Cd 50 Benly

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Klaaikluut
4T-MSB beginner
Bezit: C320 S
C310 zwart
Honda Solo
C310 A blauw

Cd 50 Benly

Bericht door Klaaikluut »

Afbeelding

Afbeelding
Mijn contactslot wil de brommer niet uit schakelen. Gaan deze brommers over de massa uit?
Heb al geprobeerd om even via een los draadje massa te maken maar geen effect. De jiffy schakelaar werkt wel goed. Alle verlichting enzovoort werkt prima.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: Cd 50 Benly

Bericht door lil »

contact schakelt voor zover ik me herinner bij uit-stand zwart/wit met groen en verbreekt zwart met rood, en bij de aan-stand is dat andersom. dus, de motor moet uit gaan als je zwart/wit tegen de massa houdt.
Klaaikluut
4T-MSB beginner
C310 zwart
Honda Solo
C310 A blauw

Zwart wit en groen schakelt inderdaad. Dat heb ik ook gemeten. Afbeelding
Maar zoals je ziet is er met de draadboom geklooid. Ik heb een oranje draad die met de massa verbonden is waardoor hij loopt. Dus wanneer ik schakel met de massa gebeurt er niets.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

tja, dan zul je moeten herleiden wat waar vandaan komt. zwart/wit komt iig van de ontsteking, en normaal loopt de motor gewoon van zichzelf. de zwarte en rode draden zijn voor de verlichting vanaf de accu en hebben niets met de motor te maken.

jammer dat het bij mensen zonder verstand helaas niet aan zelfvertrouwen ontbreekt om in draadbomen te gaan zitten knippen.
Klaaikluut
4T-MSB beginner
C310 zwart
Honda Solo
C310 A blauw

Bedankt voor de reactie. Komende herfst de draadboom er maar uit.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 01 apr 2023 18:57 tja, dan zul je moeten herleiden wat waar vandaan komt. zwart/wit komt iig van de ontsteking, en normaal loopt de motor gewoon van zichzelf. de zwarte en rode draden zijn voor de verlichting vanaf de accu en hebben niets met de motor te maken.

jammer dat het bij mensen zonder verstand helaas niet aan zelfvertrouwen ontbreekt om in draadbomen te gaan zitten knippen.
we spreken over 12V model lil.
zwart/wit komt van de CDI vandaan. Indien Europese CDI middenste kabeltje.

dus zwart/wit op groen schakelt brom uit.
Werkt het niet via contactslot is het vrij simpel. je meet van CDI naar contact op zwart/wit, geeft dit door dan is dit ok en is contact choco (of krijgt geen massa).
Werkt dit niet, wat bij veel kabelbomen het probleem is, controleren in het knikpunt waar kabelboom rond het balhoofd gaat. Veelal daar kabels die breken. OF gewoon snel nieuwe kabel trekken van contact naar CDI
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja ik ook, ik bedoelde met ontsteking de CDI

maar hij heeft een verknipte kabelboom, dus dan weet je niet meer wat wat is. iemand heeft met een oranje draad iets proberen te verzinnen dat het contact de motor aanzet ofzo, wat helemaal niet nodig is
Klaaikluut
4T-MSB beginner
C310 zwart
Honda Solo
C310 A blauw

MrSinga schreef: 02 apr 2023 10:13
lil schreef: 01 apr 2023 18:57 tja, dan zul je moeten herleiden wat waar vandaan komt. zwart/wit komt iig van de ontsteking, en normaal loopt de motor gewoon van zichzelf. de zwarte en rode draden zijn voor de verlichting vanaf de accu en hebben niets met de motor te maken.

we spreken over 12V model lil.
zwart/wit komt van de CDI vandaan. Indien Europese CDI middenste kabeltje.

dus zwart/wit op groen schakelt brom uit.
Werkt het niet via contactslot is het vrij simpel. je meet van CDI naar contact op zwart/wit, geeft dit door dan is dit ok en is contact choco (of krijgt geen massa).
Werkt dit niet, wat bij veel kabelbomen het probleem is, controleren in het knikpunt waar kabelboom rond het balhoofd gaat. Veelal daar kabels die breken. OF gewoon snel nieuwe kabel trekken van contact naar CDI
De brommer moet zoals het nu is juist met de massa verbonden zijn om de te lopen. Dat is dus niet goed. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? De tip om even een draadje te leggen is wel een goede.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

een bedradingschema van zo'n cd50 zou wel handig zijn.
Klaaikluut
4T-MSB beginner
C310 zwart
Honda Solo
C310 A blauw

Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Altijd fijn, kleurcodes in het japans. (google translate)
Plaats reactie