Weet iemand of de kilometerteller/snelheidsmeter van een Honda C320 (zo’n driehoekige) uit elkaar kan?
De wijzerplaat ligt nogal los en het glas is van binnen goor, het rubber is ook niet best. Ik zag bij de bekende 4takt winkels dat er losse glaasjes en rubbers te koop waren maar als ik de teller in de hand heb zie ik niet hoe dat uit elkaar zou moeten zonder iets te slopen.
Heb zo'n tellertje ook wel eens met een dremel opengemaakt, of heel voorzichtig met een ijzerzaag. Daarna weer lekker ouderwets dicht gesoldeerd. Zo blijft je chromen randje heel!
iclaudius schreef: ↑29 dec 2024 17:06
Heb zo'n tellertje ook wel eens met een dremel opengemaakt, of heel voorzichtig met een ijzerzaag. Daarna weer lekker ouderwets dicht gesoldeerd. Zo blijft je chromen randje heel!
als je die deftig open plooit dan kun je dat dus ook niet zien. Heb er al tientallen uiteen gehaald en hersteld. Zowel Dax, Monkey, ZB50 en SS50. Alles is te herstellen. Maar je moet je tijd ervoor nemen
wat me nog het meeste steekt is dat dit met opzet zo gedaan word, dat die tellers niet opengemaakt mogen kunnen worden, omdat weet ik veel wie vind dat wat iemands eigendom is niet toegankelijk mag zijn voor die eigenaar. als of het gaat om valsmunterij ofzo. die teller is jouw eigendom en die dient jouw belangen te dienen en niet die van wie anders dan ook. jij wil kunnen weten hoeveel kilometers je gereden hebt, en voor iemand anders is een kilometerstand van minder belang dan hoe er met het motortje om is gegaan, en dat kan je niet weten, en iig zegt een kilometerstand daar niks over, dus is het helemaal niet van belang om dat onfraudeerbaar te maken, waardoor je nu je eigen kapotte kilometerteller niet fatsoenlijk kan repareren. dit zou verboden moeten worden, je hebt recht om je gekochte producten te kunnen repareren.
ja dat komt door hoe ingewikkeld ze het willen maken. hoe ingewikkelder ze het kunnen maken hoe langer het verhaal. en hoe meer weinigzeggend het word. dit alles om te proberen te verhullen wat voor ieder weldenkend mens overduidelijk is. het is gewoon een belediging van je intelligentie. je zou er aanstoot aan moeten nemen en de schuldige met een bijl te lijf gaan
Guggenheimer schreef: ↑31 dec 2024 09:44
Ik denk dat het komt omdat het terugdraaien van de tellers op deze brommers echt de spuigaten uit liep!
Dat is echt niet gedaan specifiek daarvoor of voor enkel deze brommers. Het is geheel normaal dat tellerunits van brommers/ motoren gesloten units zijn, vrijwel zolang als ze al bestaan (uitzonderingen daargelaten) en niet enkel kilometertellers, maar ook toerentellers, temperatuurmeters, etc, etc.
Guggenheimer schreef: ↑31 dec 2024 09:44
Ik denk dat het komt omdat het terugdraaien van de tellers op deze brommers echt de spuigaten uit liep!
Dat is echt niet gedaan specifiek daarvoor of voor enkel deze brommers. Het is geheel normaal dat tellerunits van brommers/ motoren gesloten units zijn, vrijwel zolang als ze al bestaan (uitzonderingen daargelaten) en niet enkel kilometertellers, maar ook toerentellers, temperatuurmeters, etc, etc.
Heel simpel. Kmtellers hoor je niet te kunnen openen om het moeilijker te maken om tellerstanden terug te draaien.
Valt onder het kopje fraude.
ja maar van wie is die km teller nou? van de km tellerauthoriteit - whatever that may be - of van jou?... als het antwoord is dat ie van jou is dan hoor je hem open te kunnen maken om hem te kunnen repareren. of voor mijn part terugdraaien tot nul omdat je je blok pas nieuw gereviseerd hebt of weet ik veel wat voor persoonlijke reden. dat ding is van jou en dat ding hoort jouw belang te dienen en niemand anders. het is helemaal niet normaal dat die dingen gesloten moeten zijn. hoezo fraude? is het ook nog es een keer strafbaar om eraan te zitten, of wat? dat is toch de grootst mogelijke onzin? waar komt dit vandaan? mag je ook je horloge niet meer op een tijd zetten die jij leuk vind?
Klopt lil, zopas een teller teruggezet naar nul. Blokje kreeg een nieuwe krukas en zuiger cilinderset. Ik heb niets met die geïmporteerde Honda’s met: 1243 km erop. Zegt helemaal niks!!!