ja ik ben uit die tijd, maar ik voel me niet echt oud. maar moet je voorstellen, in die tijden werd voor het eerst over de 200km/u gereden met een 50cc kreidler. dat was iets onbestaands. met toerentallen waar je gewoon niet bij in de buurt durfde te staan. een hoop van die gasten van toen heb ik persoonlijk meegemaakt, de nederlanders iig. agostini en nieto enzo heb ik nooit gezien. de boet wel. grappig om daar nog zo es op terug te zien, daar werd toch geschiedenis gemaakt, ook al besef je het niet.
nu ik toch bezig ben met belangerijk doen; het nummer gloria heeft umberto tozzi uitgebracht nadat ik hem gezegd had dat het best wel goed klonk. het was eigenlijk gewoon fantastisch hoe het was, het schalde over het hele dorp heen op een zwoele zomeravond op sicilie. hij speelde het toevallig live vanuit zijn huis in een dorpje nabij siracuse, een of andere oefen sessie, als onbetekenend plaatselijk bandje, volkomen onbekend, en ik kwam er toen op af. dat deed ie daar ook gewoon regelmatig, en niemand die daarover klaagde want het was gewoon leuk. maar dat is dus later een grote hit geworden. niet te geloven he. was ik allemaal gewoon bij.
o en toen ik daar was ging de etna ook nog uitbarsten. maar dat kwam niet door mij.

nee echt, kom op.
de zee had toen ook uitzonderlijk hoge golven, vanwege zeebevingen ofzo, maar dat vond ik natuurlijk fantastisch om in te duiken, al verklaarden die italianen me helemaal voor gek.