Heb de laatste dagen niet veel aan het motortje gewerkt, wel een hoop (details) uitgezocht over o.a. de nokkenas aandrijving straks en de dubbele ontsteking. Het is niet alleen het bedenken en uitzoeken van de juiste materialen, maar het moet ook passen in de kleine ruimte van het motortje.
Waar ik wel mee bezig ben nu, is het ontstekings/vliegwiel-deksel.
Het mooie ontstekingskapje wat ik wil gebruiken is gemaakt voor het originele plattere contactpunten-vliegwiel, en ik wil er een dubbele electronische ontsteking op maken. Daarvan is het vliegwiel dikker en dat past niet onder mijn kap...

Bovendien passen de beide pick-up's er ook niet onder.
Dus ga ik de kap zo verbouwen dat dit allemaal wel past.
Deksel past niet met het dikkere 12v vliegwiel en de twee pick-up's die er naast zitten...
Ik zaag de kap in de lengterichting precies recht door.
Plakje er af, het materiaal is 2mm dik gietaluminium, ik ga er een stripje van een centimeter aluminiumplaat van 2mm dikte tussen lassen.
Het eerste stripje heb ik op maat gezaagd en in de vorm gebogen van de kap. Morgen maak ik nog zo'n stripje en die maak ik in de vorm van de achterkant. (mijn "pasmodel" op de onderste foto's is een Lifan met een 12v-vliegwiel, dit is alleen om de breedte te checken....

)
Als beide strippen straks precies op maat gezaagd en gebogen zijn, dan hecht (TIG) ik de boel aan elkaar.
Daarna draai ik het spul stevig vast op een oud carter en las het weer aan elkaar.
Al alles weer vastgelast zit moet het weer onzichtbaar weggefijld, geschuurd en gepolijst worden. Nog wel een uitdaging, maar wel een leuke !