Guggenheimer & C320
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Guggenheimer & C320
46 jaar.. Ben een getogen gooier en heb deze c320 heeft jaren stil heeft gestaan. Vroeger reed ik c50 en een gele Puch maar al mijn vrienden hadden SS50, CD50, C50 of Citta's.
Afgelopen weken brommer helemaal schoongemaakt en alles nagelopen. Hij is goed maar heeft een hoop kleine klusjes nodig die de komende maanden ga doen.
Wat ik er mee ga doen weet ik niet. Misschien verkoop ik hem later en kies ik voor een ander model. Ik vind de C50 mooi en zou misschien toch liever een trapper loze brommer willen hebben.
Ik hoop snel een keertje mee te rijden in een tour!
Laatst gewijzigd door Guggenheimer op 08 nov 2024 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Guggenheimer & C320
ik denk dat ik um wel ruilen wil voor een van m'n NT C50ers die ik nog heb legge, ook eentje zonder kenteken. bij mij mag die C320 lekker zo origineel blijven als die nu nog is
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: Guggenheimer & C320
NT staat voor? Een vriend van mij had vroeger een Roze C50. Had ik bijna overgenomen maar ik moest toen nog op vakantie... daarna was het geld op...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4432
- Lid geworden op: 30 aug 2013 18:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Guggenheimer & C320
OT is Oud Type, tankje los aan het frame.
NT is Nieuw Type, losse/uitneembare tank in het frame.
TT ook nog geweest, is TussenType.
Alle specs. en verschillen weet ik niet van alle drie types.
Gr. Wim.
NT is Nieuw Type, losse/uitneembare tank in het frame.
TT ook nog geweest, is TussenType.
Alle specs. en verschillen weet ik niet van alle drie types.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Guggenheimer & C320
krek, alleen over het tussentype kunnen de meningen verschillen, voor mij is een TT gewoon een NT met wel de dikke vliegwieltap en CDI maar nog steeds 6volt, waar een echte NT 12volt is. voor anderen is dat het passport type met wel al de in het frame ingebouwde tank maar in essentie nog steeds een OT type met gewoon een OT 6volt blok met dunne vliegwieltap. ik beschouw die als de voorloper van de latere NT's, en dus ook van de eigenlijke TT's met CDI die anderen al als volledige NT's beschouwen.
de passportjes werden gemaakt van ergens halverwege jaren 70 tot begin jaren 80, de CDI TT's zijn alleen in 82 en 83 gemaakt. tegelijk was er toen ook een nogal eigenaardige volautomaatuitvoering, de AT, wat nogal een flop was...
voor weer anderen is het tussentype de NT's met vierkante spatborden, maar deze zijn gewoon een versie geweest die tegelijk naast de ronde spatborden uitvoeringen gemaakt werden. kon je voor kiezen. dateren van ergens halverwege jaren 80 tot halverwege jaren 90, en ze zijn lelijk AF
wat fotos van mn brommers vind je hier; viewtopic.php?p=543268#p543268 die economy cub is een TT en die kan eventueel weg. of anders 1 van de carbu presscubs, maar dan wil ik wel nog de achterbrug vervangen want ik wil mn dikke naven wielen behouden.
de passportjes werden gemaakt van ergens halverwege jaren 70 tot begin jaren 80, de CDI TT's zijn alleen in 82 en 83 gemaakt. tegelijk was er toen ook een nogal eigenaardige volautomaatuitvoering, de AT, wat nogal een flop was...
voor weer anderen is het tussentype de NT's met vierkante spatborden, maar deze zijn gewoon een versie geweest die tegelijk naast de ronde spatborden uitvoeringen gemaakt werden. kon je voor kiezen. dateren van ergens halverwege jaren 80 tot halverwege jaren 90, en ze zijn lelijk AF
wat fotos van mn brommers vind je hier; viewtopic.php?p=543268#p543268 die economy cub is een TT en die kan eventueel weg. of anders 1 van de carbu presscubs, maar dan wil ik wel nog de achterbrug vervangen want ik wil mn dikke naven wielen behouden.
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 19089
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Guggenheimer & C320
TT is met ronde OT looks en NT techniek. NT is vooral vIERkant...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Guggenheimer & C320
dat bedoel ik
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: Guggenheimer & C320
Vandaag nieuwe wielen bij Dennis besteld. Plus een paar banden online... alles voor de 4 takt..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: Guggenheimer & C320
Dit is hem nu.
1 September rij ik mee met de Gooische Kakverenging rit... Wie weet tot daar.
Na de winter wil ik hem echt tip top hebben maar wel dat hij zijn leeftijd mag laten zien.
Misschien ook in Oktober in Utrecht op de rit.
Leuk....
En ik heb al weer een nieuw project... 2 brommers... 1 toekomstige brommer... maar dat komt later... marktplaats klote site...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: Guggenheimer & C320
Ik ga verder op dit topic met vragen te stellen. Zo blijft het centraal en vervuil ik het forum niet met teveel onnodige topics.
Vraag.. Is er iemand die een oude benzinekraan heeft die ik kan lenen om mijn tank te sealen.. dus een kraantje dat daar voor gebruikt kan worden. Uiteraard betaal ik de eventuele portokosten of ik kom hem halen en brengen. (het is voor een Honda C320s TS50)
Bij voorbaat al dank!
Vraag.. Is er iemand die een oude benzinekraan heeft die ik kan lenen om mijn tank te sealen.. dus een kraantje dat daar voor gebruikt kan worden. Uiteraard betaal ik de eventuele portokosten of ik kom hem halen en brengen. (het is voor een Honda C320s TS50)
Bij voorbaat al dank!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
Re: Guggenheimer & C320
Eigenlijk zonde om in de schuur te laten overwinteren...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4432
- Lid geworden op: 30 aug 2013 18:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Guggenheimer & C320
Zo, die staat mooi in de poets(olie) wax of wat dan ook.
Mooi glimmertje, keurig winterklaar.
Of staat ie alvast mooi klaar voor de ruil met een Lil C50
Gr. Wim.
Mooi glimmertje, keurig winterklaar.
Of staat ie alvast mooi klaar voor de ruil met een Lil C50
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 16 jul 2023 16:04
- Bezit: Brommers!
- Locatie: Blaricum
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4432
- Lid geworden op: 30 aug 2013 18:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Guggenheimer & C320
Probeer ook maar eens een beurtje met poetsolie op de oude lak als hij goed droog is
https://www.google.nl/search?q=poetsoli ... =img&udm=2
Gr. Wim.
https://www.google.nl/search?q=poetsoli ... =img&udm=2
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869