Betrouwbaarheid imitatie elektronische ontsteking CB 50
-
Solex-19
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CB 50
MB 5
MTX OT
Betrouwbaarheid imitatie elektronische ontsteking CB 50
Hoe betrouwbaar is de imitatie elektronische ontsteking set voor de CB50 die 4 takt winkel aanbied? Ik zie nog al een prijsverschil tussen origineel Honda en imitatie.
Solexracing: world champion 1990, 22 victories, 65 podiums
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Betrouwbaarheid imitatie elektronische ontsteking CB 50
Voor de onderdelen die niet op het blok zitten kan ik melden dat dat bij mij prima werkt.
Ik heb zelf ori Honda spoelen, vliegwiel en pickup. CDI en bobine -en in eerste instantie ook het verloop kabelboompje- komen bij dezelfde winkel vandaan.
Ik heb zelf ori Honda spoelen, vliegwiel en pickup. CDI en bobine -en in eerste instantie ook het verloop kabelboompje- komen bij dezelfde winkel vandaan.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Ik rij ook met een mix. ori vliegwiel en houder, imi spoelen regelaar en cdi. nog nooit problemen mee gehad.
grote klappen, snel thuis
-
cor
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Heb het complete pakket op mijn cb zitten, bevalt prima
-
Solex-19
MB 5
MTX OT
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een VVV (F130) waar maar 2 magneten inzitten, nu had ik een oud vliegwiel waarvan ik de magneten wilde gebruiken maar daar zitten kleine scheurtjes in en ik durf ze niet te gebruiken. Nu wil ik overstappen op volledig elektronisch ter vervanging van het VVV, is dat een waardig alternatief?
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Ik wil niet meer terug. Wil je vervroeging neem dan het vliegwiel met de streep, ori xr80 heeft die iig, imi weet ik niet, passende cdi er bij van de chinees en het loopt super...altijd.
grote klappen, snel thuis
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
Ik sluit mij volledig aan bij Ildert. Alles werkt feilloos en is in principe niet meer gevoelig voor slijtage.
Voor de vorm heb ik nog wel het toerental begrensd op de CDI (en de tandwielverhouding daarop afgestemd) om zo nog enig weerwoord te hebben als ik aangehouden wordt.
Voor de vorm heb ik nog wel het toerental begrensd op de CDI (en de tandwielverhouding daarop afgestemd) om zo nog enig weerwoord te hebben als ik aangehouden wordt.
Groeten,
Danny
Danny
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Neem gerust de GY6 spoelenkrans van een scooter, werkt precies zo goed, en je kan met 4 losse stekkers de rest van de set zoals bij 4taktwinkel te koop veel makkelijker aansluiten. Wel raad ik een origineel -cdi met streep-vliegwiel aan zoals te vinden op de ape50, xr50m, xr80, xlr80.
Life is too short for lousy coffee.
-
Solex-19
MB 5
MTX OT
Ik heb vandaag de set gemonteerd en werkt prima. In de gebruiksaanwijzing stond dat de knippers maximaal 10 Watt mochten zijn maar ik had ze van 21 Watt besteld maar ze werken prima. Ook heb ik een halogeen koplamp er in gezet van 20 Watt maar die brand bij stationair als een kaars en zodra je een beetje toeren maakt gaat hij feller branden en knippert dan ook tot een 5000 toeren waarna hij continu brandt. Zou de lamp de groot zijn in watttage? Volgens 4taktwinkel kan er zelfs een 35 Watt versie in.
Nu staat er wisselspanning op die lamp, ik zit te denken aan een brugcel om gelijkspanning te maken en eventueel een elco om het knipperen te verminderen. Is dat een goed idee?
Nu staat er wisselspanning op die lamp, ik zit te denken aan een brugcel om gelijkspanning te maken en eventueel een elco om het knipperen te verminderen. Is dat een goed idee?
Een 35W lampje zou het gewoon goed moeten doen?? Dat knipperen hoort niet in ieder geval... En als je gelijkspanning wilt laat je toch net zo goed je koplamp voeden door de accuspanning?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Hmm, dat zou ik alleen doen met een ontsteking die je op een blok met e-start vind. Een koplamp van 12v 35w trekt bijna drie ampere. Dat vinden die kleine loodaccu's niet leuk.
Nee als je eenmaal accu verlichting hebt kan je er makkelijk een veel lichter lampje in stoppen, of een warmgeel Ledje ofzo,
Daarnaast heb ik voor volgens mij 20 euro een CB formaat gel accu van Motobatt gekocht laatst, dus dat zijn ook de kosten niet...
Daarnaast heb ik voor volgens mij 20 euro een CB formaat gel accu van Motobatt gekocht laatst, dus dat zijn ook de kosten niet...
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
Ja, werkt prima bij mij, een LED koplamp via de accu. De koplamp verbruikt ongeveer 11 Watt. Geen enkel probleem voor de accu en lichtspoel.
Groeten,
Danny
Danny
-
Solex-19
MB 5
MTX OT
Dat lijkt mij ook een goede optie, led lamp via de accu. Gisteren voor het eerst in de schemer gereden met de lamp dus aan, het gekke is, als ik op de rem trap gaat de lamp ineens wat feller branden om daarna weer langzaam naar de "normale" stand terug te gaan. Kabelboom is geheel origineel op dat nieuwe stukje kabelboom wat bij de set is geleverd na dan en alles werkt zoals het hoort, ook beide remschakelaars en knippers. Maakt niet uit, ik koop een ledlamp 
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
LED er wel op dat veel LED lampen niet van wisselspanning houden. Tenzij ze er speciaal voor bedoeld zijn.
Je moet dan in het koplamphuis het draadje dat naar de lichtschakelaar gaat voor de koplamp van de gele draad (wisselspanning) omzetten naar de zwarte draad (geschakelde + vanuit het contactslot).
Je moet dan in het koplamphuis het draadje dat naar de lichtschakelaar gaat voor de koplamp van de gele draad (wisselspanning) omzetten naar de zwarte draad (geschakelde + vanuit het contactslot).
Groeten,
Danny
Danny