yx150cc aansluiten (zoek hulp al gebruikt!)
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Re: yx150cc aansluiten (zoek hulp al gebruikt!)
Uiteraard. Maar die 5-polige had geel, wit, groen, rood en bruin. De eerste vier laten zich raden, maar die bruine draad was mysterieus. De regelaar werkte ook niet als je die bruine los liet, althans niet naar behoren. De gele draad werd afgevlakt naar 2V en dit is niet eens logisch als de regelaar nieuw-in-de-doos stuk zou zijn.
Ik ben best wat gewend qua elektra, maar DIE regelaar heb ik nooit begrepen. Nu heeft Nix hem geloof ik, die wilde er ook nog wat mee knoeien. Nix al wat wijzer over dat apparaat?
Ontopic; gaat het eigenlijk wel over die 5-polige regelaar?
Ik ben best wat gewend qua elektra, maar DIE regelaar heb ik nooit begrepen. Nu heeft Nix hem geloof ik, die wilde er ook nog wat mee knoeien. Nix al wat wijzer over dat apparaat?
Ontopic; gaat het eigenlijk wel over die 5-polige regelaar?
-
Jaime
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
nope, ik zal nu eerst even de accu opladen en als ik weer tijd krijg ga ik er 1 aan massa leggen!
-
Jaime
- 4T-MSB addict
Porsche 944 2.5L rood
Nou we hebben weer gesleuteld.
Heb de verlichting ook aan de gang en deze zit nu op de accu aangesloten.
Maar hoeveel moet zon blokje op laden? ik zit nu op 12.7 a 12.8 en als ik hem van massa af haal zit ik op 12.6.
En als ik de lampen aan heb tijdens het rijden dan valt na 15 min mijn teller weg(elektronische) en is mijn accu leeg..... dus dan of laad hij niet genoeg of ik heb de verlichting niet goed aangesloten.
Heeft zon blok een licht spoel??? zoja iemand die weet welke draden dat zijn?
Heb de verlichting ook aan de gang en deze zit nu op de accu aangesloten.
Maar hoeveel moet zon blokje op laden? ik zit nu op 12.7 a 12.8 en als ik hem van massa af haal zit ik op 12.6.
En als ik de lampen aan heb tijdens het rijden dan valt na 15 min mijn teller weg(elektronische) en is mijn accu leeg..... dus dan of laad hij niet genoeg of ik heb de verlichting niet goed aangesloten.
Heeft zon blok een licht spoel??? zoja iemand die weet welke draden dat zijn?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je kunt de verlichting beter op de lichtspoel aansluiten ipv de accu. De koplamp trekt de accu sneller leeg dan hij bij kan vullen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Jaime
- 4T-MSB addict
Porsche 944 2.5L rood
Net even de multimeter uit het stof getrokken, en de verbinding/lus met massa verwijdert.
Ik meet op de 2 gele een spanning van 20/21V wissel dat is bij de spanningsregelaar nog zo alleen die vormt het niet om naar 12/13v gelijk spanning.
Dus andere spannings regelaar geprobeert maar blijft het zelfde, ook een extra massa gegeven zonder resultaat.
Zou de 2de regelaar ook kapot zijn?
Ik meet op de 2 gele een spanning van 20/21V wissel dat is bij de spanningsregelaar nog zo alleen die vormt het niet om naar 12/13v gelijk spanning.
Dus andere spannings regelaar geprobeert maar blijft het zelfde, ook een extra massa gegeven zonder resultaat.
Zou de 2de regelaar ook kapot zijn?
De spanning naar de lampen is meestal/altijd wisselspanning. Alleen de voeding naar de accu toe moet gelijkstroom zijn.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Een van de gele dus omdopen naar wat en aan de regelaar hangen. De ander splitsen en een tak naar de regelaar en de ander naar de schakelaar. Die groene is denk ik massa en even checken of de draad, uit de regelaar, naar de accu, wel gelijkstroom geeft. Die andere 2 zijn voor het lopen en dat deed hij al.
-
Jaime
- 4T-MSB addict
Porsche 944 2.5L rood
Gisteren naar de Honda dag gereden op de dax, begint de dax vreselijk te stinken op de terug weg naar plastic en gewoon uit te vallen.
Ik buddy los accu er uit is de spannings regelaar ontploft en gloeiend heet.
Dus eerst maar eens een nieuwe regelen!
Ik buddy los accu er uit is de spannings regelaar ontploft en gloeiend heet.
Dus eerst maar eens een nieuwe regelen!
-
Jaime
- 4T-MSB addict
Porsche 944 2.5L rood
Vandaag zijn we er achter gekomen waarom hij niet opladen.
Het zat hem uiteindelijk in de schakelaar van de verlichting!
Voor nood (omdat ik over 1 week op vakantie ga met de dax) hebben we de originele skyteam schakelaars geplaatst en nu laad hij wel goed op!!!!!
Het zat hem uiteindelijk in de schakelaar van de verlichting!
Voor nood (omdat ik over 1 week op vakantie ga met de dax) hebben we de originele skyteam schakelaars geplaatst en nu laad hij wel goed op!!!!!
Beetje raar. De laadstroom gaat niet meer via de schakelaar. Weet je ook wat er verkeerd zat? Ben wel benieuwd
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Hij heeft een motorfiets schakelaar die ervan uit gaat dat alle prik van de accu komt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ik wist niet dat dat wat uit zou maken. Vaak heb je gewoon 2 draden uit de ontsteking die de regelaar in gaan en dan naar de accu en schakelaar.
Maar dit blijkt al vaker een lastige ontsteking te zijn.
Maar dit blijkt al vaker een lastige ontsteking te zijn.
-
Bonsai bully
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Zenhua Dax
Ik heb een Dax zenhua injectie euro 4 en ben die aan het veranderen naar carburateur nu ben ik bezig met de mee geleverde tussenboom en ik geraak er niet uit 
t uit.

t uit.-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Je maakt het er niet makkelijker op met zo'n minimale uitleg. niet iedereen heeft een injectie brommer die hij omgebouwd heeft.Bonsai bully schreef: ↑17 sep 2024 07:28 Ik heb een Dax zenhua injectie euro 4 en ben die aan het veranderen naar carburateur nu ben ik bezig met de mee geleverde tussenboom en ik geraak er niet uit
t uit.
Dus wil je beter geholpen willen worden.
Even zeggen welke draden er van de ontsteking komen en welke je bij je nieuwe draadboom hebt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.