problemen met keuren
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 nov 2024 14:25
- Bezit: skyteam dax en skyteam monkey
problemen met keuren
Een tijdje terug heb ik bij het keuringsstation te Heerenveen, waar ik heel goed geholpen ben, mijn voertuig ter keuring aangeboden. Het gaat om een motor van het merk Jincheng met een 125cc blok. Ik heb het voertuig via marktplaats gekocht met koopovereenkomst maar zonder verdere papieren. De koper van wie ik het voertuig heb gekocht had van de vorige koper ook geen papieren meegekregen. Voor de aankoop de RDW gebeld om te vragen of het probleem zou zijn om het voertuig op NL kenteken te zetten. Framenummer werd gecontroleerd en het antwoord was: Geen probleem de motor is niet als gestolen opgegeven. Tijdens de keuring bleek dat het voertuig nog in Frankrijk geregistreerd staat. In overleg met Heerenveen heb ik aangegeven om een toestemming buitenlandse instantie aan te vragen. Dit is gebeurd.
Op 23 december heb ik een brief gekregen van het RDW dat uit Frankrijk het antwoord is gekomen dat als ik niet over het origineel kentekenbewijs beschik ik een 'fiche d'identification du véhicule' moet overleggen. De laatst geregistreerde eigenaar/houder kan deze aanvragen bij de Franse autoriteit. Ik weet natuurlijk niet wie de laatst geregistreerde eigenaar is. Ik heb bij meerdere instanties geprobeerd om achter deze eigenaar te komen, elke keer hetzelfde antwoord: privacy!!! mogen we niet geven.
Is er nog een andere route te nemen om de motor alsnog gekeurd te krijgen? Anders is mijn motor waardeloos.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Op 23 december heb ik een brief gekregen van het RDW dat uit Frankrijk het antwoord is gekomen dat als ik niet over het origineel kentekenbewijs beschik ik een 'fiche d'identification du véhicule' moet overleggen. De laatst geregistreerde eigenaar/houder kan deze aanvragen bij de Franse autoriteit. Ik weet natuurlijk niet wie de laatst geregistreerde eigenaar is. Ik heb bij meerdere instanties geprobeerd om achter deze eigenaar te komen, elke keer hetzelfde antwoord: privacy!!! mogen we niet geven.
Is er nog een andere route te nemen om de motor alsnog gekeurd te krijgen? Anders is mijn motor waardeloos.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4493
- Lid geworden op: 30 aug 2013 18:43
- Bezit: . .
Honda S90 1966
Honda GiorCub SNC50 1999
NSU Prima D 1957.
Piaggio Ciao 1970
Piaggio Boxer1 1972
VeloFrejus 1950.
Demm Turismo 4 tempi 1959
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Castricum
Re: problemen met keuren
Ha, kijk een aan! Leuk. Een Jincheng 125cc Motorfiets. Prachtige Motoren.
Nee, met dit verhaal ben je toch het beste bij, indd waar je al was, de RDW.
Zij. Juist zij, weten exact hoe/of je de Jincheng 125 op kenteken krijgt.
Het antwoord was volgens mij nee, nu nog niet.
Dat ivm de registratie in France.
Wettelijk is deze Jincheng 125 motor dus nog van een ander persoon in France
en/of nog niet uitgevoerd, geëxporteerd etc etc.
Niet gestolen opgegeven. Dat is een voordeel, maar die wist je al.
Dus wat ze al zeiden, die persoon moet een fiche van voertuig ID overleggen aan jouw.
Dus ik zou zeggen, de laatste verkoper even bezoeken aan zijn deur(aan de tel. wordt je vaak afgepoeierd)
vragen naar het adres en naam en tel van waar hij m kocht, etc, etc, en zo kom je er.
Ik denk dat je anders geen kant op kan.
De Jincheng staat waarschijnlijk nog op een ander zijn naam en/of nog niet uitgevoerd, geëxporteerd etc etc.
Ze gaven je waarschijnlijk al het beste advies om je Jincheng op kenteken te krijgen.
Het zal ongetwijfeld een van deze modellen zijn. Mooi hoor.
https://www.made-in-china.com/img-searc ... TpQmJcpaxE
Gr. Wim.
Nee, met dit verhaal ben je toch het beste bij, indd waar je al was, de RDW.
Zij. Juist zij, weten exact hoe/of je de Jincheng 125 op kenteken krijgt.
Het antwoord was volgens mij nee, nu nog niet.
Dat ivm de registratie in France.
Wettelijk is deze Jincheng 125 motor dus nog van een ander persoon in France
en/of nog niet uitgevoerd, geëxporteerd etc etc.
Niet gestolen opgegeven. Dat is een voordeel, maar die wist je al.
Dus wat ze al zeiden, die persoon moet een fiche van voertuig ID overleggen aan jouw.
Dus ik zou zeggen, de laatste verkoper even bezoeken aan zijn deur(aan de tel. wordt je vaak afgepoeierd)
vragen naar het adres en naam en tel van waar hij m kocht, etc, etc, en zo kom je er.
Ik denk dat je anders geen kant op kan.
De Jincheng staat waarschijnlijk nog op een ander zijn naam en/of nog niet uitgevoerd, geëxporteerd etc etc.
Ze gaven je waarschijnlijk al het beste advies om je Jincheng op kenteken te krijgen.
Het zal ongetwijfeld een van deze modellen zijn. Mooi hoor.
https://www.made-in-china.com/img-searc ... TpQmJcpaxE
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16610
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: problemen met keuren
@wim, jincheng heeft ook even een 125 cc dx gemaakt...
-
- chaly addict
- Berichten: 19137
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: problemen met keuren
Vraag de RDW of zij aan de Franse autoriteit willen vragen, of die op zijn beurt contact opneemt met de vorige Franse eigenaar en hem jouw gegevens doorspeelt met de vraag contact met jou op te nemen. Dat is gewoon VGA-proof, alleen moeten de ambtenaren wel voor je willen werken. ANders wordt het detectiveje spelen en uitvissen wie allemaal vóór jou eigenaar zijn geweest tot je bij de Franse eigenaar uitkomt.
Aan de andere kant denk ik dat onze RDW ook zou kunnen verklaren dat zij de fiets hebben geidentificeerd en graag in hun systeem zouden opnemen, dus dat de fiets uitgeschreven moet worden bij de Franse. Soms moet je de RDW een beetje voorzeggen wat ze zouden kunnen proberen.
Aan de andere kant denk ik dat onze RDW ook zou kunnen verklaren dat zij de fiets hebben geidentificeerd en graag in hun systeem zouden opnemen, dus dat de fiets uitgeschreven moet worden bij de Franse. Soms moet je de RDW een beetje voorzeggen wat ze zouden kunnen proberen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 nov 2024 14:25
- Bezit: skyteam dax en skyteam monkey
Re: problemen met keuren
Ik snap dat je Honda fantastisch vind, ik begrijp zelf dat je daardoor elle Chinese kloon negatief wil neerzetten. Maar deze situatie had mij ook kunnen overkomen met een Honda.wim V8 schreef: ↑10 jan 2025 11:29 Ha, kijk een aan! Leuk. Een Jincheng 125cc Motorfiets. Prachtige Motoren.
Nee, met dit verhaal ben je toch het beste bij, indd waar je al was, de RDW.
Zij. Juist zij, weten exact hoe/of je de Jincheng 125 op kenteken krijgt.
Het antwoord was volgens mij nee, nu nog niet.
Dat ivm de registratie in France.
Wettelijk is deze Jincheng 125 motor dus nog van een ander persoon in France
en/of nog niet uitgevoerd, geëxporteerd etc etc.
Niet gestolen opgegeven. Dat is een voordeel, maar die wist je al.
Dus wat ze al zeiden, die persoon moet een fiche van voertuig ID overleggen aan jouw.
Dus ik zou zeggen, de laatste verkoper even bezoeken aan zijn deur(aan de tel. wordt je vaak afgepoeierd)
vragen naar het adres en naam en tel van waar hij m kocht, etc, etc, en zo kom je er.
Ik denk dat je anders geen kant op kan.
De Jincheng staat waarschijnlijk nog op een ander zijn naam en/of nog niet uitgevoerd, geëxporteerd etc etc.
Ze gaven je waarschijnlijk al het beste advies om je Jincheng op kenteken te krijgen.
Het zal ongetwijfeld een van deze modellen zijn. Mooi hoor.
https://www.made-in-china.com/img-searc ... TpQmJcpaxE
Gr. Wim.
Toch nog bedankt dat je wilt reageren.
Het probleem is een beetje dat de rdw mij niet verder wil helpen en dat elke poging ontaard tegen de muur die privacy heet. De verkoper geeft aan dat hij hem ook via Marktplaats heeft gekocht en dat hij niet meer weet wat de contactgegevens van die verkoper is.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 nov 2024 14:25
- Bezit: skyteam dax en skyteam monkey
Re: problemen met keuren
Deze opties heb ik allemaal voor gelegd en het enige wat ik te horen krijg is dat het allemaal lastig is. Ik heb 5 verschillende medewerkers aan de lijn gehad zelfs het kantoor in Veendam, allemaal vonden ze het lastig maar konden voor de rest niks doen.NIX schreef: ↑10 jan 2025 14:21 Vraag de RDW of zij aan de Franse autoriteit willen vragen, of die op zijn beurt contact opneemt met de vorige Franse eigenaar en hem jouw gegevens doorspeelt met de vraag contact met jou op te nemen. Dat is gewoon VGA-proof, alleen moeten de ambtenaren wel voor je willen werken. ANders wordt het detectiveje spelen en uitvissen wie allemaal vóór jou eigenaar zijn geweest tot je bij de Franse eigenaar uitkomt.
Aan de andere kant denk ik dat onze RDW ook zou kunnen verklaren dat zij de fiets hebben geidentificeerd en graag in hun systeem zouden opnemen, dus dat de fiets uitgeschreven moet worden bij de Franse. Soms moet je de RDW een beetje voorzeggen wat ze zouden kunnen proberen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: problemen met keuren
Terug brengen naar de vorige eigenaar... geld terug en 100 euro benzine geld vragen....
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 nov 2024 14:25
- Bezit: skyteam dax en skyteam monkey
Re: problemen met keuren
Zoals je kunt lezen in de bovenstaande posts, kan ik er niet achter komen wie de vorige eigenaar/houder is geweest.Guggenheimer schreef: ↑10 jan 2025 15:08 Terug brengen naar de vorige eigenaar... geld terug en 100 euro benzine geld vragen....
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4493
- Lid geworden op: 30 aug 2013 18:43
- Bezit: . .
Honda S90 1966
Honda GiorCub SNC50 1999
NSU Prima D 1957.
Piaggio Ciao 1970
Piaggio Boxer1 1972
VeloFrejus 1950.
Demm Turismo 4 tempi 1959
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Castricum
Re: problemen met keuren
deluuks schreef: ↑10 jan 2025 14:31
Ik snap dat je Honda fantastisch vind, ik begrijp zelf dat je daardoor elle Chinese kloon negatief wil neerzetten.
Toch nog bedankt dat je wilt reageren.
Het probleem is een beetje dat de rdw mij niet verder wil helpen en dat elke poging ontaard tegen de muur die privacy heet.
De verkoper geeft aan dat hij hem ook via Marktplaats heeft gekocht en dat hij niet meer weet wat de contactgegevens van die verkoper is.
Nee hoor, ik zeik de klonen niet meer af op dit forum, mee gestopt, te veel gezeur over.
Ik vind ze ook niet lelijk ofzo, de oudere zijn ook net CB-tjes.
Ik promoot m zelfs een beetje zoals je las.
Maar dit wordt een lastige, is het al eigenlijk.
Misschien aan een frame zien te komen, lijkt ook moeilijk, ik heb ook al wat rondgezocht op het net, maar niets.
Je zal zelf ongetwijfeld de halve wereld al bewogen hebben.
Vroeger bestond er wel een site Jincheng.nl maar dat lijkt ook verdwenen.
Ik weet wel dat er bijna 30 jaar terug Jincheng Singa's geimporteerd werden, iemand hier weet vast wie.
Maar dat was Leertouwer of Loef, ook in Belgie zat wat. Misschien dat er nog ergens een importeur zit
die voor jouw een verlaten framepje ergens in een hoekje heeft. Ik zag wel een facebook jinchengmotoren.
https://www.facebook.com/JinchengMotor/ gewoon overal de vraag neerplanten.
Je moet van dat frame(nummer) af.
Welk model heb je eigenlijk?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 19137
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: problemen met keuren
Dan zal je moeten uitvissen welke Franse instantie je moet hebben en hun hetzelfde verzoek doen. Wel er even bij zeggen dat de motorfiets hier al op diefstal is gechecked.deluuks schreef: ↑10 jan 2025 14:36Deze opties heb ik allemaal voor gelegd en het enige wat ik te horen krijg is dat het allemaal lastig is. Ik heb 5 verschillende medewerkers aan de lijn gehad zelfs het kantoor in Veendam, allemaal vonden ze het lastig maar konden voor de rest niks doen.NIX schreef: ↑10 jan 2025 14:21 Vraag de RDW of zij aan de Franse autoriteit willen vragen, of die op zijn beurt contact opneemt met de vorige Franse eigenaar en hem jouw gegevens doorspeelt met de vraag contact met jou op te nemen. Dat is gewoon VGA-proof, alleen moeten de ambtenaren wel voor je willen werken. ANders wordt het detectiveje spelen en uitvissen wie allemaal vóór jou eigenaar zijn geweest tot je bij de Franse eigenaar uitkomt.
Aan de andere kant denk ik dat onze RDW ook zou kunnen verklaren dat zij de fiets hebben geidentificeerd en graag in hun systeem zouden opnemen, dus dat de fiets uitgeschreven moet worden bij de Franse. Soms moet je de RDW een beetje voorzeggen wat ze zouden kunnen proberen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: problemen met keuren
Je hebt hem toch op MP gekocht? Post 1?deluuks schreef: ↑10 jan 2025 15:44Zoals je kunt lezen in de bovenstaande posts, kan ik er niet achter komen wie de vorige eigenaar/houder is geweest.Guggenheimer schreef: ↑10 jan 2025 15:08 Terug brengen naar de vorige eigenaar... geld terug en 100 euro benzine geld vragen....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: problemen met keuren
Het gaat om een motor van het merk Jincheng met een 125cc blok. Ik heb het voertuig via marktplaats gekocht met koopovereenkomst maar zonder verdere papieren. De koper van wie ik het voertuig heb gekocht had van de vorige koper ook geen papieren meegekregen.Guggenheimer schreef: ↑12 jan 2025 12:11Je hebt hem toch op MP gekocht? Post 1?deluuks schreef: ↑10 jan 2025 15:44Zoals je kunt lezen in de bovenstaande posts, kan ik er niet achter komen wie de vorige eigenaar/houder is geweest.Guggenheimer schreef: ↑10 jan 2025 15:08 Terug brengen naar de vorige eigenaar... geld terug en 100 euro benzine geld vragen....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 26 jul 2024 15:31
- Bezit: 2x CY50 R&P
Re: problemen met keuren
Hier wat tekst over carte grise/certificat d`immatriculation (gebruik je beste frans of google translate):
https://www.google.com/search?q=certifi ... e&ie=UTF-8
https://www.google.com/search?q=certifi ... e&ie=UTF-8
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 nov 2024 14:25
- Bezit: skyteam dax en skyteam monkey
Re: problemen met keuren
ja maar dat is niet de laatst geregistreerde eigenaar/houder.Guggenheimer schreef: ↑12 jan 2025 12:11Je hebt hem toch op MP gekocht? Post 1?deluuks schreef: ↑10 jan 2025 15:44Zoals je kunt lezen in de bovenstaande posts, kan ik er niet achter komen wie de vorige eigenaar/houder is geweest.Guggenheimer schreef: ↑10 jan 2025 15:08 Terug brengen naar de vorige eigenaar... geld terug en 100 euro benzine geld vragen....
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 26 jul 2024 15:31
- Bezit: 2x CY50 R&P
Re: problemen met keuren
Wat je nodig hebt is een carte grise, of een certificat d`immatriculation uit frankrijk.
Dit document is ongeveer te vergelijken met het nederlandse kenteken bewijs, De duitse unbedenklichkeits bescheinigung ( die je bij de politie moet halen) of de betriebserlaubnis. Ik kan wel navraag doen bij een fransman hoe dat werkt, maar zelf opzoeken heeft ook zijn/haar/het charmes
Dit document is ongeveer te vergelijken met het nederlandse kenteken bewijs, De duitse unbedenklichkeits bescheinigung ( die je bij de politie moet halen) of de betriebserlaubnis. Ik kan wel navraag doen bij een fransman hoe dat werkt, maar zelf opzoeken heeft ook zijn/haar/het charmes