan ik je helemaal helpen

en anders, ja dat wat ik net zei, injectie kan je niks aan veranderen. ik niet iig
dat is mss wat kortaf maar helaas wel de realiteit.
een onbegrensd spruitstuk kan helpen maar dat is ook geen zekerheid. Probleem is dat bij die China dingen x verschillende versies bestaan. Honda heeft op alle moto's 1 systeem dat kan uitgelezen worden met een laptop. En eventueel ook kan geherprogrammeerd worden. China jah... daar steekt niemand tijd in
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

goed genoeg.

injectie betekent afstand doen van zelf nog iets kunnen. ik heb er geen verstand van iig
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 02 mar 2025 19:44 goed genoeg.

injectie betekent afstand doen van zelf nog iets kunnen. ik heb er geen verstand van iig
Injectie heeft idd veel geheimen, ook voor mij. Je kunt wat testen en spelen maar echt programmeren van alles met injectie... Laat maar over aan professionelen
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

nah niet geheimen, maar het besef dat je gewoon geen verstand hebt van iets, dat maakt dat je alleen maar kan werken met wat je ervan snapt, en dat is wat ik al uitgelegd heb; er word benzine geleverd aan de hand van hoeveel lucht je toestaat, en verder kan je niks.

jij ben niet degene die bepaalt hoe het mengsel zal zijn, dat bepaalt de computer.

bij een carb is dat anders
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

lil schreef: 02 mar 2025 19:44injectie betekent afstand doen van zelf nog iets kunnen. ik heb er geen verstand van iig
Laat het reageren dan even over aan degene die er wel verstand van hebben. Je hoeft niet op elk topic te reageren. Zeker met je zeikerige bericht hierboven "vooropgesteld dat je uberhaupt kan nadenken", wtf, help de mensen gewoon of reageer niet.

Ontopic:
Dax50st6 schreef: 01 mar 2025 20:32want op dit moment is een fiets nog sneller tot aan 30 per uur
Dit en de rest van je verhaal doen mij vermoeden dat het niet zozeer een kwestie van opvoeren is maar dat er misschien gewoonweg iets niet goed is met je brommer. Ken je iemand met meer ervaringen met deze brommers en zou je die er eens op kunnen laten rijden? Wellicht merkt die direct wat er aan de hand is.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

zeikerige berichten hm?... oja, dat doet me denken aan toen ik voor het eerst hier kwam...
hypercub2
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Dit is niet de plek om te 'komen'.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ok goed, dit gaat de verkeerde kant op... laten we maar ontopic gaan. misschien is de lambdasonde vuil, of zijn de stekkertjes van de draadjes ervan gecorrodeerd, dan kan de injectiecomputer een afwijkende motorloop veroorzaken.
eerlijk gezegd is dat een eigen ervaring, alleen weet ik niet of dat werkelijk de oorzaak is. het is meer een vermoeden, was bij een blok wat normaal goed gelopen heeft tot ik de boel een keer los had gehaald.
Plaats reactie