banden vervangen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: SS50

banden vervangen

Bericht door JobF »

Wil graag me'n ss bandjes vervangen, maar ik ben bang dat ik me'n binnenband lek steek als ik met schoevendraaier de band ga lichten.

Las ergens hier dat je ook je banden er af kan trappen, maar geen idee hoe ?

Heeft iemand hier ervaring mee en/of handige tips ?
Cogito ergo vehor Honda
adri
4T-MSB beginner
Bezit: Honda c50

Re: banden vervangen

Bericht door adri »

Hallo,

Eerst de wangen van de band naar het midden drukken. Daar is het velgbed dieper. Dan komt de buitenband los op de velg te liggen.

Je kunt altijd wat afwasmiddel tussen velg en band spuiten; glijdt ie makkelijker van de velg. Neem liever bandenlichter.Of de achterkant van een lepel.

Ben je echt met iet scherps bezig, begin dan maar bij het ventiel, maar eerst moertje bijna er af,en ventiel in de velg naar binnen drukken.

Bij omleggen alleen je handen, en weer afwas(glycerine) gebruiken. Ook dan de wangen zoveel mogelijk midden in de velg houden.

Groet, Adri
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gebruik gerust je voeten, maar geen bandenlichters of erger om een band op en velg te leggen. Gewoon elke keer weer alles wat erop zit opnieuw naar het midden knijpen. Net zo vaak cm voor cm tot het laatste stuk in de velg floept.

En anders betaal je de motorzaak er maar voor.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

Ik gebruik een (auto)bandenlichter en dit werkt erg goed, geen beschadigde velgen en een handig lipje waarmee je de lichter achter je velg klemt en zo de band erom legt. Misschien de moeite waard om aan te schaffen. Scheelt veel gepruts en frustratie :wink:
JobF
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: SS50

Bericht door JobF »

dank allen ! het is gelukt :)
Cogito ergo vehor Honda
Plaats reactie